Integracja rozwiązań UC oraz VoIP PBX kluczem do sukcesu

Wiele przedsiębiorstw korzysta z pracy zdalnej swoich pracowników terenowych lub znajdujących się w podróży czy delegacji. Dla dobra prowadzonych projektów i płynności wdrożeń powinni oni mieć stały dostęp do informacji, a centrala firmy możliwość przeprowadzenia konsultacji w czasie rzeczywistym.

– Jedną z funkcjonalności systemu VoIP innovaphone PBX jest dostęp do pełnego katalogu numerów firmy z poziomu telefonu komórkowego pracownika zdalnego zgodnie z koncepcją innovaphone One – Number. Oznacza to, że wykonując połączenie z komórki u rozmówcy wyświetli się centralny numer, a nie numer konkretnego telefonu komórkowego. Możliwe jest także zarządzanie połączeniami, ich przełączanie i przekierowywanie. W tym ujęciu telefon komórkowy jest swoistym mobilnym rozszerzeniem firmowego systemu telefonicznego – wyjaśnia Marcin Grabowski, Product Manager rozwiązań innovaphone u  dystrybutora w Polsce, firmy KONTEL.

Inhouse-Mobility dostępna w smartonie za pomocą IP-DECT lub WLAN.

Inhouse-Mobility dostępna w smartonie za pomocą IP-DECT lub WLAN.

W firmach o profilu handlowo-usługowym najważniejsza jest nieprzerwana osiągalność pracowników. Dzięki funkcjonalności Mobility innovaphone żadne połączenie nie zostanie zignorowane. Kontrahenci firmy mają dostęp do jednego numeru telefonu, a połączenie przychodzące widoczne jest także na komórce pracownika zdalnego. Jeżeli nie jest on w stanie odebrać, funkcja pick-up pozwoli na przekierowanie rozmowy do innego, dostępnego konsultanta.

System oferuje również aktualizację bazy informacji w trybie mobilnym, tak aby pracownik znajdujący się poza miejscem pracy miał pełny obraz sytuacji i mógł uczestniczyć w pracy nad projektem, a także nadaje statusy poszczególnym osobom – np. „widoczny” dla pracownika, który jest w stanie odebrać połączenie przychodzące. Kolejna ciekawa opcja systemu innovaphone Unified Communications to hot-desking, polegająca na możliwości dokonania rejestracji swojego numeru telefonu w dowolnym miejscu, np. w zamiejscowym oddziale firmy czy we własnym domu, ale też na dowolnym urządzeniu końcowym.

Pracownicy mobilni dostępni pod centralnym numerem telefonu, z możliwością korzystania ze wszystkich funkcjonalności Unified Communications za pomocą telefonu komórkowego

Pracownicy mobilni dostępni pod centralnym numerem telefonu, z możliwością korzystania ze wszystkich funkcjonalności Unified Communications za pomocą telefonu komórkowego

Z kolei dla pracowników, którzy potrzebują stałego kontaktu w obrębie jednej lokalizacji, na przykład fabryki czy szpitala, zaprojektowano rozwiązanie Mobility inhouse. System działa na bazie technologii IP-DECT, która zapewnia bezpieczną komunikację i wysoką jakość dźwięku. Jego cechy to łatwość rozbudowy i szereg dodatkowych funkcji, np. multicell (roaming i automatyczna zmiana stacji bazowej bez przerywania rozmowy). Więcej informacji na stronie producenta

 

 

 

 

 

(Kris)

 

Powiązane artykuły