Stowarzyszenie TOP 500 Innovators rozpoczyna kolejną edycję Design Thinking Week, czyli wydarzenia popularyzującego „design thinking”.
Jest to metodyka, która pozwala na tworzenia innowacyjnych produktów i na kreatywne rozwiązywanie ważnych, złożonych społecznych problemów.
Tegoroczne wydarzenie pod hasłem: INSPIRE-CREATE-INITIATE. WITH PEOPLE FOR PEOPLE! odbędzie się na rzecz współpracy międzysektorowej i innowacji społecznych.
Całość odbędzie się w dniach 2-8 listopada w 13 miastach w Polsce, w tym we Wrocławiu. Podczas tych dni odbędą się warsztaty i spotkania prowadzone metodyką Design Thinking (DT).
– W dniach 7-8 listopada we wrocławskim Krzywym Kominie będziemy projektować usługi i szukać pomysłów, które przyciągną do Nadodrza nie tylko mieszkańców Wrocławia, ale również turystów – mówi Patrycja Radek z Wrocławskiego Centrum Badań EIT+, organizatorka DTW Wrocław Nadodrze.
DT to sekwencja pięciu kroków: Empatia – Definiowanie – Generowanie pomysłów – Prototypowanie – Testowanie. Są one poprzedzone etapem zrozumienia oczekiwań odbiorcy i realiów zadanego problemu.
Ta metodyka pomaga rozwiązywać skomplikowane problemy, np. biznesowe, ekologiczne, polityczne czy społeczne i osiągać wysoki stopień innowacyjności wypracowanych rozwiązań.
– Druga edycja tego wydarzenia umożliwia przedstawicielom różnych branż uczestnictwo we wspólnych warsztatach, konferencjach i webinariach z udziałem światowej klasy specjalistów. Chcemy inspirować do poznawania metodyki rodem z Doliny Krzemowej i namawiać do wykorzystywania jej przy tworzeniu projektów innowacyjnych społecznie – opartych o empatię i zrozumienie potrzeb użytkownika – mówi Joanna Szustakiewicz, ogólnopolska koordynatorka i liderka Design Thinking Week
Zaproponowane rozwiązania będą realizowane z interdyscyplinarnym zespołem wolontariuszy. Celem jest zaprojektowanie rozwiązań możliwych do wprowadzenia w życie. Staną się one wizytówką dzielnicy Nadodrze oraz Krzywego Komina.
(KrzKr)