2014 – rekordowy rok na drogach

WAŁBRZYCH: Nigdy nie było tylu utrudnień w ruchu, ale pomimo braku objazdów Wałbrzych wyszedł zwycięsko z inwestycyjnej batalii. Skala, tempo i jakość wykonania dróg odmieniły miasto.

 

Gdyby kilka lat temu ktoś rzucił na stół dzisiejsze zdjęcia ulicy Gagarina albo Wrocławskiej, pewnie nikt nie zgadłby, że to ulice Wałbrzycha. To już nie te jezdnie, chodniki, lampy, ścieżki rowerowe, przystanki, autobusy. Szybko zdążyliśmy zapomnieć, że Wałbrzych jeszcze niedawno był jednym z czołowych symboli drogowego dziadostwa. Dziś bez cienia ironii można mówić o wałbrzyskiej jakości.

W 2014 roku pojawiło się na ulicach mnóstwo eleganckich, nierdzewnych barierek, półtora tysiąca ocynkowanych słupów oświetleniowych, ponad dwa tysiące opraw lamp. Przy głównych traktach mamy 20 nowych peronów i 50 efektownych wiat przystankowych, obok których zatrzymują się autobusy spełniające rygorystyczne, światowe normy ekologiczne. Jednak najważniejsze są zmodernizowane drogi. Ze względu na skalę inwestycji rok 2014 był dla firm budowlanych znakomity. Dla kierowców najtrudniejszy, choć pewnie wielu przecierało oczy: tyle remontów i wszędzie ruch w obu kierunkach, żadnych objazdów.

W ciągu roku 2014 udało się zrealizować inwestycję największą: przebudowę wjazdowej do Wałbrzycha ul. Wrocławskiej od nowego ronda na skrzyżowaniu z Wilczą aż do Pogodnej. Efektem są dwie jezdnie w obu kierunkach. W ciągu tej samej drogi krajowej nr 35 wykonano jeszcze kompleksowe remonty kluczowego dla miasta skrzyżowania Uczniowskiej, Wrocławskiej i De Gaulle’a, Armii Krajowej od politechniki do dworca Wałbrzych Miasto, zachodniej jezdni ul. Sikorskiego od OSIR-u do Przemysłowej, wreszcie potężnego wiaduktu na Sikorskiego wraz z łącznicami do położonego poniżej odcinka ul. 1 Maja.

Rok 2014 to także udana modernizacja ul. Wysockiego z dwoma rondami, Gagarina z mostem, także Kusocińskiego i Paderewskiego. W niektórych przypadkach potrwają jeszcze wykończeniowe prace kosmetyczne, jednak nieuciążliwe, bez wpływu na ruch pojazdów.

Ostatnim modernizowanym ogniwem drogi krajowej nr 35 jest odcinek ul. Niepodległości od skrzyżowania z ul. Sikorskiego do Świdnickiej. Jeśli pogoda pozwoli, nawet w lutym możemy mieć bezpieczne rozwiązanie komunikacyjne. Zgodnie z planem musimy także poczekać na dokończenie remontu ul. Strzegomskiej od Noworudzkiej do ronda przy ul. Uczniowskiej. To długi odcinek obwodnicy wschodniej przejezdny i w znacznej mierze zmodernizowany. Do maja 2015 roku musimy poczekać na chodniki, ścieżkę rowerową i nową drogę w obrębie osiedla Kozice.

życie aglomeracji wałbrzyskiej

 

 

 

 

Powiązane artykuły