Boost Your Business we Wrocławiu

W czwartek po raz pierwszy we Wrocławiu, a po raz drugi w Polsce odbyło się wydarzenie z cyklu „SMB – Boost Your Business”. Impreza jest poświęcona wyzwaniom czekającym małe i średnie przedsiębiorstwa wchodzące w erę cyfryzacji.

W spotkaniu udział wzięli właściciele firm, marketerzy i liderzy opinii, którzy dyskutowali o wykorzystaniu rozwiązań cyfrowych w rozwoju MŚP, zwiększeniu ich efektywności oraz otwarciu na nowe rynki międzynarodowe.

Uczestnicy wydarzenia zorganizowanego przez Facebooka oraz Krajową Izbę Gospodarczą mogli usłyszeć szereg historii lokalnych przedsiębiorców, którzy rozwinęli swój biznes dzięki rozwiązaniom z Facebooka.

W chwili obecnej małe i średnie przedsiębiorstwa są dźwignią rozwoju polskiej gospodarki. Stanowią 99% wszystkich firm obecnych na rynku, zatrudniają 68% pracowników i generują ponad połowę PKB Polski. Jak podaje Komisja Europejska, polskie MŚP dużo rzadziej wykorzystują narzędzia cyfrowe, na przykład potencjał mediów społecznościowych (8,1% w Polsce, 14% średnio w UE) czy sprzedaż towarów i usługi w Internecie (9,3% w Polsce, 15% średnio w UE).

Z Facebooka korzysta na całym świecie 1,55 miliarda ludzi, w tym ponad 13 milionów w Polsce. 84% osób korzystających z Facebooka w Polsce jest na platformie połączonych z co najmniej jedną stroną należącą do małej lub średniej firmy.

– Bez względu na rozmiar biznesu, Facebook daje firmom możliwość dotarcia do zainteresowanych nimi osób w skalowalny i skuteczny sposób. Małe i średnie przedsiębiorstwa często wykorzystują Facebooka jako kluczową platformę, na której budują swoją markę, sprzedają produkty i zwiększają grono klientów. Dlatego liczba MŚP aktywnie inwestujących na Facebooku zwiększyła się w stosunku do ubiegłego roku o 50%. Naszym celem jest odpowiedź na ich biznesowe potrzeby na każdym etapie ich rozwoju – zauważa Robert Bednarski, Dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią w Facebooku

Podczas „Boost Your Business” przedstawiciele małych i średnich firm przedstawiali swoje sukcesy na rynku lokalnym, narodowym i globalnym. Uczestnicy panelu dyskusyjnego omówili temat efektywnego budowania marki w mobilnym świecie pod kątem aktualnych trendów i prognoz, a także zaprezentowali katalog dobrych praktyk, które pomogły im odnieść sukces.

– Ponad 50 milionów firm z całego świata aktywnie wykorzystuje strony na Facebooku – są darmowe, łatwe w użyciu i dobrze działają na urządzeniach mobilnych. Właściciele firm wykorzystują Facebooka w swojej działalności, bo wiedzą jak go używać: założenie strony firmowej jest tak samo proste, jak utworzenie prywatnego profilu. Facebook dociera tam, gdzie są już ich klienci. Ludzie korzystają z Facebooka na urządzeniach mobilnych średnio 14 razy dziennie, a w Polsce robi to 6,8 miliona ludzi dziennie. To demokratyzacja marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw – wszystkie firmy otrzymują te same narzędzia, dzięki którym mogą się łatwo i efektywnie rozwijać, bez względu na rozmiar, lokalizację, branżę lub poziom umiejętności – wyjaśnia Jakub Turowski, Head of Public Policy w Facebooku w Polsce

(KrzKr)

Powiązane artykuły