Wparcie dla MŚP

Od 25 czerwca Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej ruszała z drugim naborem wniosków do projektu pn. „Bony na innowacyjne usługi badawczo – rozwojowe dla dolnośląskich przedsiębiorców z sektora MSP”.

Firmy mogą otrzymać wsparcie w wysokości 100 tys. zł. Muszą jednak spełnić łącznie kilka warunków: mieć siedzibę na terenie województwa dolnośląskiego, przynależeć do sektora MŚP, a także prowadzić działalność wpisująca się w tzw. Regionalne Inteligentne Specjalizacje. Dotyczą one branż chemicznej i farmaceutycznej, mobilności przestrzennej, żywności wysokiej jakości, surowców naturalnych i wtórnych, produkcji maszyn i urządzeń, w tym obróbki materiałów oraz  technologii informacyjno – komunikacyjnych.

– Dążymy do tego, by  mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z naszego regionu zwiększyły swoją aktywność  innowacyjną, by ulepszały i podnosiły jakość swoich produktów i usług.  Wskazujemy im możliwości współpracy w tym zakresie z uczelniami wyższymi i innymi jednostkami naukowymi. To przynosi obopólne korzyści – mówi Hubert Papaj, prezes DAWG sp. z o.o.

W ramach projektu firmy będą mogły skorzystać z  konsultacji i doradztwa, ale przede wszystkim funduszy na audyt technologiczny, czyli diagnozowanie potrzeb badawczych i technologicznych oraz pomoc w identyfikacji potrzeb wdrożeniowych. Będą mogły także sfinansować usługi badawczo-rozwojowe dotyczące np. opracowania nowej czy udoskonalenia dotychczasowej usługi, wykonania testów wdrożeniowych oraz prowadzenia badań i analiz w zakresie optymalizacji produktu.

– Już pierwszy tegoroczny nabór spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony firm. Pojawiły się bardzo interesujące projekty innowacyjne np. w branży chemicznej i farmaceutycznej, zaawansowanych technologiach medycznych czy też w produkcji maszyn i urządzeń  specjalnego przeznaczenia. Wciąż jednak wdrożenia, innowacje wielu z nich wydają się bardzo kosztowne i mało realne. Tymczasem warto podjąć wyzwanie. 100 tys. zł uzyskane w projekcie, w połączeniu z fachowym wsparciem, może przynieść firmę na znacznie wyższy poziom technologiczny, konkurencyjny i sprzedażowy – podkreśla prezes Papaj.

AnPl

Powiązane artykuły