Nowe technologie w motoryzacji – wywiad z Tobiaszem Jankowskim, CEO Navitel Europe

Navitel to firma od niedawna działająca na rynku polskim. Marka oferuje aplikacje do nawigacji oraz monitoring pojazdów. Od niedawna w ofercie dostępne są również urządzenia – nawigacje, wideorejestratory i  tablet. Tobiasz Jankowski, CEO Navitel Europe opowie o nowościach na rynku i odpowiedzialnym biznesie.

1. Zajmują się Państwo głównie opracowaniem oprogramowania nawigacyjnego i map nawigacyjnych, skąd pomysł na wprowadzenie nowego produktu jakim jest tablet?

NAVITEL to firma, która wywodzi się z produkcji systemu nawigacyjnego. Obecnie koncentrujemy się na sprzedaży urządzeń, które dostarczane są z unikalnym softem. Tablet to przydatne urządzenie, możemy z niego korzystać codziennie –dodając do tego mapę Europy, mamy do dyspozycji produkt atrakcyjny dla każdego kierowcy. Budujemy porftolio produktowe, a tablety są dla nas ciekawym uzupełnieniem dla nawigacji i wideorejestratorów. W przyszłym roku planujemy wprowadzić nową ofertę, która będzie zawierać kilka atrakcyjnych modeli.

2. Czym wyróżnia się produkty NAVITEL na tle podobnych?

Produkty marki NAVITEL na tle konkurencji wyróżniają się bardzo dobrą jakością i „wartością dodaną”. Każda z nawigacji posiada dożywotnią aktualizację map. W przypadku wideorejestratorów są to zaawansowane parametry, dobrane indywidualnie dla każdego modelu. Najważniejsza jest jednak jakość, stawiamy przede wszystkim na użyteczność i wygodę użytkowania. Urządzenia NAVITEL są dla osób, które cenią swój komfort i bezpieczeństwo.

3. Kim jest klient marki NAVITEL w Polsce? Jaka jest grupa docelowa?

Klient marki NAVITEL to osoba, która na co dzień interesuje się motoryzacją i jest świadoma nowych technologii. Staramy się umilić naszym klientom podróż, wprowadzając innowacyjne produkty. Dzięki nawigacji można bezpiecznie dojechać do każdego z wyznaczonych miejsc. To właśnie bezpieczeństwo klientów jest dla nas najważniejsze. Kolejne urządzenie – wideorejestrator samochodowy, w razie niepożądanego zdarzenia może pomóc odnaleźć nam sprawcę, nagrywając ważny dla kierowcy materiał wideo.

4. W swojej ofercie mają Państwo również wideorejestrator, dlaczego Pana zdaniem warto mieć takie urządzenie w samochodzie?

Pozwolę przytoczyć przykład znajomej, która ostatnio podróżowała z Wrocławia do Warszawy wraz z trójką dzieci. Na trasie między Łodzią a Warszawą doszło do niebezpiecznego wypadku z udziałem jej auta – kierowca zajechał jej drogę na autostradzie, uciekając z miejsca zdarzenia. Gdyby posiadała wideorejestrator, znacznie szybciej udałoby się odnaleźć sprawcę. Kamerka czasu nie cofnie, ale pozwoli udowodnić winę. Moim zdaniem każdy kierowca powinien mieć ten sprzęt w swoim samochodzie.

5. Wspierają Państwo coraz więcej inicjatyw społecznych – jakiego typu wydarzenia są dla Państwa najbardziej wartościowe?

Dla firmy NAVITEL najważniejszy jest człowiek. Sam, jako prezes zarządu pomagam każdemu. Wierzę, że dobro do nas powraca. Wspieramy coraz więcej wydarzeń, które niosą realną pomoc. Od początku działalności firmy wspieramy krwiodawstwo w Polsce. To dar życia, bezcenny i potrzebny każdemu człowiekowi. Od dwóch lat jesteśmy partnerem akcji MOTOSERCE, której celem jest zbiórka krwi dla chorych dzieci. Angażujemy się również w działalność charytatywną, z prostej przyczyny – NAVITEL składa się z ludzi, którzy chcą pomagać wszystkim.

6. Jakie są motywy wsparcia 7. Dolnośląskiego Rajd o Kropelce?

Ten region jest bliski mojemu sercu, ponieważ tutaj rozpoczynałem swoją karierę sprzedażową. Miło wspominam początki działalności w segmencie consumer electronics. Przykładowo, Wrocław jest bardzo często odwiedzanym przeze mnie miastem. Mamy tutaj swoją dystrybucję, serwis, lokalnych klientów. Dolny Śląsk odwiedzam zawsze z dużym uśmiechem na twarzy.

7. Czego życzy Pan startującym załogom?

Załogom życzę przede wszystkim udanego wyścigu i bezpiecznego dojazdu do mety. Każdy, kto bierze udział w tym wydarzeniu, jest zwycięzcą. Dodam raz jeszcze, że w sportach rajdowych najważniejsze jest bezpieczeństwo. Pamiętajmy też o zdrowej konkurencji, ponieważ tylko ona pozwala na długofalowy sukces.

8. Z roku na rok zdobywają Państwo coraz więcej nagród, w 2017 roku to m.in. „Dobra Marka” i „IT Champion”. Czy uznanie użytkowników/klientów przekłada się na sukcesy plebiscytowe?

Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie i satysfakcja każdego użytkownika. NAVITEL nie jest firmą nastawioną na zysk, która sprzedaje i zapomina o kliencie. Stawiamy na jakość urządzeń. Ze statystyk serwisowych wynika, że awaryjność sprzętu jest mniejsza niż 1%. Dokładamy starań przy kontroli jakości każdego z wprowadzanych produktów. Po sprzedaży nasi konsultanci udzielają kompleksowego wsparcia technicznego. Serwis door-to-door to korzystne rozwiązanie dla klienta, który nie jest obciążany dodatkowymi opłatami w razie pojawienia się usterki. Dzięki temu jesteśmy doceniani w wielu prestiżowych plebiscytach branżowych (Dobra Marka, IT Champion).

Dziękuję za rozmowę 

Karolina Lubczyńska 

Powiązane artykuły