Grupa Nelro Data czwartą siłą polskiej dystrybucji IT

Publikowanie kwartalnych sprawozdań finansowych przez firmy ma na celu nie tylko wypełnienie powinności, jakie nakładają na nie przepisy prawa. Chodzi również o transparentność względem akcjonariuszy, klientów i inwestorów. Grupa Nelro Data S.A. informując o przychodzie netto za Q1 2016 na poziomie 275 420 962,74 zł wkracza do pierwszej ligi krajowej dystrybucji elektroniki konsumenckiej i rozwiązań IT.

– Miarą wielkości firmy dystrybucyjnej jest jej rozbudowane portfolio, skala działalności, ale wymiernym sygnałem dla rynku i całego otoczenia biznesowego są ogłaszane co kwartał wyniki finansowe. Stawiamy sobie ambitne, ale realne cele do osiągnięcia w konkretnych wycinkach czasu, dlatego z dumą mogę oznajmić, że prognoza na pierwszy kwartał bieżącego roku została zrealizowana. A to z kolei oznacza, że założenia przyjęte przez Zarząd na cały 2016 rok są nadal w zasięgu ręki – mówi Łukasz Pacholski, COO Nelro Data S.A.

Przychód netto Grupy Nelro Data SA za pierwszy kwartał 2016 roku wyniósł 275 420 962,74 zł, co w porównaniu z analogicznym kwartałem roku 2015, gdzie Spółka wypracowała przychód netto na poziomie 239 418 481,81 zł, stanowi wzrost o ponad 36 mln zł netto.

– Mimo, iż poprzeczka zawieszona jest wysoko, bo mowa o przychodzie rzędu 1.4 mld zł na koniec roku 2016, to czujemy iż jest to cel możliwy do osiągnięcia. Pomoże nam w tym stale poszerzane portfolio, kontrakty na wyłączność, o co walczy każdy dystrybutor, a także umowy „exclusive”, których zakres daleko wykracza poza granice Polski, a w odniesieniu do niektórych marek z oferty nawet poza nasz region – dodaje Łukasz Pacholski.

Spółka planuje także otwarcie oddziału we Wrocławiu oraz rozbudowę struktur sprzedażowych, które obsłużą rosnącą liczbę resellerów.

(MKO)

Powiązane artykuły