Motywowanie przez pomaganie

Według badania „Wszyscy jesteśmy Mikołajami”, 90 proc. firm zaprasza pracowników do udziału w akcjach charytatywnych. Co ważniejsze z tego zaproszenia korzysta aż 79 proc. zatrudnionych, a kolejne 10 proc. chętnie by się w nie włączyło, gdyby tylko pracodawca je organizował.

Jak widać pracodawcę i pracownika łączy nie tylko zawarta umowa, ale także potrzeba niesienia pomocy potrzebującym. Dlatego Sodexo, już po raz trzeci, podjęło współpracę z Polską Akcją Humanitarną i przygotowało limitowaną edycję Karty Podarunkowej z Pajacykiem, która wspiera program dożywiania dzieci Pajacyk.

Pomagając innym, pomagasz sobie

Naukowcy są zgodni – pomaganie innym ma zbawienny wpływ nie tylko na osoby odbarowywane, ale także na tych, którzy tę pomoc niosą. Przede wszystkim podnosi samoocenę, bo wspierając potrzebujących czujemy się potrzebni, zyskujemy w oczach innych, jesteśmy akceptowani i podziwiani, a z czasem stajemy się wzorem do naśladownia. Te zjawiska dotyczą zarówno firm jako organizacji, jak i pracowników jako ludzi. W przypadku zatrudnionych ogromne znaczenie ma również fakt, że niesiona pomoc wspiera ich rozwój osobisty dekoncentrując ich potencjalny egocentryzm, wprowadza w dobry nastrój i jest silnym motywatorem do tworzenia większej wspólnoty. Takie poczucie przynależności to ogromnie ważna potrzeba ludzka, o którą powinien dbać każdy pracodawca. Dlatego motywowanie i integracja personelu, bez względu na jego pozycję w strukturze firmy, powinna uwzględniać również projekty charytatywne, w które może się włączyć. Dobrze o tym pamiętać, nie tylko od święta.

AnPl

Powiązane artykuły