Grupa AB strzeliła do przodu

Pierwszy raz w swojej historii Grupa AB osiągnęła ponad 2 mld zł kwartalnych przychodów.

Wrocławska Grupa AB utrzymuje najwyższy w historii poziom aktywności i przekracza złożone obietnice w zakresie tempa rozwoju dystrybucji IT oraz obszarów spoza core-business.

To jedna z prężniej rozwijających się spółek w Polsce. Grupa AB, największy dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej, zanotowała w okresie październik-grudzień 2014 roku wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku o 27% – do blisko 2,1 mld zł. To pierwszy kwartał w 25-letniej historii spółki, w którym została przekroczona bariera 2 mld zł skonsolidowanej sprzedaży. Pozwoliło to na wygenerowanie 25,6 mln zł zysku netto. W okresie czterech kwartałów 2014 roku Grupa AB zanotowała rekordowe 63,7 mln zł zysku netto. To był tez pierwszy rok w historii, kiedy wypracowany wynik EBITDA był już 9-cyfrowy.

– Rok 2014 był kolejnym rokiem, w którym pomimo dynamicznego rozwoju skali działania, wygenerowaliśmy dodatnie przepływy finansowe z działalności operacyjnej. Wypłaciliśmy również w styczniu dywidendę. To wszystko pokazuje, jak dużą siłę finansową zbudowała Grupa AB – komentuje Grzegorz Ochędzan, członek zarządu ds. finansowych w AB SA.

Z najszerszą ofertą produktową 1,3 tys. światowych marek, 95 tys. indeksów produktowych i aż ponad 16 tys. stałych partnerów handlowych Grupa AB umacnia się na pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej.

– Jesteśmy numerem jeden we wszystkich głównych kategoriach rynku IT, notując z reguły znacznie większe wzrosty sprzedaży niż dana kategoria. Podpisujemy wciąż nowe kontrakty dystrybucyjne, wsłuchujemy się w potrzeby klientów, kreujemy innowacyjne rozwiązania i optymalizujemy procesy biznesowe. Stawiamy i będziemy nadal stawiać na zrównoważony, wielokierunkowy rozwój ze szczególnie mocnym nastawieniem na generowanie wartości dodanej w dystrybucji – mówi Andrzej Przybyło, prezes Zarządu AB SA.

Grupa AB notuje wzrost sprzedaży, m.in. w segmencie integratorów, w zakresie sieci franczyzowych, działalności e-commerce, a także w nowych kierunkach rozwoju jak AGD/RTV i zabawki. Nie bez znaczenia jest prestiżowy kontrakt z Apple. Należy podkreślić zrównoważony rozwój we wszystkich realizowanych kierunkach działalności.

– Sukces, debiutującego w październiku smartfona iPhone 6 w Polsce, Czechach i na Słowacji, stał się naszym sukcesem. Tym bardziej, że Grupa AB jest w tych krajach jedynym broadline’owym dystrybutorem produktów Apple, także iPodów, iPadów i komputerów Mac – mówi Zbigniew Mądry, członek Zarządu ds. Handlowych w AB SA.

Czwarty kwartał 2014 roku był również okresem intensywnej rozbudowy sieci franczyzowych, jakimi zarządza Grupa AB. W ich ramach funkcjonuje już aż 1510 punktów, o 25% więcej niż przed rokiem. To największa sieć franczyzowa w regionie CEE i duży, szybko rosnący kanał sprzedaży poprzez lojalnych partnerów handlowych do klientów końcowych. Na szczególną uwagę zasługuje sieć Kakto, specjalizująca się w asortymencie AGD i RTV. Wystartowała zaledwie w czerwcu 2014 roku, a posiada już 133 punkty sprzedaży w całej Polsce.

– Mocne wejście Grupy AB w segment dystrybucji AGD i perspektywy dalszego wzrostu to jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy o budowie nowego, nowoczesnego centrum logistycznego. Ogólny wzrost skali działania Grupy AB jest tu oczywiście również ważny. Przede wszystkim chodzi jednak o bardzo mocny wzrost sprzedaży internetowej i potencjał, jaki widzimy w zakresie oferowania usług logistycznych dla naszych partnerów handlowych – komentuje Prezes Andrzej Przybyło.

– Po przeniesieniu działalności operacyjnej do magazynu w Magnicach nowe moce logistyczne i nowa jakość automatyki magazynowej pozwolą na znaczące rozwinięcie sprzedaży pełnego zakresu usług logistycznych w e-commerce, oczywiście nie tylko dla segmentu IT – podkreśla Zbigniew Mądry, Członek Zarządu ds. Handlowych w AB SA.

(Pa)

Powiązane artykuły