Najmłodszy członek rodziny I.D.

Najnowszy, sportowy projekt marki Volkswagen ma już swoją nazwę: I.D. R Pikes Peak to pierwszy prototypowy samochód z wyłącznie elektrycznym napędem, który 24 czerwca 2018 roku weźmie udział w wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb w Kolorado w USA.

Elektryczny samochód sportowy z napędem na cztery koła łączy rolę ambasadora elektrycznych aut z rodziny I.D. z najbardziej sportowymi samochodami z gamy Volkswagena – modelami spod znaku R. Stanowi on jednocześnie pierwszy krok do przyszłej jeszcze bardziej intensywnej współpracy Volkswagen R GmbH i Volkswagen Motosport. Marka Volkswagen zamierza oferować na światowym rynku do 2025 roku ponad 20 nowych pojazdów z napędem elektrycznym. Rozpoczęcie produkcji pierwszego seryjnego modelu rodziny I.D. zaplanowano na koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau w Saksonii.

„Prezentując rodzinę I.D. chcemy, by Volkswagen zajął czołowe miejsce w dziedzinie elektromobilności”, stwierdził Członek Zarządu ds. Rozwoju dr Frank Welsch. „I.D. R Pikes Peak i jego udział w najsłynniejszym wyścigu górskim świata mają pod tym względem nie tylko znaczenie symboliczne, ale jest to też bardzo cenny i wymagający sprawdzian dający duże doświadczenie w dziedzinie rozwoju aut elektrycznych w ogóle”.

Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Marketingu i After Sales, dopowiada: „

Pikes Peak jest bez wątpienia najbardziej legendarnym wyścigiem górskim na świecie. Dla Volkswagena to wspaniała szansa, żeby dzięki projektowi I.D. nadać tematyce elektromobilności sportowy i emocjonalny wymiar”.

 

Race to the Clouds na wysokość 4.300 metrów, rewanż za niezdobyte zwycięstwo w 1987 roku Międzynarodowy wyścig górski Pikes Peak – przez znawców zwany też „Race to the Clouds” – odbywa się od 1916 roku w pobliżu Colorado Springs w Rocky Mountains. Jego 19,99-kilometrowa trasa prowadzi od startu na wysokości 2.800 metrów do szczytu znajdującego się 4.302 m nad poziomem morza. Po raz ostatni Volkswagen brał udział w tym wyścigu w 1987 roku wystawiając spektakularnego Golfa z dwoma silnikami (każdy napędzał jedną oś), który osiągał imponującą moc 652 KM. Niewiele wtedy brakowało, żeby samochód ten odniósł zwycięstwo.

„Nadszedł więc najwyższy czas na rewanż”, stwierdził dyrektor Volkswagen Motosport Sven Smeets. „I.D. R Pikes Peak jest dla nas niezwykle emocjonującym wyzwaniem, które da nam szansę pokazać co samochody elektryczne mogą osiągnąć w sporcie. Cały zespół skupiony wokół kierowcy Romaina Dumasa jest niezwykle zdeterminowany, żeby ustanowić nowy rekord w dziedzinie samochodów elektrycznych”.

Rekordowy czas w klasie elektrycznych prototypów wynosi w tej chwili 8.57,118 min. i został ustanowiony w 2016 roku przez Nowozelandczyka Rhysa Millena (e0PP100).

(MKO)

Powiązane artykuły