Rośnie liczba franczyzowych szkół językowych dla dzieci

Zainteresowanie prowadzeniem działalności w systemie franczyzowym stale rośnie. Z roku na rok przybywa zarówno systemów franczyzowych, jak i placówek prowadzonych przez franczyzobiorców. Jednym z powodów, dla którego przedsiębiorcy decydują się na taką współpracę jest fakt, iż działając pod rozpoznawalną już marką mogą liczyć na wiele korzyści. Prognozowano, że liczba miejsc działających na licencji w Polsce w roku 2014 może przekroczyć 63 tysiące.

Od dłuższego czasu możemy zauważyć wysyp ofert franczyzowych z branży edukacyjnej. Obecnie działa około 60 sieci franczyzowych, a ich liczba stale się powiększa. Jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków są szkoły językowe. Bardzo duże zainteresowanie spowodowane jest m.in. niską kwotą inwestycji oraz bardzo krótkim okresem zwrotu, w granicach 3-6 miesięcy. Jednak rynek ten jest mocno nasycony i bardzo konkurencyjny. W związku z tym wiele szkół stara się w jakiś sposób wyróżnić np. poprzez stworzenie autorskich programów dydaktycznych czy uruchomienie szkoły mobilnej.

Szkoły językowe dla dzieci

Na rynku franczyzy edukacyjnej w ostatnim czasie można zauważyć trend powstawania coraz to nowych sieci szkół wyspecjalizowanych w nauczaniu najmłodszych. To co wyróżnia je na rynku to fakt posiadania opracowanych specjalnie przez daną szkołę programów edukacyjnych, a także dysponowanie unikatowymi metodami nauczania czy materiałami dydaktycznymi.

– W naszej szkole stosujemy Metodę Mała Lingua, która oparta jest na autorskim motywie Rodziny Blabbersów z Livendell – magicznej krainy, mieszczącej się w kosmicznym wymiarze” – opowiada Monika Ferreira, założycielka sieci szkół MAŁA LINGUA. – „Bajkowy kontekst zajęć oraz wykorzystanie autorskich publikacji dydaktycznych oddziałuje na dziecięcą wyobraźnię, motywuje dzieci do aktywnego udziału w zajęciach i stymuluje u nich naturalną interakcję – komunikację w języku obcym, tzw. „small talk”.

Stopniowo kolejne szkoły wkraczają na rynek franczyzowy, co potwierdza rosnące znaczenie tego segmentu. Na przykład, pierwsza placówka szkoły MAŁA LINGUA powstała w 2004 roku, a obecnie jest to już ogólnopolska sieć szkół języków obcych posiadająca ponad 100 oddziałów, m.in. w Katowicach, Lublinie czy Warszawie, rozwijająca się właśnie w ramach współpracy na zasadzie franczyzy. Jednak MAŁA LINGUA nie ogranicza się tylko do dużych miast Polski, wiele jej filii mieści się także w mniejszych ośrodkach.

Języki dla najmłodszych

Jeszcze do niedawna nie było na rynku wyraźnego rozgraniczenia pomiędzy szkołami dla dorosłych, a dla dzieci. Obecnie na rynku franczyzy edukacyjnej odznacza się tendencja pojawiania się szkół językowych specjalizujących się w nauczaniu najmłodszych. Wejście na rynek szkół z profesjonalnym programem nauczania dzieci wiąże się z rosnącą świadomością rodziców, którzy zrozumieli, że edukację językową można zacząć od najmłodszych lat i że może ona być bardziej efektywna i przyjemna dzięki wykorzystaniu specjalnie dobranych metod nauczania, opartych często na autorskich pomysłach przekazywania wiedzy. Dla rodziców zapisujących swoje pociechy ważna jest nie tylko sama nauka języka, ale kompleksowość zajęć np. zajęcia muzyczne czy warsztaty teatralne w obcym języku.

– Podczas zajęć wykorzystujemy teatralizacje z fabułą związaną z przygodami Blabbersów oraz umuzykalnienie, dzięki czemu najmłodsi razem z bohaterami bajki uczą się używać pełnych struktur zdaniowych oraz rozwijają umiejętność tzw. small talk” – mówi Monika Ferreira. – ,,Poprzez muzykę, rytm i obrazy nasi uczniowie w naturalny sposób przyswajają wiedzę językową, a także nabywają niezbędną sprawność komunikacyjną.

Droga dla przyszłych przedsiębiorców

Prowadzenie biznesu franczyzowego stało się w ostatnich latach popularnym sposobem na własną firmę. W przypadku szkół językowych idea ta spotyka się z dużą aprobatą ze strony franczyzobiorców. Potwierdzeniem rosnącego zainteresowania i znaczenia tego segmentu jest wprowadzenie programów franczyzowych przez kolejne szkoły. Wielu młodych lektorów decyduje się spróbować sił we własnym biznesie przy jednoczesnym wsparciu ze strony doświadczonego biznesowo franczyzodawcy posiadającego już ugruntowaną markę.

(piw)

Powiązane artykuły