AB na plusie

Wrocławska spółka AB osiąga coraz lepsze wyniki.

W swojej ofercie ma już ponad 700 produktów.

Specjalizująca się w handlu elektroniką użytkową spółka AB w ubiegłym roku znacznie poprawiła wyniki finansowe. Zapowiada, że w roku bieżącym dalej będzie rozwijać ofertę produktową oraz należące do niej franczyzowe sieci sprzedaży Kakto w Polsce i Digimax w Czechach. Obecnie ponad 90 proc. obrotów z partnerami realizowane jest poprzez Internet. Teraz spółka chce wesprzeć swoich partnerów w obsłudze klientów końcowych.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników II kwartału – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Grzegorz Ochędzan, członek zarządu i dyrektor finansowy AB. – Rozwijamy się sukcesywnie we wszystkich obszarach, jakie realizujemy i to przynosi wymierne efekty. Proszę zwrócić uwagę na to, że nie tylko same obroty są istotne, lecz także rozwój bazy klienckiej i produktowej. Tylko przyjmując takie założenie, możemy osiągać kolejne sukcesy na rynku.

Wyniki za I półrocze roku obrotowego 2014/2015 AB poda 27 lutego. W poprzednim roku spółka uzyskała 5,76 mld zł przychodów ze sprzedaży i 57,3 mln zł zysku netto. Był to wzrost o odpowiednio 6 proc. i 37,5 proc. wobec poprzednich 12 miesięcy.

– Trudno wskazać jedno źródło poprawy wyników – przyznaje Grzegorz Ochędzan. – Podstawą naszego sukcesu jest IT i sprzedaż elektroniki użytkowej, ale spółka uruchamia także nowe projekty, poszerza bazę produktów i ofertę handlową zarówno dla partnerów, jak i konsumentów końcowych.

Z roku na rok firma, jak zauważa Grzegorz Ochędzan, umacnia swoją obecność na rynku AGD i RTV, gdzie z roku na rok staje się znaczącym, istotnym graczem. Korzystne dla spółki było także wejście – po przejęciu spółki Rekman – na bardzo rozdrobniony rynek zabawek. Profity przynosi również działalność kierowana w stronę przedsiębiorstw oraz rozwój sieci franczyzowych Kakto w Polsce i Digimax na terenie Czech (sprzedaż urządzeń teleinformatycznych i telekomunikacyjnych).

– Stajemy się spółką, która działa w wielu segmentach produktowych i sektorowych – tłumaczy Ochędzan. – Nowe obszary w coraz większym stopniu wpływają zarówno na poziom obrotów, jak i wyniki finansowe. A rezultat końcowy zawdzięczamy wysiłkowi, który codziennie ponosimy.

W dalszym ciągu, jak zapowiada Ochędzan, podstawową działalnością przedsiębiorstwa będzie IT oraz handel elektroniką użytkową.

– Jesteśmy już największym dystrybutorem tego rodzaju produktów w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej, mamy ofertę, na którą składa się 700 producentów i 70 tys. pozycji – przekonuje Ochędzan. – Natomiast w dalszym ciągu staramy się poszerzać zakres działania. W ubiegłym roku podpisaliśmy nowe kontrakty z Apple na dystrybucję iPhonów, Amicą i Beko na AGD. Będziemy sprzedawać także produkty sieciowe HP, NT&T i Huawei.

(Pa)

Powiązane artykuły