Wywiad z Robertem Kulasińskim, dyrektorem sprzedaży Nelro Data

Od 2013 roku firma Nelro Data oferuje najnowsze rozwiązania technologiczne światowych liderów z branży IT, m.in. wysokiej jakości urządzenia oraz usługi takich marek jak Intel, Toshiba, Samsung, Canon czy Huawei.

Niedawno Nelro Data poinformowała o zamiarze wdrożenia w życie innowacyjnego w branży IT projektu. Tym projektem jest laboratorium technologiczne, które będzie służyć obecnym jak i przyszłym partnerom firmy do testowania urządzeń na żywej sieci internetowej.

Więcej na temat firmy oraz samego projektu przedstawi Robert Kulasiński, dyrektor sprzedaży grupy Nelro Data.

Kiedy dołączył Pan do zespołu Nelro Data?

Od 1 Lipca 2016 roku dołączyłem do zespołu Nelro Data obejmując stanowisko dyrektora sprzedaży.

Grupa Nelro Data od 3 lat świadczy usługi z branży IT dla sektora B2B. Jakie rozwiązania technologiczne oferuje?

W portfolio Grupy znajdują się głównie produkty z sektora dystrybucyjnego IT, ale także inne działy, takie jak wynajem powierzchni biurowych czy dział zajmujący się obsługą i dostawą usług internetowych. Firma obsługuje wiele kierunków biznesowych i to z mojej perspektywy jest jej największa siła.

Jaką gamą produktów dysponuje i dla kogo są przeznaczone?

Każdy dział firmy ma swoją specyfikę i swoje produkty. Rozpoczynając od działu produktów konsumenckich, które kierowane są do resellerow obsługujących rynek rozrywki do działu sieciowego, który posiada w ofercie zaawansowane urządzenia sieciowe oraz storage. Nie da się wymienić wszystkich produktów i ich rynku docelowego chociażby dlatego, że niektóre produkty z naszej oferty mają szersze zastosowanie i mogą być kierowane do różnych grup konsumentów.

Planują Państwo otworzyć pierwsze w branży dystrybucji IT laboratorium technologiczne. Czy znają Państwo przybliżony termin zrealizowania tego projektu?

Laboratorium Technologiczne o którym mówimy to projekt, który swój realny początek będzie miał w połowie sierpnia tego roku. Zakończenie realizacji planowane jest na 24 miesiące, ale już po pierwszym etapie, który zakończy się po około 6 miesiącach będzie można powiedzieć, że laboratorium jest w stanie przeprowadzić testy na „żywym organizmie”.

Co skłoniło Nelro Data do tak innowacyjnego w segmencie dystrybucji IT posunięcia? W jakim celu powstanie laboratorium?

Pomysł zrodził się po udziale w cyklu konferencji dla rynku ISP (Internet Service Provider), gdzie wszyscy chętnie wdrożyliby nowe rozwiązanie, ale każdy z potencjalnych klientów boi się sam przetestować. Spotykaliśmy się z problemem szczególnie w przypadku nowych marek, gdzie nasi lokalni dostawcy usług obawiają się testowania rozwiązań i przez to wiele ciekawych marek nie może się przebić przez opór tak zwanego rynku.

Kto powołał do życia tą inicjatywę?

Pomysł zrodził się przy okazji wspólnego pobytu na konferencji poświęconej tematyce rynku usługodawców internetowych i został podjęty przez wszystkich zainteresowanych jako wart przemyślenia. Od tej pory konsekwentnie staramy się doprowadzić do jak najszybciej realizacji tego pomysłu.

Kto uczestniczy w projekcie?

Projekt o nazwie Tonetic Group skupia pod swoim szyldem osoby z branży. W projekcie wezmą udział osoby zaangażowane w rynek dystrybucyjny, ale także jeden z dostawców usług, który przyłączył się do tej nowatorskiej inicjatywy i będzie jednym z głównych filarów tego przedsięwzięcia. Do jego zrealizowania potrzebne jest nam zarówno doświadczenie w pozyskiwaniu produktów, jak i w budowie marki, a także i może przede wszystkim w budowie konkretnej infrastruktury.

Powstanie laboratorium związane było z powołaniem do życia spółki Tonetic Group?

Tak, jest to główny filar tego projektu, który będzie wspomagany przez całą Grupę, w której skład wchodzi Nelro Data.

Do jakiej grupy klientów skierowana jest oferta nowo powstałej spółki?

To nie jest proste pytanie, gdyż głównymi beneficjentami będą odbiorcy usługi oferowanej przez Tonetic Group i to oni otrzymają najwięcej, chociaż nie bez znaczenia jest też fakt, że dzięki możliwości przetestowania nowych rozwiązań będziemy mogli udoskonalić zarówno jakość usług jak i kształt oferty dla rynku małych providerów internetowych.

Co przyszli oraz obecni partnerzy zyskają na takim projekcie?

Powiedziałbym, że zyskają zarówno klienci końcowi usługi, jak i dystrybutorzy i resellerzy sprzętu, którzy będą mogli być pewni nowych rozwiązań już przetestowanych w prawdziwym środowisku.

Rozwiązania sieciowe, elementy infrastruktury – pokazanie tego wszystkiego jest trudniejsze niż pokazanie zwykłemu klientowi zasad działania np. smartfona. Jak sobie z tym poradzicie?

Od lat nasz zespół związany jest z rynkiem IT, więc nie sądzę żebyśmy mieli jakiś problem z pokazaniem tego na rynku. Mamy w zespole takie osoby jak Grzegorz Naja, który od lat zajmuje się produktami zaawansowanymi, wiec nie będzie stanowiło to dla nas problemu. Oprócz Grzegorza w skład zespołu wchodzą także osoby z podobnym doświadczeniem do mojego, czyli menedżerowie, którzy budowali pozycję marek od strony producentów.

Na jakie działania Grupa Nelro Data nastawiona jest w przyszłości?

Nelro Data ma zamiar konsekwentnie rozbudowywać swoją ofertę zarówno w sektorze usług jak i dystrybucji. Zamierzamy też wejść na warszawską Giełdę i w tym celu poszukujemy inwestorów, którzy dostrzegą potencjał w naszym pomyśle na biznes.

Dziękuję za rozmowę. 

(Michał Korona)

Powiązane artykuły