AB pnie się do góry

Grupa AB, mająca w Polsce swoją siedzibę we Wrocławiu, utrzymuje najwyższy w historii poziom aktywności we wszechstronnym rozwoju.

Grupa AB, największy dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej, zanotowała w okresie lipiec-wrzesień (pierwszy kwartał roku finansowego 2014/2015) wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu rok do roku o 19%, do 1,5 mld zł.

Pozwoliło to na wygenerowanie 15,1 mln zł zysku netto. Z najszerszą ofertą produktową 700 światowych marek i aż ponad 16 tys. stałych partnerów handlowych Grupa AB umacnia się na pozycji regionalnego lidera.

– To efekt bliskich relacji z klientami, rozumienia indywidualnych potrzeb i zaspokajaniu ich z zastosowaniem unikalnych rozwiązań biznesowych, IT i logistycznych. Nasze inwestycje w rozwój oferty, innowacyjność stosowanych rozwiązań, jak również optymalizacja procesów biznesowych przynoszą wymierne efekty. To również kierunki obecnych działań – mówi Andrzej Przybyło, prezes Zarządu AB SA.

Co ważne, rozwój Grupy AB jest stabilny i zrównoważony.

Po rekordowym roku finansowym 2013/2014 wypracowane dalsze wzrosty wyników w I kw. nowego roku finansowego dotyczą wszystkich głównych obszarów działalności.

– Zanotowaliśmy wzrosty sprzedaży zarówno w segmencie integratorów, jak również w zakresie sieci franczyzowych, działalności e-commerce, a także w nowych kierunkach rozwoju jak AGD/RTV. Do tego dochodzi na przykład realizacja przychodów z nowych umów dystrybucyjnych, w tym z prestiżowych kontraktów z Apple – wyjaśnia Grzegorz Ochędzan, członek Zarządu ds. Finansowych w AB SA.

– Premiera smartfona iPhone 6 w Polsce, Czechach i na Słowacji miała miejsce w październiku, zatem wpłynie na nasze wyniki już za II kwartał obecnego roku finansowego. Tylko w trakcie pierwszych trzech dni od światowej premiery na 9 pierwszych rynkach sprzedanych zostało 10 mln sztuk tych produktów, przebijając dotychczasowy rekord serii 5S/5C sprzed roku – wtedy jednak Grupa AB nie była jeszcze dystrybutorem smartfonów Apple. Obserwujemy ogromne zainteresowanie nową generacją iPhone’ów w Polsce, Czechach i na Słowacji, gdzie Grupa AB jest jedynym broadline’owym dystrybutorem produktów Apple, także iPodów, iPadów i komputerów Mac – dodaje Zbigniew Mądry, członek Zarządu ds. Handlowych w AB SA.

Wykorzystując kompetencje i umiejętności w zarządzaniu sieciami franczyzowymi, w minionym roku finansowym Grupa AB utworzyła trzy sieci w nowych branżach Optimus (integratorzy) i Kakto (AGD/RTV), a w Czechach Digimax (rozwiązania mobilne i smart home). Łączna skala działania wszystkich zarządzanych sieci to obecnie ponad 1,3 tys. punktów sprzedaży, które stanowią duży kanał lojalnych partnerów handlowych (największa sieć w regionie CEE).

– Sieć Kakto rozpoczęła działalność zaledwie w czerwcu tego roku, a już funkcjonują w jej ramach 90 punkty sprzedaży. Nasza sprzedaż do partnerów, którzy przystąpili do sieci, podwoiła się. Dlatego rozwijamy tę sieć i planujemy, iż do połowy roku 2015 sieć Kakto będzie liczyła już 150 punktów – wylicza Zbigniew Mądry.

Wysokie wzrosty Grupa AB notuje również w zakresie działalności e-commerce. W minionym kwartale w ujęciu rok do roku nastąpiło znaczne zwiększenie liczby zamówień z wykorzystaniem bramki XML, obrotów partnerów i liczby zamówień składanych przez moduł ułatwiający sprzedaż na Allegro. Możliwości działalności e-commerce zwielokrotni nowe centrum logistyczne w podwrocławskich Magnicach, którego budowa idzie zgodnie z planem – oddanie do użytkowania planowane jest już na maj przyszłego roku. Kubatura magazynu będzie większa od obecnego ponad 5-krotnie, a zdolności w zakresie obsługi liczby indeksów towarowych odnotują 4-krotny wzrost. To ważne, gdyż dynamicznie rośnie popyt np. na usługę dropshippingu.

– AB wypracowuje najnowocześniejsze i najbardziej kompleksowe rozwiązania e-commerce dla partnerów (IT, logistyka), budując w ten sposób mocne przewagi konkurencyjne. Sprzedaż internetowa w Polsce rozwija się w szybkim tempie, ale stanowi wciąż zaledwie około 3% sprzedaży detalicznej (średnia w Europie 7,2%), dlatego też biznesowo tak ważna jest nasza wiodąca pozycja jako dostawcy kompleksowych rozwiązań i beneficjenta sprzedaży poprzez internet – podkreśla Zbigniew Mądry.

Grupa AB znajduje się w gronie 10 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie. Jest numerem jeden w Europie Środkowo-Wschodniej. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, oferując ponad 70 tys. produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii, do 16 tys. partnerów handlowych. Rozwija sprzedaż AGD/RTV i zabawek, należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce.

Grupa AB zarządza własnymi markami TB, Optimus i Triline oraz własnymi sieciami franczyzowymi Alsen (Polska), Comfor (Czechy i Słowacja), Premio (Czechy) i Triline (Czechy), a także Optimus (integratorzy – Polska), Kakto (AGD/RTV – Polska) i Digimax (rozwiązania mobilne i smart home – Czechy i Słowacja).

Od 2006 roku AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW.

(Pa)

 

Powiązane artykuły