Barbara Kaśnikowska wśród znanych ekspertek

Kobiety stanowią na świecie 19% mówców oraz 20% ekspertów. Ich obecność w polskich programach telewizyjnych wynosi jedynie 24%. Kobiety zapraszane są do programów informacyjnych trzykrotnie rzadziej niż mężczyźni.

Tak wynika z badań „Wizerunek kobiet w przekazie telewizyjnych serwisów informacyjnych”.

Organizacja Headlines Porter Novelli chce zwrócić uwagę na obecność kobiet w debacie publicznej oraz w mediach poprzez kampanię „Znane ekspertki”. Ma ona na celu zwiększenie reprezentacji kobiet w strategicznych konferencjach gospodarczych oraz programach informacyjnych i publicystycznych, zwłaszcza o tematyce ekonomicznej.

W ramach kampanii powstała też baza polskich specjalistek, w której znalazła się prezes WSSE „Invest-Park” Barbara Kaśnikowska – ekspertka w tematach biznesowych i gospodarczych oraz specjalistka do spraw wdrażania funduszy unijnych.

Dzięki tej bazie wydawcy programów publicystycznych, dziennikarze i organizatorzy konferencji mają dostęp do rozbudowywanej listy specjalistek w różnych dziedzinach nauki, administracji i gospodarki. Interaktywna baza polskich specjalistek dostępna jest pod adresem: www.znaneekspertki.pl.

Jak wynika z badań, kobiety zapraszane są najczęściej do debat o tematyce społecznej i obyczajowej. Badania pokazują jednak, że kobiety eksperci często są lepiej przygotowane od mężczyzn. Wykazują się analitycznym podejściem, są bardziej praktyczne oraz angażują się emocjonalnie. Dążą również do konsensusu, w przeciwieństwie do mężczyzn, którzy nastawieni są na rywalizację.

(ANAG)

Powiązane artykuły