Jak ekspotować do USA? – spotkanie dla przedsiębiorców

Oryginalne, luksusowe, niszowe, innowacyjne i ekologiczne – takie produkty są najbardziej pożądane na rynku amerykańskim. Wschodzące sektory w Stanach Zjednoczonych to energia odnawialna, społecznościowe gry sieciowe i komputerowe, aplikacje mobilne, druk 3D, edukacja internetowa, higiena osobista i farmaceutyki. I to właśnie w tych dziedzinach, jak przekonują specjaliści, polskie małe i średnie firmy powinny upatrywać dla siebie szansę na odniesienie sukcesu eksportowego w USA.

W Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej we Wrocławiu odbyło się spotkanie dla przedsiębiorców zainteresowanych eksportem towarów do Stanów Zjednoczonych. Było kolejnym z cyklu „ Ekspansja na zagraniczne rynki-perspektywy i możliwości handlowe dla polskich przedsiębiorców”, prowadzonych przez spółkę DAWG.

– Rynek amerykański to 320 milionów konsumentów, ogromna siła nabywcza, różne gusta i potrzeby – mówiła podczas spotkania z przedsiębiorcami w Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej Agnieszka Pawełkowska z amerykańskiej firmy konsultingowej w stanie Virginia.

Jej zdaniem USA mogą być znakomitą alternatywą dla naszych firm, zważywszy na kurczący się i mocno konkurencyjny rynek europejski.

– Stany zalewane są przez produkty z Chin i Indii dlatego Amerykanie, którzy coraz więcej zarabiają, szukają rzeczy znacznie lepszej jakości z europejskimi metkami – podkreśla Pawełkowska.

– Stanów nie trzeba reklamować. To nie tylko największy jednolity rynek na świecie, ale także największy na świecie importer. Te dwie cechy sprawiają, że potencjalne możliwości zbytu towarów są ogromne. Oczywiście polski handel naturalnie koncentruje się na terenie Unii Europejskiej, ale USA stają się dla nas jednym z najważniejszych partnerów handlowych, co pokazuje systematycznie rosnący eksport. Od lat sprzedajemy do Stanów wyroby przemysłu elektromaszynowego, spożywczego i chemicznego. Jednak największy udział polskiego eksportu na rynku amerykańskim w ostatnich latach związany jest z zaawansowaną techniką- zaznacza Beniamin Noga, prezes DAWG.

Praktyczne podpowiedzi dotyczące wejścia na amerykański rynek, możliwości sprzedaży produktów i usług w Stanach Zjednoczonych, specyfika nawiązywania kontaktów z tamtejszymi partnerami to główne tematy spotkania przedsiębiorców sektora MŚP w Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej. Jak oceniają eksperci, w Polsce jest wiele małych i średnich firm branży informatycznej, które mogłyby przekonać do swoich produktów klientów z USA. Chodzi głównie o oprogramowanie, rozwiązania mobilne czy gry. Niewątpliwie utrudnieniem wciąż pozostaje kwestia wiz. Polacy radzą sobie jednak i z tą przeszkodą, korzystając z możliwości jakie daje np. pośrednictwo Meksyku.

(BaPu)

Powiązane artykuły