Czas na zmiany w hurtowni Enexon

Enexon – tak brzmi obecnie nowa nazwa sieci hurtowni elektrotechnicznych znanych wcześniej jako Elektroskandia Polska. To ostatni element zmian właścicielskich i wejścia w struktury branżowego giganta Grupy Würth. Więcej na ten temat opowiedzą – Maciej Maćkowiak, Prezes Zarządu Enexon sp. z o.o oraz Tomasz Szymenderski, Dyrektor Finansowy i Członek Zarządu.

Ponad 25-letnia tradycja

Sieć hurtowni znanych przez lata jako Elektroskandia Polska w ubiegłym roku obchodziła 25-lecie istnienia. W tym czasie dynamicznie się rozwijała, zyskując zaufanie klientów. Początek działalności firmy jeszcze pod nazwą El-Centrum datuje się na listopad 1993 roku. Rok później firma mogła pochwalić się już pięcioma oddziałami, zaś w 1997 roku było ich aż 15. Tę liczbę podwojono do roku 2006, kiedy to też podjęto decyzję o zmianie nazwy na Elektroskandia Polska. Przez kilkanaście lat była częścią takich koncernów, jak: Elektrim, Elektromonaż-Export, Hagemayer, GEPC Belgium czy Rexel.

– Doświadczenie wynikające z ponad 25-letniej obecności na rynku sprawia, że podejmujemy się najbardziej wymagających wyzwań zarówno w obszarach inwestycji czy przemysłu, jak i sprawnej współpracy z elektrykami. Naszą rolą jest sprawić, aby Klienci mogli się skoncentrować na rozwoju swojego biznesu, my zaś zajmiemy się wszelkimi kwestiami technicznymi – od oświetlenia przez osprzęt instalacyjny po skomplikowane rozwiązania związane z utrzymaniem ruchu i produkcją. Zaufało nam już ponad 400 zakładów produkcyjnych, współpracujemy też z grupą około 18 tys. elektryków – mówi Maciej Maćkowiak, Prezes Zarządu Enexon sp. z o.o.

Poza dystrybucją materiałów elektrotechnicznych Enexon posiada zespoły specjalistów zajmujące się m. in. wykonywaniem audytów oświetleniowych czy projektowaniem automatyki budynkowej.

W strukturach branżowego giganta

Kolejny kluczowy dla firmy krok, czyli wejście w struktury Grupy Würth, nastąpił w 2016 roku. Grupa Würth z firmy rodzinnej, która powstała w 1945 roku, stała się globalnym liderem rynku, nieustannie rozwijającym swój potencjał.

– To wydarzenie stanowi potwierdzenie, że podążamy we właściwym kierunku. Grupa Würth to ponad 400 zdecentralizowanych firm w 80 krajach, zatrudniających ok. 76 tys. pracowników. Łączna wartość obrotu Grupy wynosi ok. 13,6 mld euro rocznie. Spółki w niej skupione działają w różnych branżach, wśród których znajduje się również dystrybucja materiałów elektrotechnicznych. Dopełnieniem naszych zmian jest rebranding, czyli zmiana nazwy spółki oraz logotypu – dodaje Tomasz Szymenderski, Dyrektor Finansowy i Członek Zarządu Enexon sp. z o.o. Zmiana nazwy i identyfikacji wizualnej była na każdym etapie szczegółowo konsultowana z pracownikami.

Czas na kolejne kroki

Wraz ze zmianą nazwy spółka wytyczyła cele, które chce realizować w następnych latach. Wśród nich jednym z kluczowych będzie dopracowanie i rozwój logistyki (szybkość dostaw do klientów w ciągu maksymalnie 24 godzin) oraz digitalizacja (e-commerce). Na coraz wyższym poziomie będzie stać także obsługa klientów w 32 hurtowniach w kraju, o czym świadczy standard otwartego jesienią oddziału przy ul. Jana Czochralskiego 15 w Poznaniu.

Odwiedzający hurtownię mogą skorzystać ze stacji ładowania pojazdów elektrycznych, wydzielonej strefy klienta z ekspresem kawowym, TV i konsolą oraz zaplecza konferencyjnego i indywidualnie zaprojektowanych ekspozytorów osprzętu kluczowych dostawców.

AnPl

Powiązane artykuły