Dynamiczny: Audi TT RS Coupé

Audi wystawia na linii startu najsilniejszy w dotychczasowej historii model TT. Jego nowy, pięciocylindrowy silnik wytwarza aż 400 KM, a ogromnej mocy towarzyszy jedyne w swoim rodzaju brzmienie. Radość jazdy – gwarantowana!

Muskularny przód, duże wloty powietrza, nisko umieszczony spojler, zamontowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler tylny – Audi TT RS już na pierwszy rzut oka daje do zrozumienia, ile siły kryje się pod jego opływowymi kształtami. Nowy pięciocylindrowy silnik z aluminium generuje 400 KM mocy, o 60 KM więcej niż poprzednik. Olbrzymi moment obrotowy, 480 niutonometrów, przenoszony jest na przednie i na tylne koła, a kontrola trakcji zapewnia maksymalne przyspieszenie z minimalnym poślizgiem. Dzięki temu Audi TT RS Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Szybciej niż jakiekolwiek inne Audi TT.

Przyspieszeniu towarzyszy typowe brzmienie pięciocylindrowego silnika – muzyka w uszach wielbicieli koni mechanicznych. Brzmienie wydobywa się na zewnątrz przez układ wydechowy RS, z dwiema dużymi, owalnymi końcówkami rur wydechowych. Z tyłu, spojrzenie przyciągają nowe, trójwymiarowe światła wykonane z diod organicznych, po raz pierwszy zastosowane w seryjnie produkowanym Audi.

Moc wymaga sztywno wyregulowanego zawieszenia. Mając wysokość 1,34 m, Audi TT RS dobrze trzyma się drogi, a zakręty pokonuje lekko i precyzyjnie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy daje kierowcy poczucie jedności z jezdnią. Niezależnie od tego, jak intensywnie kierowca porusza poręczną sportową kierownicą, głęboko osadzony fotel z wyraźnie zarysowanymi bokami skutecznie utrzymuje jego ciało w odpowiedniej pozycji.

Wnętrze modelu TT RS ma wyjątkowo sportowy charakter – świadczą o tym elementy wykonane z aluminium i z karbonu oraz umieszczone w wielu miejscach emblematy RS. Podobnie jak w Audi R8, kierowca włącza silnik przyciskiem umieszczonym bezpośrednio na kierownicy – to inspiracja zaczerpnięta wprost ze sportów motorowych. Systemem wyboru dynamiki jazdy, prowadzący pojazd steruje za pomocą umieszczonego satelitarnie na kierownicy włącznika. Na życzenie, system zmienia charakterystykę prowadzenia Audi TT RS, oferując do wyboru cztery tryby – od zorientowanego na komfort jazdy, aż po bardzo dynamiczny.

Układ zegarów i wskaźników zorientowany jest na kierowcę. Cyfrowy kokpit wirtualny – Audi virtual cockpit – z monitorem o przekątnej 12,3 cala, wyświetla wszystkie ważne informacje, począwszy od prędkości, skończywszy na mapach nawigacji. I nie tylko: specjalny widok RS informuje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i przeciążeniach. Po osiągnięciu określonej liczby obrotów, barwna skala sugeruje kierowcy konieczność przełączenia biegu za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów.

Aby zawsze być na bieżąco, kierowca może skorzystać z bogatej oferty systemów infotainment. Audi connect daje możliwość korzystania na pokładzie z szeregu informacji – np. o możliwościach parkowania, o ruchu drogowym, o usługach na trasie, o cenach paliwa, o pogodzie czy też pozyskiwania wiadomości online. Pasażerowie podczas jazdy mogą twittować, a system na życzenie czyta wiadomości na głos. Swoje smartfony czy tablety mogą podłączyć do Internetu za pomocą hotspotu Wi-Fi i mieć w ten sposób dostęp do sieci. Wybrane aplikacje z telefonu komórkowego można wyświetlić bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit.

Dzięki nowej aplikacji Audi Sport Performance App, kierowca może porównywać czasy pokonywania odcinków, a zwłaszcza: prędkość, różnice w czasie, kąty skrętu kierownicy, przeciążenia, a także liczbę obrotów, ciśnienie hamowania i ustawienia pedału gazu. Zawsze naładowana bateria komórki, to zasługa bezprzewodowego systemu ładowania zgodnego ze standardem Qi. W celu zapewnienia optymalnego zasięgu, telefon komórkowy sprzęgany jest z anteną pokładową i na żądanie łączy kierowcę z wybranym rozmówcą.

(MKO)

Powiązane artykuły