Interaktywny Płatnik Plus – ułatwienia dla płatników składek

Celem wdrożenia Interaktywnego Płatnika Plus (IPP) jest uruchomienie usług w zakresie weryfikacji dokumentów, zarówno w ZUS, jak i u płatników składek korzystających z programu Płatnik.

Nowe usługi mają ułatwić płatnikom bezbłędną realizację obowiązków związanych ze składaniem dokumentów w ustawowych terminach. Dzięki temu dane przekazywane do ZUS będą prawidłowe, a tym samym dane ewidencjonowane na kontach płatników i ubezpieczonych w ZUS nie będą wymagały korekty.

Płatnicy składek będą mogli pobierać dane ze swojego konta oraz kont ubezpieczonych zapisane w systemie informatycznym Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a także opisy statusów przetworzenia dokumentów w ZUS.

Nowe funkcje mają ułatwić płatnikom pracę – dzięki możliwości weryfikacji sporządzanych dokumentów na podstawie danych zewidencjonowanych na koncie płatnika składek i na kontach ubezpieczonych w ZUS. Dodatkowym celem wdrożenia nowych funkcji jest także skuteczna wymiana informacji pomiędzy płatnikami składek a Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, co w konsekwencji wyeliminuje błędy w dokumentach oraz przyspieszy obieg informacji.

Podstawową korzyścią płynącą z uruchomienia IPP jest usprawnienie komunikacji pomiędzy płatnikiem składek a ZUS poprzez:

  • przekazywanie płatnikom informacji zgromadzonych w ZUS,
  •  umożliwienie płatnikowi pełnej weryfikacji dokumentów w Programie Płatnik jeszcze przed wysyłką dokumentów do ZUS,
  • skrócenie czasu, w którym ZUS udostępni płatnikowi informacje o wyniku przetworzeni w systemie informatycznym ZUS złożonych dokumentów,
  •  zapewnienie automatycznej dystrybucji aktualizacji oprogramowania do płatników.

W Oddziale ZUS w Wałbrzychu z nowego programu Płatnik korzysta prawie 60 płatników.

(JuAn)

Powiązane artykuły