Pendolino na każdą kieszeń

Bilety od 49 zł w sprzedaży od połowy listopada.

Już 15 listopada rusza przedsprzedaż biletów na przejazdy nowymi pociągami kategorii EIC Premium (Pendolino). Ceny będą zaczynać się od 49 zł. Nowa strategia cenowa ma zachęcić do podróżowania koleją.

14 grudnia na polskich torach zadebiutuje nowa kategoria pociągów PKP Intercity: EIC Premium (EIP). Nowoczesne składy będą kursować pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Katowicami oraz Wrocławiem, a cenowo będą dostępne dla każdego.

Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity

Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity

– Pendolino będzie pociągiem dla wszystkich. Nowa strategia cenowa sprawi, że będą mogli z niego korzystać zarówno klienci oszczędni, studenci, rodziny kupujące bilet z wyprzedzeniem oraz biznesmeni, robiący to tuż przed odjazdem pociągu – podkreśla Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity. Rozwiązanie, które wdraża PKP Intercity wyprzedza europejskie standardy. Stoi za nim prawdziwy business intelligence. Liczę, że dzięki nowej strategii cenowej, skróceniom czasów jazdy i inwestycjom w tabor w 2015 roku odzyskamy klientów.

Ceny będą zaczynać się od 49 zł, a po wyczerpaniu puli najtańszych biletów będzie można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępnione zostaną bilety z 30% rabatem, a następnie z 20% i 10% zniżką. Po wyprzedaniu biletów w niższych cenach zaczną obowiązywać stawki bazowe. Pule biletów z rabatami (30%, 20%, 10%) będą limitowane. Zgodnie z zasadą „wcześniej – taniej” bilety w atrakcyjnych cenach zakupią osoby planujące podróż z wyprzedzeniem. Obowiązywać będą także ulgi ustawowe.

Oferta będzie dostępna w kasach, biletomatach, na stronie internetowej oraz dzięki aplikacji mobilnej, za wyjątkiem sprzedaży na pokładach nowych pociągów. Podróż EIC Premium będzie mogła odbyć się wyłącznie na podstawie biletu kupionego przed wejściem do pociągu.

Ceny biletów na przejazdy pociągami EIC Premium zostały zaprojektowane na bazie nowej, spójnej strategii cenowej. Zakłada ona wykorzystanie najnowocześniejszych narzędzi do zarządzania przychodami (revenue management).

RMS (Revenue Management System/Service) pozwala na dynamiczne zarządzanie dostępnością miejsc w koszykach cenowych, tzn. ich „otwieranie” i „zamykanie”. System działa na podstawie reguł biznesowych, które umożliwiają automatyczne kontrolowanie i zmianę dostępności miejsc w poszczególnych koszykach.

Docelowo RMS będzie zarządzał dostępnością miejsc również w pociągach Express InterCity (EIC). Natomiast z systemu wyłączone zostaną pociągi TLK, jednak i w nich będą obowiązywały rabaty 10%, 20% i 30% w przedsprzedaży od 15 listopada.

(JuAn)

porównanie czasów

Powiązane artykuły