Moda na centra handlowe

Jak wynika z badania zrealizowanego przez IQS większość Polaków odwiedza centra handlowe przynajmniej raz na kilka miesięcy. Duża grupa – co najmniej raz w tygodniu. Jedynie 4% respondentów przyznało, że w ogóle nie odwiedza centrów handlowych.

Główny powód odwiedzania centrów handlowych to oferta modowa (81%). Jednocześnie niemal co drugi respondent przyznał, że w centrach handlowych dokonuje zakupów żywnościowych. 39% szuka w nich elektroniki, a 34% odwiedza ze względu na ofertę gastronomiczną. Dla 16% badanych (zwłaszcza osób młodych – 15-24 lata) jest to jedno z ważnych miejsc spędzania czasu wolnego, czyli korzystanie z oferty rozrywkowej (klub fitness, kino, szkoła tańca).

Zakupy odzieży i obuwia najczęściej dokonywane są „dla siebie”. Kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni dokonują zakupów dla innych członków rodziny: 63% respondentek przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupowało coś dla kogoś z rodziny, podczas gdy w przypadku mężczyzn było to 29%. Zakupów modowych dla innych osób najczęściej dokonują kobiety w wieku 35-44 lata.

W przypadku marek odzieżowych na topie ulubionych wśród kobiet znalazł się H&M (27%). Dalej plasują się: C&A (17%), Reserved (14%) oraz Cropp (10%). Mężczyźni wskazali zaś na Nike i Reserved (po 17%). Kolejno za nimi: Adidas (15%), House (9%), TK Maxx (9%).

Peek&Cloppenburg postrzegany jest jako marka premium. Marki oferujące wyjątkowy design to Zara i Nike, a za wyznaczające nowe trendy uznawane są marki Bershka, H&M czy C&A.

Liderem polskiego rynku obuwia jest CCC (więcej niż 90% badanych Polaków zna tę markę, ponad 1/3 deklaruje dokonanie zakupu w ciągu ostatnich trzech miesięcy). Drugie miejsce zajmuje Deichmann.

 

Powiązane artykuły