Jak złowić turystę w sieć?

To już ostatnie dni rejestracji na jesienną ogólnopolską konferencję turystyczną, organizowaną cyklicznie w Świdnicy na Dolnym Śląsku w oparciu o wnioski Kongresu Turystyki Polskiej, który odbył się tam dwa lata temu. Doroczne spotkanie przedstawicieli branży turystycznej i paraturystycznej, samorządu terytorialnego, świata nauki w tym roku odbędzie się w dniach 10-11 października, pod hasłem „Jak złowić turystę w sieć? Sieciowe produkty w czasach experience ekonomy”.

W tym roku organizatorzy proponują uczestnikom dziewięć sesji: plenarnych, tematycznych, warsztatowych oraz panele dyskusyjne. W ich trakcie będzie można dowiedzieć się m.in. jak tworzyć zadowolenie gości, za które będą chcieli zapłacić, jak turyści doświadczają świata, jak połączyć rozproszonych w turystyce i jaką rolę ogrywają w tym ekomuzea, spojrzeć na produkty sieciowe, jako źródło nadzwyczajnych wrażeń turystycznych, poznać modele tworzenia sieciowych produktów turystycznych, organizacyjne i informatyczne wsparcie rozwoju sieciowych produktów turystycznych na przykładzie szlaków kulturowych i tematycznych pakietów lokalnych, porozmawiać o warunkach powodzenia inicjatyw sieciowych w turystyce, sposobach kształtowania nadzwyczajnych doświadczeń gości w oparciu o sieć relacji regionalnych. Nie zabraknie również tematów poświęconych nowej ustawie o usługach turystycznych oraz praktycznego zastosowania RODO w turystyce. Tegoroczna tematyka została tak dobrana, że skorzystają z niej wszyscy – w każdej z prelekcji oraz warsztatów wątki dla siebie znajdą zarówno urzędnicy i samorządowcy zajmujący się rozwojem turystyki w swoich gminach i regionach, przedsiębiorcy i pracownicy sektora turystycznego, przedstawiciele organizacji pozarządowych czy reprezentanci nauki – w zależności od roli, jaką spełniają w turystyce.

– Zachęcam do udziału w tym wydarzeniu przede wszystkim działające w naszym regionie podmioty związane z branżą turystyczną, ale również  moje koleżanki i kolegów z samorządu oraz ich pracowników z urzędów odpowiedzialnych za turystykę bądź promocję, kulturę i sport, czyli dziedziny składające się na turystykę i mocno się przenikające. Na każdej zaplanowanej w tym roku sesji  usłyszą wiele ważnych i inspirujących do rozwoju działań turystycznych – podkreśla ważność tegorocznego programu Beata Moskal-Słaniewska, prezydent Świdnicy, gospodarz wydarzenia.

Na liście osób, które wygłoszą prelekcje i poprowadzą warsztaty merytoryczne dla uczestników  są cenieni przez  branżę eksperci łączący naukę z praktyką – m.in. prof. Magdalena Kachniewska, Violetta Hamerska, prof. Armin Mikos von Rohrsheidt, dr Iwona Batyk, dr Elżbieta Wąsowicz – Zaborek, Adam Karpiński, dr Jerzy Raciborski i Adam Stanach. Szczegółowy program można znaleźć na stronie kongresturystyki.pl

– Wartością dodaną tegorocznej konferencji są sesje warsztatowe, do udziału w których serdecznie zapraszam każdego, kto chciałby rozwinąć swój turystyczny biznes lub poważnie myśli o rozwoju turystycznym regionu. Chcemy, by brali w nich udział przedstawiciele różnych grup interesariuszy, po to, by wspólnie wypracować jak najlepsze rozwiązania. W trakcie workshopów wspólnie z ekspertami będzie można przepracować wiele problemów, a także zdobyć lub poszerzyć praktyczną wiedzę w zakresie rozwoju turystyki w regionie, rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego. Warsztaty adresowane są dla m.in. urzędników i samorządowców zajmujących się turystyką, zarządców obiektów i atrakcji turystycznych, przedsiębiorców – pracowników biur podróży, restauracji, hoteli, producentów lokalnej żywności i pamiątek – mówi Sylwia Osojca-Kozłowska, koordynator wydarzenia z ramienia miasta Świdnicy.

Podczas konferencji zostaną ogłoszone wyniki plebiscytu redakcji Forum Biznesu: Przyjazna Gmina 2018 oraz Turystyczny Produkt Roku 2018 i Turystyczna Usługa Roku 2018, a podczas wieczoru networkingowego dla uczestników koncert zagra  zespół PapaD.

Organizatorami konferencji „Jak złapać turystę w sieć? – Sieciowe produkty turystyczne w czasach experience economy” są  Gmina Miasto Świdnica, Fundacja Symbioza, Dolnośląska Izba Turystyki, Lokalna Organizacja Turystyczna „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”, partnerami: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, czasopisma Forum Biznesu, Gazeta Prawna, Rynek Turystyczny, Wiadomości Turystyczne, WaszaTurystyka.pl oraz hotele: Buczyński Medical & Spa ze Świeradowa – Zdroju, Krasicki Resort & SPA ze Świeradowa – Zdroju, SASANKA ze Szklarskiej Poręby, Corum z Karpacza, Uroczysko Siedmiu Stawów Luxury Hotel z Goli Świdnickiej, Dwór Elizy z Długopola – Zdroju.

Rejestracji na konferencję można dokonać jeszcze tylko do 5 października br. poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie www.kongresturystyki.pl.

AnPl

Powiązane artykuły