ePeer. Fintech ze sztuczną inteligencją

Są ze Śląska. Zapowiadają rewolucję w sektorze usług finansowych dzięki przełomowemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Maciej Jarząb i Marcin Bierut to dwa różne pokolenia przedsiębiorców.

Połączyła ich innowacyjna idea, którą wyrazili m.in. poprzez aplikację mobilną. Ich koncepcji przyglądają się coraz uważniej duzi rynkowi gracze z sektora finansowego i technologicznego. Ich start-up nazywa się ePeer, a premiera tego fintechu zapowiadana jest na końcówkę 2019 roku.

Marcin Bierut to katowicki przedsiębiorca, który karierę w IT rozpoczął ponad 15 lat temu jako współzałożyciel informatycznej firmy 3Soft. Dzisiaj samodzielnie zarządza kilkoma międzynarodowymi projektami programistycznymi na czele ze spółką Iconity. Mysłowiczanin Maciej Jarząb to z kolei świeżo upieczony absolwent SGH, który swoją karierę rozpoczynał w czasie studiów w funduszu inwestycyjnym Axcend Health.

Kiedy zaproponował Marcinowi stworzenie platformy peer-to-peer, która połączy potencjalnego pożyczkodawcę z pożyczkobiorcą przy pomocy sztucznej inteligencji, ten nie wahał się.

– Proponuje mi się udział w różnych projektach IT o bardzo różnym potencjale i rozmachu inwestycyjnym. Potencjał ePeera jest jednak tak duży, że w zasadzie po 30 minutach rozmowy wiedziałem, że w taki pomysł warto zainwestować czas, energię i środki finansowe – mówi Marcin.

Czas i energię w pomysł Macieja zainwestuje również katowicka Agencja PR Pan Pikto, która podejmie się launchu marki na polskim rynku.

– Start-upy z sektora finansowego potrzebują profesjonalnego wsparcia na najwyższym poziomie. Nasz zespół jest w stanie takowe zaoferować nie tylko na polskim etapie rozwoju ePeera, ale również w jego globalnej odsłonie – przekonuje Łukasz Jurkiewicz, prezes zarządu Pan Pikto.

Rozwiązanie, które proponuje śląski fintech to platforma peer-to-peer, która przy wsparciu narzędzi sztucznej inteligencji połączy inwestorów i pożyczkobiorców. Użytkownicy będą mogli z niej skorzystać przy pomocy aplikacji webowej oraz mobilnej, dostępnej na systemie Android oraz iOS.

Zastosowanie narzędzi sztucznej inteligencji zapewni bezpieczeństwo oraz anonimowość podczas przeprowadzania transakcji.

Implementacja algorytmów „machine” i „deep learningu” wykorzystywanych podczas procesu pożyczania spowoduje usprawnienie oraz przyspieszenie każdej transakcji odbywającej się na platformie. Zarejestrowany użytkownik będzie mógł przy pomocy 3 dotknięć ekranu w ciągu 20 sekund pożyczyć lub zainwestować jednorazowo kwotę nie mniejszą niż 50 zł.

Zespół ePeera równolegle prowadzi kilka procesów poprzedzających wejście na rynek. Trwają ostatnie ustalenia z Komisją Nadzoru Finansowego. Na końcowym etapie znajdują się development programistyczny i prace nad algorytmem sztucznej inteligencji, które pilotuje Iconity. Partnerów do launchu nowego brandu kompletuje również Agencja PR Pan Pikto.

– To już ostatnia prosta tego projektu. Przed nami „proof of concept”, który zrealizujemy w Polsce jako instytucja pożyczkowa. Kolejny etap to już ekspansja poza granicami Polski, którą chcielibyśmy rozpocząć w trzecim kwartale 2020. – wyjaśnia Jarząb.

MaJa

Powiązane artykuły