Audi chce szkolić swoich pracowników

Audi testuje przyszłościowe metody nauczania. Na powierzchni ok. 500 m2 należącej do Akademii Audi, firma wypróbowuje nowe sposoby nauczania i szkolenia. W obecnych czasach są to m.in. laboratoria oprogramowania, pokoje do samodzielnej nauki, laboratoria wirtualnej rzeczywistości VR czy pomieszczenia do trójwymiarowego druku – 3D printing. To podstawowe elementy ekosystemu cyfrowego nauczania, w którym Audi planuje w przyszłości szkolić swych pracowników.

Przekazywanie odpowiednich, przygotowanych pod indywidualne potrzeby kompetencji, w idealnie dobranym czasie i dostępnych zawsze i w każdym zakątku świata. W taki sposób, z myślą o strategicznych dziedzinach przyszłości, takich jak digitalizacja czy mobilność elektryczna, Audi chce szkolić swych pracowników. Koncern testuje właśnie w Akademii Audi w Ingolstadt różne związane z takim nauczaniem koncepcje i pomysły. Format nauczania, służący celom szkoleniowym, obejmuje m.in. zajęcia w laboratorium wirtualnej rzeczywistości. Tego typu szkolenia za pomocą VR są już prowadzone dla pracowników produkcji Audi e-tron z fabryki w Brukseli, czy z działów logistycznych. Tuż obok laboratorium znajdują się pokoje do samodzielnego uczenia się. Tutaj badane jest optymalne środowisko dla procesu dalszego szkolenia już w bezpośrednim pobliżu właściwego miejsca pracy. Treści dla digitalnego poszerzania kwalifikacji przygotowywane są w studiach multimedialnych i w laboratoriach oprogramowania. To w nich trenerzy Audi i eksperci mogą samodzielnie tworzyć podcasty, screencasty, czy filmy video dla odpowiednich obszarów szkoleniowych. Najmniejsze takie studio ma wielkość plecaka. „Multicoder” to studio telewizyjne mieszczące się w torbie, dzięki któremu trenerzy mogą nagrywać treści szkoleniowe, np. obieg pracy na produkcji, a następnie przetwarzać je i pokazywać podczas seminariów, czy webinariów.

– Wymagania stawiane dalszemu kształceniu zmieniają się szybciej i szybciej, więc wiedza, którą tu zdobywamy, stale wpływa na nasze programy kwalifikacyjne – powiedział Michael Schmid, szef Akademii Audi.

– W ten sposób rozwijamy ekosystem uczenia się, w którym możemy przygotować pracowników specjalnie na przyszłe wyzwania- dodaje Michael Schmid.

Tematyka szkoleń i doskonalenia kwalifikacji jest kluczowym elementem planu transformacji, dzięki któremu Audi przekształca się w cyfrową firmę samochodową klasy premium. W roku 2018, koncern zwiększył swój budżet na dalsze szkolenia o jedną trzecią, do 80 milionów euro. Do roku 2025, AUDI AG planuje zainwestować na ten cel ponad pół miliarda euro.

Audi skupia wszystkie działania związane ze szkoleniem i rozwojem kompetencji we własnej Akademii Audi. Spektrum poruszanych tam tematów obejmuje szkolenia techniczne i interdyscyplinarne, działania na rzecz rozwoju personelu, zarządzania i kultury współpracy, jak również szkolenia w zakresie budowania umiejętności społecznych i przedsiębiorczości oraz międzykulturowego dokształcania.

Przegląd nowej infrastruktury edukacyjnej Audi:

Laboratorium wirtualnej rzeczywistości: Tutaj odbywa się testowanie nowych, wirtualnych formatów nauczania. Szkolenie VR jest wykorzystywane na przykład w szkoleniach dla Audi e-tron, w celu zapoznania pracowników z układem napędowym oraz w logistyce.

Drukarnia 3D: Środowisko szkoleniowe dla szkolenia w zakresie różnych technologii druku trójwymiarowego.

Pomieszczenia do samodzielnego uczenia się: Położone blisko miejsca pracy środowisko przeznaczone do dalszego, pogłębionego kształcenia. Już wkrótce zostanie wytworzona równowaga pomiędzy możliwościami odosobnienia na „cichych wyspach”, a możliwością szybkiej komunikacji i tworzenia sieci wewnątrz zespołu.

Pokoje kreatywne: Innowacyjne pomieszczenia stymulujące środowisko spotkań, warsztatów lub seminariów. Obecnie testowane są pokoje z różnymi strefami roboczymi, na przykład ze strefą do pracy nad projektami.

Pokoje do nauki na odległość: Odpowiednio wyposażone technicznie pomieszczenia do prowadzenia kursów szkoleniowych, w trakcie których uczestnicy i trenerzy są w różnych miejscach. Umożliwiają taką samą interakcję, jak w przypadku szkoleń odbywających się w tym samym miejscu.

Laboratoria oprogramowania: Miejsca, w których trenerzy i eksperci znaleźć mogą odpowiednie narzędzia do tworzenia i przygotowywania cyfrowych treści edukacyjnych.

Studia: Tu możliwości sięgają od pomieszczeń do produkcji podcastów i screencastów po studia video, np. do nagrywania wykładów ekspertów.

Multicorder: Mobilne studio wideo „w torbie”. Trenerzy mogą dzięki niemu nagrywać warsztaty, obieg pracy lub prezentacje bezpośrednio na miejscu i przygotowywać je na przyszłe wydarzenia.

AnKm

Powiązane artykuły