Historia sukcesu serwisu samochodowego z Wrocławia

Serwis motoryzacyjny Premio Autopon działający we Wrocławiu, już od dekady współpracuje z międzynarodową siecią Premio Opony-Autoserwis, która w tym roku obchodzi okrągły jubileusz – 10 lat istnienia na polskim rynku. Maria Kisielewicz, właścicielka serwisu, opowiada o swoich doświadczeniach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz o tym, co zmieniło się w branży motoryzacyjnej na przestrzeni dziesięciolecia.

Najważniejsze jest podjęcie decyzji i zrobienie pierwszego kroku – początki serwisu

Maria Kisielewicz, która jak sama przyznaje woli przeglądać pisma branżowe niż kolorowe magazyny, na początku nie przewidywała, że los sprowadzi ją na motoryzacyjny szlak. Po powrocie z Niemiec wraz z mężem Anatolem szukała pomysłu na rodzinny biznes. Państwo Kisielewiczowie postanowili wejść w dopiero rozwijającą się wówczas we Wrocławiu branżę serwisów motoryzacyjnych i w 2000 roku otworzyli swój własny punkt.

Dzisiaj w działalność serwisu zaangażowana jest cała rodzina. Choć obecnie Państwo Kisielewiczowie nie wyobrażają sobie innej pracy ani pomysłu na siebie, kilkanaście lat temu, jak przyznaje właścicielka serwisu, mieli obawy, czy decyzja o przeprowadzce nie była zbyt pochopna.

Duży może więcej – zalety współpracy z międzynarodową marką

Serwis Autopon zaczynał swoją działalność w czasach, które choć dawały perspektywy rozwoju, były jednocześnie obarczone sporym ryzykiem biznesowej porażki. Jeszcze w pierwszym okresie prowadzenia firmy, Państwo Kisielewiczowie zaczęli poszukiwać możliwości poszerzenia zakresu świadczonych usług. Po kilku latach współpracy z Goodyearem w ramach działalności indywidualnej, podpisanie umowy franczyzowej z siecią Premio, która weszła do Polski w 2006 roku, było dla nich naturalnym krokiem w dalszym rozwoju firmy. Serwis Autopon został jednym z pierwszych, które dołączyły do sieci, liczącej obecnie ponad 130 punktów serwisowych rozmieszczonych na terenie całego kraju.

– Dzięki przystąpieniu do sieci Premio pozyskaliśmy nowych klientów flotowych, co okazało się kluczowe z perspektywy całej naszej działalności – podkreśla Maria Kisielewicz.

W ramach współpracy z Premio, serwis otrzymał dostęp do potężnej bazy wiedzy, pełen zakres doradztwa biznesowego, wsparcie marketingowe oraz techniczne, szczególnie ważne na dynamicznie rozwijającym się rynku motoryzacyjnym.

Najważniejszy jest Klient – prosta zasada sukcesu

Maria Kisielewicz jest przekonana, że jeśli tylko ktoś jest w stanie spełnić wysokie oczekiwania i wymagane standardy, działalność franczyzowa to świetny pomysł na lokalny biznes. Choć realia na przestrzeni dekady trochę się zmieniły – klienci są bardziej wymagający, samochody coraz bardziej zaawansowane technologicznie – kluczem do sukcesu pozostaje niezmiennie jakość obsługi.

– Klienci zadowoleni z poziomu świadczonych usług rekomendują je znajomym i rodzinie – dosłownie z pokolenia na pokolenie – śmieje się właścicielka serwisu.

Takie podejście z pewnością procentuje – firma Państwa Kisielewiczów jest dziś cenionym partnerem klientów flotowych. Premio Autopon przez lata zyskał też wielu stałych klientów indywidualnych, wśród których część przyjeżdżała do serwisu wraz ze swoimi rodzicami w dzieciństwie.

Z perspektywy dekady, właściciele serwisu z Wrocławia nie mają wątpliwości, że przystąpienie do sieci Premio Opony-Autoserwis otworzyło nowy, bardzo dobry rozdział w ich życiu zawodowym. Po 10 latach dalej chcą się rozwijać i wprowadzać nowe usługi.

Sieć Premio w Polsce jest częścią europejskiej grupy, która rozpoczęła swoją działalność w 1972 r., po przejęciu przez Goodyeara niemieckiej sieci Kempten. Oficjalnie marka Premio zadebiutowała w Niemczech w 1996 roku jako Premio Reifen-Service i wkrótce stała się najbardziej prestiżową siecią na niemieckim rynku. Jakość oferowanych przez korporację usług docenili też kierowcy na Węgrzech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Dzięki dużej dbałości o jakość świadczonych usług sieć zdobyła mocną pozycję na rynku i jest zaliczana do grona największych i najbardziej liczących się sieci serwisów samochodowych w Unii Europejskiej. W punktach Premio kierowcy mogą serwisować ogumienie, wydechy, układy hamulcowe lub wymieniać olej, a także skorygować geometrię, zrobić przegląd, kupić oraz zamontować opony. Natomiast serwisy Premio Express specjalizują się głównie w usługach oponiarskich.

(MKO)

Powiązane artykuły