W regionie powstaje nowa grupa inwestycyjna

„Majówka Dolnośląskich Pracodawców” była nie tylko okazją do aktywnego wypoczynku w plenerze, ale również możliwością do wysłuchania inspirujących prezentacji zaproszonych ekspertów.

Majówkę honorowym patronatem objęli Wojewoda Dolnośląski i Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Szczawieńskie spotkanie zorganizowane w „Dworzysku” przez Zarząd Dolnośląskich Pracodawców  – regionalnego związku pracodawców Konfederacji Lewiatan otworzył Artur Mazurkiewicz. Przywitał przybyłych przedsiębiorców oraz gości, wśród których znalazły się posłanki na Sejm RP: Teresa Świło, Izabela Małgorzata Mrzygłocka i Agnieszka Kołacz-Leszczyńska, a także przedstawiciele wałbrzyskich instytucji.

Lech Pilawski, Dyrektor Konfederacji Lewiatan, przypomniał priorytety stworzonego na gruncie organizacji pracodawców manifestu rozwojowego „Polska 2015 – 2025”, w którym założono, że w ciągu dekady polski PKB powinien wzrosnąć o 50 proc., o tyle samo spaść powinno krajowe ubóstwo i wykluczenie, a Polska by dołączyć do unijnej czołówki musi przygotować się do wejścia do strefy euro.

– Dzisiaj największym problemem polskiej gospodarki jest wzajemny brak zaufania do siebie przedsiębiorców. Wielkim wyzwaniem jest odbudowa tego zaufania – zaznaczył Lech Pilawski.

O możliwości odnowy zaufania w biznesie i swoim pomyśle na stworzenie grupy inwestycyjnej mówiła Agnieszka Kühl, właścicielka firmy Dr Baumann Polska o/Wałbrzych .

– Kto z nas rano wstaje i zastanawia się, w co dzisiaj zainwestuje? Ludzie nie inwestują, ponieważ nie mają wiedzy, bo się boją, a najczęściej nie mają za co zainwestować – wyjaśnia przedsiębiorcza wałbrzyszanka.

Bizneswoman wyliczyła, że bez pomnażania oszczędności Polacy nie mają szans na godziwe uposażenie na starość, a średnia długość życia się wydłuża.

– Jeżeli przyjmiemy, że Polak zarabia średnio 3 tys. zł i odkłada przez 10 lat 10 proc. swoich zarobków, co daje kapitał w wysokości 36 tys zł. to nie wystarczy na 20 lat swojego wydłużonego życia. A przecież większość naszych rodaków nie zarabia aż tyle i nie oszczędza. Natomiast właściciele niewielkich oszczędności nie wiedzą jak je zainwestować, by nie stracić – argumentowała Agnieszka Kühl.

Przedstawicielka Dr Baumann Polska znalazła sposób na udaną inwestycję, która nie tylko będzie procentować na starość, ale również może się stać motorem sektora usług i przyczynkiem do zniwelowania nierówności społecznych. Obecnie 1 proc. najbogatszych ludzi posiada niemal połowę światowych zasobów i z roku na rok są coraz bogatsi przez to, że z powodzeniem pomnażają kapitał. Dysproporcje pomiędzy najbogatszymi, a pozostałymi mieszkańcami globu będą rosły póki ci mniej zasobni w kapitał nie dostrzegą dobroczynnej mocy synergii. Zauważył to Muhammad Yunus, laureat Pokojowej Nagrody Nobla 2006, inicjator przedsiębiorstwa społecznego, inwestującego w najuboższą grupę społeczną. Jego wzorzec zainspirował panią Agnieszkę.

– Postanowiłam powołać do życia grupę inwestycyjną i nazwałam ją Kultura Kobiet. To grupa przedsiębiorców, kobiet zaangażowanych w kobiecy projekt wzorcowego salonu kosmetycznego i mężczyzn, wspierających te kobiety. Mój temat biznesowy to innowacyjne budowanie strategii salonów kosmetycznych i SPA. Projekt ten bazuje na światowych trendach bionomii, ekologii i źródłach energii odnawialnych, z luksusową bionomiczną marką Dr Baumann, która te trendy reprezentuje. Proponuję innowacyjną strategię z niewielką sumą inwestycyjną, na którą każdego stać – wyjaśniła właścicielka firmy Dr Baumanna.

Podczas piątkowego spotkania majówkowego można było zapisać się na spotkanie informacyjne, na którym ten projekt inwestycyjny zostanie przedstawiony. Spotkanie to zaplanowano na piątkowe popołudnie 19 czerwca, a odbędzie się ono w szczawieńskim T-Parku.

Dzięki posłance Mrzygłockiej przedsiębiorcy poznali najnowsze rozwiązania legislacyjne dotyczące rynku pracy, będące obecnym tematem prac komisji sejmowych, natomiast Katarzyna Karbowska z TSP Instytutu omówiła zalety spółdzielni socjalnych. Zebranych zainteresowały również rozwiązania promocyjne i wizerunkowe prezentowane przez Kingę Rękawiczną z Media & Kreacja.

– Media społecznościowe są wciąż niedoceniane przez polskich przedsiębiorców i polityków, a to miejsce, gdzie można dobrze się przedstawić, otrzymać informację zwrotną w postaci komentarzy oraz poznać działania konkurencji – wyjaśniła Kinga Rękawiczna.

Na zebranych czekało wiele rodzinnych konkursów, atrakcje dla dzieci, grillowanie i zabawa taneczna przy muzyce granej na żywo. Przed częścią rekreacyjną goście mogli również zapoznać się z ofertą stoisk przygotowanych przez partnerów spotkania, czyli m.in.: Toyoty Nowakowski Wałbrzych, Funduszu Regionu Wałbrzyskiego, firmy Białas Maxpol Transport i oczywiście Dr Baumann Polska. Przedstawicielki fundacji Akademia Dr Baumanna odpowiadały na pytania zainteresowanych, a Agnieszka Kühl podpisywała swoje wydawnictwo biznesowe pt. „1000 nowych klientów w ciągu roku”.

Elżbieta Węgrzyn

Powiązane artykuły