Aneta Ogrodniczek, EcoCar: „Stale inwestujemy w najnowsze technologie”

Na wrocławskim rynku usług taksówkowych pojawiła się nowa firma – EcoCar S.A. Po stolicy Dolnego Śląska poruszają się już charakterystyczne, biało-zielone Toyoty Auris z napędem hybrydowym. W transporcie osób, podobnie jak w innych branżach, również trzeba stawiać na nowe technologie, żeby się rozwijać.

Rozmawiamy z panią Anetą Ogrodniczek, prezes zarządu EcoCar S.A. na temat wyboru Wrocławia jako kolejnego miejsca do rozwoju firmy, a także konkurencji firm działających na krawędzi prawa oraz konieczności wdrażania i korzystania z nowych technologii w transporcie osób, zachowując do tego konkurencyjność cenową.

Wrocław to kolejna lokalizacja na mapie EcoCar. Dlaczego wybraliście stolicę Dolnego Śląska jako miejsce do ekspansji?

Nasza firma od początku zakładała ekspansję we wszystkich największych miastach Polski. Wystartowaliśmy dwa lata temu w Warszawie z 50 taksówkami i zdążyliśmy przez ten czas zdobyć zaufanie wielu klientów. Postanowiliśmy realizować naszą unikatową strategię działania we Wrocławiu ponieważ to miasto z dużym potencjałem, któremu, tak jak nam, przyświeca idea proekologicznych zachowań. Miasto chce być liderem elektrycznej komunikacji i postawiło na ekologiczny transport publiczny. Z tego co wiemy już niedługo będzie można jeździć elektrycznymi autobusami. Zatem nasz debiut na dolnośląskim rynku z hybrydowymi taksówkami idealnie wpisuje się w strategię miasta.

Patrząc na cennik usług, kwota 2,70 zł za kilometr nie wydaje się być niska. Zakładając, że nie zamierzacie walczyć niskimi cenami, to co będzie wyróżnikiem Państwa oferty?

Nie rywalizujemy najniższą ceną. Nie da się oferować najwyższej jakości i najniższej ceny. To, co wyróżnia EcoCar spośród konkurencji, nie tylko we Wrocławiu, ale i w całej Polsce to  wysoka jakość świadczonych usług. Wprowadzamy nowe standardy na rynku korporacji taksówkowych. Jesteśmy przyjaźni środowisku naturalnemu i pasażerom. Wszystkie nasze auta są wyposażone w foteliki do przewozu dzieci i terminale do kart płatniczych. Firma zapewnia również dogodne możliwości zamawiania ( aplikacja mobilna, strona www ) i płatności, w tym również przejazdy bezgotówkowe dzięki opcji Prepaid, dostępnej dla każdego klienta. Przejazd biało–zielonych, nowych taksówek EcoCar zrobił wrażenie na mieszkańcach Wrocławia podczas naszego debiutu, 23 lipca. Nasze taksówki były po prostu rozchwytywane przez klientów, nie stały na postojach tylko przez cały czas woziły pasażerów. Możemy śmiało powiedzieć, że to był bardzo udany start.

Na rynku funkcjonują tańsze firmy, a szczególnie te działające „pół-legalnie. Pewnie niedługo na wrocławski rynek wejdzie także Uber. Czy obawiacie się takiej konkurencji? A może macie na nią sposób?

Nie można działać półlegalnie. Można działać zgodnie z przepisami lub nie. Staramy się nie porównywać z firmami, które pod szyldem taxi ukrywają ludzi bez uprawnień lub pod płaszczykiem tzw. ekonomii współdzielenia, wykonują usługi bez uprawnień, nawet nie informując o tym swoich „pracowników”, którzy często po prostu szukają pracy. Jako odpowiedzialna firma oferujemy pasażerom bezpieczeństwo przejazdów oraz ich najwyższą jakość i komfort. EcoCar to przede wszystkim uczciwość, której klienci mogą być pewni. Niestety, często bywa, że dopiero po niemiłych doświadczeniach z nielegalnymi przewozami docenia się przewagę legalnych taksówek.

Jako jedni z nielicznych na rynku przewozów taksówkowych, stale inwestujemy w najnowsze technologie. Naszą taksówkę można zamówić przez aplikację mobilną, a za kurs zapłacić kartą płatniczą, poprzez konto prepaid lub bezgotówkowo, podpisując umowę bezgotówkową. Już wkrótce wprowadzimy nową wersję aplikacji, która w naszym odczuciu będzie najbardziej nowoczesną aplikacją na rynku przewozowym i zapewni naszym klientom dodatkowe bonusy.

Dlaczego wybraliście Państwo hybrydowe Toyoty Auris? Ile takich samochodów pojawi się we Wrocławiu w najbliższym czasie? 

Hybrydowe Toyoty doskonale sprawdziły się w Warszawie, są to w tej chwili najbardziej innowacyjne i oszczędne auta. Zapewnią pasażerom komfort i wygodę, a firmie najniższe koszty eksploatacji. W tej chwili uzbrajamy 100 samochodów.

Czy faktycznie napęd hybrydowy w stosunku do Diesla pozwala redukować koszty? Dotychczas taksówkarze wybierali raczej auta z napędem wysokoprężnym…

Zużycie paliwa hybrydowych Aurisów w mieście jest bardzo niskie, a to daje nam ogromną przewagę nad tradycyjnymi napędami benzynowymi czy Diesla. W naszym przypadku ważny jest odzysk energii podczas jazdy w korku, czyli standardowy stan podczas jazdy taksówką po mieście. Napęd hybrydowy w stosunku do Diesla pozwala zredukować koszty paliwa nawet do 20 %. Auta hybrydowe są również bezawaryjne, dzięki czemu koszty serwisowe w porównaniu do aut z innymi napędami są praktycznie znikome. Co do wyborów taksówkarzy należy pamiętać, że wiążą się one zazwyczaj z niskim kosztem zakupu auta.

Widać, że stawiacie na nowe technologie. Czy Wasze taksówki będzie można spotkać na klasycznych postojach? Czy jedynie za pomocą numeru telefonu lub aplikacji?

Nasze taksówki można spotkać na klasycznych postojach taxi, ale EcoCar stawia na innowacyjne rozwiązania, dlatego oferujemy naszym klientom szereg dogodnych form zamawiania taksówki, w tym aplikację mobilną na smartfony, dzięki której za pomocą kilku kliknięć można zamówić taksówkę. Istnieje również możliwość zamówienia przez panel klienta na stronie www.ecocar.pl. Przyjmujemy także tradycyjne zlecenia telefoniczne pod najprostszym numerem telefonu 123456789 dostępnym dla klientów w całej Polsce.

Ile osób zamierzacie zatrudnić docelowo we Wrocławiu? Czy rekrutacja jeszcze trwa, czy już została zamknięta? Jakie warunki trzeba spełnić?

We Wrocławiu rekrutacja cały czas trwa, ponieważ docelowo planujemy zatrudnić ok. 200 kierowców. Aby zostać taksówkarzem EcoCar należy posiadać uprawnienia taxi oraz przedstawić niezbędne badania i dokumenty. Po ich weryfikacji zapraszamy kandydata na spotkanie rekrutacyjne, na którym przedstawimy szczegóły. Zapewniamy stałą stawkę za godzinę, prowizję od obrotu oraz nowy hybrydowy samochód. Kierowcy EcoCar nie ponoszą żadnych opłat bazowych czy za utrzymanie samochodu. Każdego pracownika wyposażamy we wszystkie narzędzia niezbędne do pracy. Każdy kierowca otrzymuje też prywatną opiekę zdrowotną i możliwość ubezpieczenia w razie wypadku. Kierowcy standardowej korporacji, wszystkie koszty i ryzyko dźwigają na swoich barkach, a w razie awarii auta, czy jego uszkodzenia mają ogromny problem. Brak samochodu i możliwości zarobkowania przez dłuższy czas powoduje najczęściej poważne długi i niepewność jutra. Nasi kierowcy doceniają więc komfort, jaki daje im nasze rozwiązanie. Mają też świadomość, że dbamy o swoich pracowników i kierowców, a w firmie panuje przyjazna atmosfera.

Jak wyglądają plany i cele na najbliższe lata dla EcoCar? Stawiacie na sukcesywne powiększanie floty czy ekspansję na nowych lokalizacjach?

Planujemy stworzenie floty składającej się wyłącznie z aut hybrydowych, a już wkrótce dołączą do nas auta elektryczne. Stawiamy zarówno na sukcesywną rozbudowę floty, jak i na otwieranie kolejnych oddziałów w największych miastach Polski. Jeszcze w tym roku mamy zamiar pojawić się na ulicach Trójmiasta, następnie w Krakowie i Poznaniu.

Dziękujemy za rozmowę.

(KrzKr)

Powiązane artykuły