Odpowiednia sala jest kluczem do sukcesu każdego szkolenia

Szkolenia stanowią ważny element funkcjonowania firmy. To właśnie dzięki nim można osiągnąć sukces, poprzez poszerzanie wiedzy, angażowanie pracowników w rozwój firmy czy też integrację zespołu. Podnoszenie kwalifikacji przynosi wiele korzyści, które łatwo mogą zostać zniwelowane poprzez nieodpowiednią organizację. Aby właściwie przygotować się do szkolenia, nie wystarczy wybrać temat i zaprosić znanego trenera, duże znaczenie odgrywa także lokalizacja, która może mieć wpływ na zaangażowanie uczestników w szkolenie.

Podczas całego procesu organizacji szkolenia, powinno się wziąć pod uwagę, m.in. kto będzie brał w nim udział – najbardziej efektywnymi szkoleniami których celem jest rozwój firmy, są takie do których zaprasza się pracowników z różnych działów – jaki będzie temat szkolenia, ile będzie trwało, czy szkolenie będzie miało elementy warsztatu itp.

Organizują szkolenie należy pamiętać, że jedną z podstawowych decyzji jest znalezienie właściwego miejsca. Wybór ten w dużej mierze uzależniony jest od charakteru spotkania np. jeżeli chcemy zorganizować szkolenie dla pracowników i oczekujemy od nich pełnego zaangażowania, bardzo dobrym rozwiązaniem jest zorganizowanie szkolenia poza murami firmy.

Coraz więcej firm dostrzega zalety, prowadzenia szkoleń w zewnętrznych salach szkoleniowych. Okazuje się, że miejsce jest tak samo ważne jak wiedza przekazywana podczas szkolenia. Do podstawowych korzyści płynących z organizacji szkoleń poza firmą można zaliczyć:

Większą motywację pracowników – którzy oczekują od swoich pracodawców możliwości podnoszenia kwalifikacji.

  • Lepsze przyswajanie wiedzy – zmiana codziennego miejsca pracy, wpływa pozytywnie na przyswajanie wiedzy.
  • Integracja pracowników – wspólne warsztaty w grupach oraz przerwy w trakcie szkolenia przyczyniają się do integrowania pracowników
  • Większe zaangażowanie pracowników – organizując szkolnie w firmie, pracodawca powinien wziąć pod uwagę to, że pracownicy podczas przerw będą chcieli wrócić na swoje stanowisko pracy by dokończyć np. ofertę, podczas szkoleń poza firmą nie będą mieli takiej możliwości co przyczyni się do większego zaangażowania.
  • Budowanie pozytywnego wizerunku właściciela – w oczach pracowników właściciel, który inwestuje w szkolenia oraz dba o swoich podwładnych jest osobą godną zaufania oraz taką, dla której warto się poświęcać oraz wydajniej pracować.

 

(BaPu)

Powiązane artykuły