Jak uruchomić profesjonalną infolinię?

Infolinie to niezbędne narzędzie teleinformatyczne w przypadku dużych firm. Uruchomienie profesjonalnej infolinii, choć może przerażać skalą przedsięwzięcia, jest w gruncie rzeczy prostsze niż może się to z początku wydawać. Poniżej krótki przewodnik, jak w łatwy sposób założyć efektywną infolinię dla swojej firmy.

Infolinia w Twojej firmie – prostsza niż myślisz

Infolinia jest wydajniejsza w stosunku do komunikacji e-mailowej – jest szybszy, swobodniejszy przepływ informacji. Na zadane pytanie użytkownik niemal natychmiast otrzymuje odpowiedź. Może od razu zadawać kolejne pytania. W przypadku wątpliwości, może również szybko dopytać o niepokojące kwestie i detale.

Założenie profesjonalnej infolinii składa się z trzech prostych kroków:

Krok 1: Numer specjalny

Aktywację nowoczesnego systemu telekomunikacyjnego należy rozpocząć od wyboru dostawcy usługi. Kompleksowych i funkcjonalnych rozwiązań dostarcza w tym względzie marka Datera. Szukając efektywnego narzędzia dla swojego biura, warto wziąć pod uwagę wirtualną centralę Call-eX Cloud VoIP.

Teraz pozostaje wybór numeru specjalnego. Uruchamiając tego typu numer stacjonarny mamy pewność, że wzbudzi on zaufanie i poczucie bezpieczeństwa wśród klientów dzwoniących na naszą infolinię, a także zachęci ich do kontaktu z firmą w razie jakichkolwiek problemów.

Krok 2: Menu IVR

Kolejną czynnością, jaka dzieli nas od w pełni funkcjonalnej infolinii jest interaktywne menu IVR. Dzięki niemu, nasi pracownicy mogą w prosty i szybki sposób wybierać potrzebne im numery.

Krok 3: Kolejkowanie połączeń

Dla sprawnej obsługi dużego ruchu na infolinii opcja ta jest niezbędna. Uruchomienie funkcji kolejkowania połączeń pozwala znacznie ograniczyć czas oczekiwania klientów usiłujących dodzwonić się na infolinię. Tego typu usługa VoIP sprawia, że pracownicy call center są łatwiej dostępni i szybciej udzielą wszelkich potrzebnych informacji. Kolejkowanie połączeń jest dobrym rozwiązaniem nie tylko z perspektywy klienta, który jest sprawniej obsłużony, ale również z perspektywy pracodawcy, który ma pewność, że jego podwładni wykorzystują czas pracy w sposób efektywny i najlepszy z możliwych.

Stworzone na miarę oczekiwań

Z założeniem firmowej infolinii wiąże się jeszcze jedna kwestia. Otóż, przedsiębiorca otrzymuje dostęp do dwóch paneli administracyjnych, Pierwszy, nazywany po prostu Panel Agent stanowi specjalne konto, z którego korzystają na co dzień pracownicy infolinii. Za jego pośrednictwem dokonują kolejkowania połączeń, mogąc w ten sposób sprawniej zarządzać obsługą osób dzwoniących. Tego typu rozwiązanie umożliwia także prowadzenie automatycznych kampanii telefonicznych, przydatnych m.in. w przypadku systemów call&contactcenter oraz centrów telemarketingu.

Z kolei drugi panel administracyjny – Panel Supervisor, jest przeznaczony na użytek szefa zespołu pracowniczego. Za pomocą tego efektywnego narzędzia, szef może włączyć się do prowadzonych rozmów i skutecznie zarządzać pracą podwładnych, a także efektywnie zagospodarować ich czas spędzony za biurkiem.

(MKO)

Powiązane artykuły