Wyróżnienia dla firm przyjaznych klientowi

Kilkanaście firm w Polsce, w tym dolnośląskie spółki energetyczne, otrzymały wyróżnienia jako firmy przyjazne klientom.

– Wzajemne zaufanie, profesjonalizm oraz wysokie standardy obsługi to jedne z najważniejszych czynników budujących trwałe relacje z klientem – powiedział wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan podczas Gali Ogólnopolskiego Programu „Firma Przyjazna Klientowi”. Wręczenie statuetek laureatom kolejnej edycji odbyło się 9 czerwca w Warszawie.

Jak podkreślił wiceminister Bogdan, istnieje wyraźna zależność między jakością obsługi klienta, chęcią rekomendacji a dochodowością danej firmy. – Kiedy dbamy o relacje z klientem, zwiększa się ich przywiązanie do firmy i jej produktów. Dzięki temu poprawiają się również wyniki finansowe przedsiębiorstw – powiedział wiceminister.

W opinii podsekretarza stanu w MG, dynamiczny rozwój firmy i jednoczesna dbałość o otaczających interesariuszy pomagają utrzymać pozycję lidera rynku. Wiceminister przywołał również badania Fundacji Obserwatorium Zarządzania, z których wynika, że każdego roku co piąty konsument decyduje się na zmianę dostawcy lub rezygnuje z zakupu z powodu złej jakości obsługi klienta. – Dlatego tak ważne jest, by przedsiębiorcy wiedzieli, jakie korzyści zarówno pod względem finansowym, jak i wizerunkowym, przynosi wdrażanie praktyk prokonsumenckich – przypomniał. Ogólnopolski Program Firma Przyjazna Klientowi funkcjonuje od ponad 10 lat. Jego organizatorem jest Fundacja Obserwatorium Zarządzania – instytucja otoczenia biznesu zajmująca się problemami przedsiębiorczości, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu.

Godłem „Firma Przyjazna Klientowi” wyróżniono 16 przedsiębiorstw, są to: AVIVA, BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych, BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie, Certes sp. z o.o., Europejski Fundusz Leasingowy SA, General Logistics Systems Poland sp. z o.o., Impuls Leasing Polska sp. z o.o., MetLife, Natural Pharmaceuticals, Performance Media Sp. z o.o., PKP Energetyka SA, Santander Consumer Bank SA, Tauron Polska Energia SA, Zakład Robót Inżynieryjno – Instalacyjnych Instdom Krzysztof Domiński. Po raz pierwszy w ramach Programu przyznano tytuł „Bank przyjazny klientowi”.

foto Firma przyjazna klientowi JPG Źródło Ministerstwo Gospodarki