A+V | Odważny start: kapitał i wizja

W tym roku firma A+V obchodzi dziesięciolecie swojego istnienia. W tym czasie z małego start-upu stała się dojrzałą firmą, której rozwiązania audiowizualne zmieniają oblicze muzeów, ośrodków edukacyjnych i firm w Polsce oraz Europie. Fascynacja zarówno innowacjami, jak i nowymi technologiami jej twórców szybko przerodziła się w strategiczne działanie i sprecyzowaną wizję biznesową.

W początkowej fazie kształtowania się organizacji najważniejsze wyzwania obejmowały kwestie związane z kapitałem. Jarosław Kołcun, CEO firmy, podkreśla, jak ważne było budowanie relacji z dostawcami. To właśnie one pozwoliły na skuteczne zarządzanie przepływami pieniężnymi. Odroczone terminy płatności umożliwiały realizację projektów z wykorzystaniem zasobów własnych.

— Wszystkie zarobione pieniądze inwestowaliśmy z powrotem w firmę — mówi Jarosław Kołcun, CEO A+V, podkreślając determinację zespołu w dążeniu do rozwoju.

Przełom

Pierwsze duże kontrakty okazały się kamieniami milowymi w rozwoju firmy. To właśnie ich powodzenie, wraz z rosnącym uznaniem w branży, można uznać za najważniejszy krok ku stabilności. Kluczem do sukcesu było również wypracowanie wewnętrznej struktury, która pozwoliła na skalowanie zasobów i efektywność pracy.

Kultura i wartości firmy

Przez lata firma ewoluowała, lecz jej kultura organizacyjna pozostała niezmieniona. Jej prezes, Jarosław Kołcun, jako kluczowe dla niej wartości wymienia: lojalność, pracę zespołową i poczucie wspólnego celu. Jest przekonany, że budowanie bliskich relacji z pracownikami i otwarta komunikacja decydują o sukcesie A+V. Firma rzeczywiście prężnie się rozwija. Obecnie ma aż trzy biura na terenie Polski: we Wrocławiu, w Krakowie i w Warszawie.

Cyfryzacja i międzynarodowe projekty

Zarząd organizacji z optymizmem spogląda w przyszłość. Firma skupia się na optymalizacji procesów, wciąż postępuje w niej cyfryzacja. Rozwija również swoją działalność na arenie międzynarodowej i sumiennie realizuje cele wyznaczone na najbliższe pięć lat, w trakcie których zamierza stać się marką globalną.

Główne obszary działalności A+V

Początkowo działalność firmy opierała się na projektach i wdrożeniach systemów audiowizualnych w muzeach i instytucjach kultury w Polsce. Zdobyta wiedza, doświadczenie branżowe oraz elastyczność zapewniły marce szybki rozwój i rozpoznawalność zarówno na rynku polskim, jak i europejskim.

Usługi A+V obejmują dziś: doradztwo, projektowanie, dystrybucję, wdrażanie i serwisowanie systemów audiowizualnych w muzeach, centrach nauki i planetariach, uczelniach i pozostałych ośrodkach edukacyjnych, a także w obiektach służb mundurowych, placówkach medycznych, ponadto — w branży HoReCa.

Firma ma wkład w rozwój turystyczny i edukacyjny Wrocławia oraz całego regionu Dolnego Śląska. Dowodem na to są jej realizacje, wśród których można wymienić, m.in. Muzeum Teatru we Wrocławiu, hotel the Bridge Wrocław, Muzeum Miejskie Wrocławia, Centrum Poznawcze i Pawilon Czterech Kopuł w Hali Stulecia, Muzeum Śląska Wrocław ze Sports Barem, Stadion Wrocław czy Wrocławski Park Przemysłowy.

Oczywiście na rynku lokalnym jej zasięg się nie kończy. Z powodzeniem działa na terenie całej Polski. Wystarczy wspomnieć o realizacji dla SCCS w Zabrzu czy projektach biur dla: 7R w Warszawie, Havi Logistics w Krakowie, Cushman & Wakefield w Warszawie.

Specjaliści A+V odpowiadają za projekty i realizację znaczących i rozpoznawalnych zarówno w skali kraju, jak i świata obiektów, m.in.: Muzeum Historii Polski, Muzeum Józefa Piłsudskiego, Wystawa w Zamku Królewskim na Wawelu, Śląskie Centrum Chorób Serca, Planetarium EC1 w Łodzi, Muzeum Emigracji w Gdyni, Akademia Muzyczna w Łodzi, Muzeum Armii Krajowej, Hotel Bania w Białce Tatrzańskiej, Shell Business Operations w Krakowie, Centralny Dom Technologii Funduszu PFR, Muzeum Ziemi Lubuskiej.

Misja i wizja

Dla zespołu firmy niezwykle ważna jest nie tylko niezawodność, lecz także pewność, że wdrożenia mają realny wpływ na pracę, edukację czy kulturę.

W muzealnictwie A+V realizuje innowacyjne wystawy multimedialne, które prezentują treści w angażujący i interaktywny sposób, a audio i wideo zabiera odwiedzających w niesamowitą podróż: pogłębia ich doznania i pozwala na pełną immersję. Przykłady obejmują wykorzystanie rzutników, ekranów dotykowych i systemów dźwiękowych, które razem tworzą wielowymiarowe doświadczenia, umożliwiające zwiedzającym głębsze zrozumienie i większą interakcję z prezentowanymi treściami. Firma często podejmuje się całościowej realizacji projektów. Jako generalny wykonawca dosłownie zamienia gołe ściany w miejsce tętniące życiem.

W dziedzinie edukacji wprowadza rozwiązania, które poszerzają możliwości uczenia się. W świecie, w którym edukacja hybrydowa staje się normą, należy dążyć do ułatwienia interakcji między nauczycielami a uczniami, niezależnie od ich fizycznej lokalizacji. Dzięki wdrożeniom nowoczesnych systemów można prowadzić zajęcia na odległość, z wykorzystaniem interaktywnych tablic, systemów wideo i dźwięku. Wszystko to sprawia, że nauka staje się bardziej przystępna i angażująca.

Gdy elastyczność i hybrydowe modele pracy stają się standardem, rozwiązania audiowizualne w przestrzeniach biurowych umożliwiają płynną i efektywną komunikację między pracownikami, zarówno pracującymi zdalnie, jak i w biurze. Rozwiązania, takie jak: zaawansowane systemy konferencyjne, interaktywne monitory czy systemy zarządzania treścią, pozwalają na sprawniejszą pracę i współpracę zespołów rozproszonych.

Plany na przyszłość

Jarosław Kołcun podkreśla, że organizacja pod jego przewodnictwem planuje przede wszystkim dalszy rozwój swojego potencjału w obszarze rozwiązań audiowizualnych nie tylko w Polsce, ale także na arenie międzynarodowej. Zamierza kontynuować swoją pracę nad innowacyjnymi projektami, które przekraczają granice tradycyjnego podejścia w edukacji, muzealnictwie i w rzeczywistości biurowej. Jednocześnie zarządowi zależy na tym, by utrzymać swoje fundamentalne wartości, takie jak uczciwość, transparentność i pasja.

To przede wszystkim dzięki pasji i zaangażowaniu zespołu A+V, firmie udało się brać czynny udział w znaczących zmianach w sposobie, w jakim ludzie się uczą, współpracują i doświadczają kultury.

Dziesięć lat funkcjonowania tej marki to historia nie tylko pełna pasji i zaangażowania, lecz także ciężkiej pracy i determinacji. Firma, która zaczęła jako mały start-up, stała się uznanym graczem na rynku audiowizualnym. Dziś wkracza w kolejną dekadę, z gotowością na nowe wyzwania i dalszy rozwój, jednocześnie pamiętając o swoich korzeniach, wartościach i ludziach, którzy są jej sercem.

Ta historia stanowi pewnego rodzaju opowieść o tym, w jaki sposób marzenie przerodziło się w rzeczywistość. Ważne jest to, aby nigdy nie tracić z oczu swojej misji i wizji, nawet (a może zwłaszcza) w obliczu wyzwań i przeciwności losu.

Oprac. Ikry 

Powiązane artykuły