Centra obsługi: nowe udogodnienia dla podatników

Od 1 września 2015 r. Administracja Podatkowa wprowadziła ułatwienia dla podatników.

Nie możesz dotrzeć do swojego urzędu skarbowego na czas? Możesz załatwić sprawę w 50 centrach obsługi na terenie kraju!

Centra obsługi to jedno z rozwiązań w ramach Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika. Powstały one z myślą o osobach przebywających na co dzień w dużej odległości od swojego urzędu skarbowego. W powołanych jednostkach każdy podatnik może:

  • załatwić sprawy podatkowe,
  • złożyć podanie, deklarację, zaświadczenie,
  • uzyskać informacje o prawach i obowiązkach.

Nowe rozwiązania dla przedsiębiorców

To możliwość załatwienia spraw związanych z podatkiem akcyzowym oraz złożenia dokumentów ubezpieczeniowych.

Mikroprzedsiębiorcy będą mogli skorzystać pilotażowo z pomocy asystenta podatnika. Do jego zadań należy udzielanie informacji i wsparcia. Nie będzie to jednak doradztwo podatkowe. Od 1 stycznia 2016 r. stanowisko asystenta podatnika pojawi się we wszystkich urzędach skarbowych.

Gdzie znajdziemy centra obsługi

Centra obsługi znajdziemy na terenie urzędów skarbowych w każdym z większych miast danego województwa.

Szczegółowy wykaz centrów obsługi na stronie  Ministerstwa Finansów.

(Kris)

Powiązane artykuły