Konferencja Kongresu Turystyki Polskiej w Świdnicy

Świdnica, jako organizator Kongresu Turystyki Polskiej już po raz piąty zaprasza na dwudniową konferencję „Turystyka w czasach experience economy. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”. Przygotowywane  przez miasto we współpracy z branżą turystyczną, światem nauki oraz samorządowcami jesienne konferencje pokongresowe na stałe weszły już do kalendarza wydarzeń branży turystycznej Polski.

W tym roku spotkanie osób zainteresowanych rozwojem turystyki, przedsiębiorstw i regionów, w trakcie którego dojdzie do wymiany wiedzy, doświadczeń przedstawicieli świata biznesu, nauki, samorządu terytorialnego oraz organizacji pozarządowych potrwa dwa dni i odbędzie się 16 i 17 października.

Tradycyjnie zaplanowano sesje plenarne, warsztatowe oraz panele dyskusyjne. Poświęcone one będą turystyce jako gospodarce doświadczeń w ujęciu społecznym, marketingowym, organizacyjnym, ekonomicznym i procesowym. Oprócz tematów, które istotne są dla wszystkich zajmujących się turystyką bądź jej rozwojem, zaplanowano także sesje plenarne oraz warsztatowe dedykowane osobom zajmującym się usługami gastronomicznymi, prowadzącym bądź zamierzającym prowadzić gospodarstwa agroturystyczne, organizatorom wydarzeń sportowo-turystycznych, twórcom produktów turystycznych, samorządowcom, urzędnikom, których rola w kształtowaniu wizerunku regionów poprzez swoje działania a także w budowaniu turystyki jest niezwykle ważna.

Główne obszary, które będą przedmiotem wystąpień referentów, ekspertów oraz dyskusji panelistów dotyczą: turystyki sportowej miast i gmin, doświadczeń i emocji związanych z trudnym dziedzictwem oraz jego znaczeniem dla turystyki oraz innowacyjności.

Zagadnienia merytoryczne konferencji – ujęcie praktyczne i naukowe:

  • Turystyka sportowa. Organizacyjne, finansowe i marketingowe aspekty realizacji wydarzeń sportowych
  • Innowacje produktowe i procesowe w gospodarce turystycznej XXI wieku
  • Rola dziedzictwa niechcianego w budowaniu produktów turystycznych
  • Samorząd terytorialny jako kreator i współtwórca produktów turystycznych
  • Organizacyjne i informatyczne wsparcie rozwoju produktów turystycznych – aplikacje mobilne i oprogramowanie IT jako narzędzia wspomagające rozwój turystyki.

W gronie prelegentów i ekspertów, którzy poprowadzą warsztaty znajdują się m.in. prof. dr hab. Magdalena Kachniewska (SGH),  prof. dr hab. Armin Mikos von Rohrscheidt (GSW), prof. dr hab. Andrzej Rapacz (kierownik Katedry Marketingu i Gospodarki Turystycznej UE we Wrocławiu), dr Andrzej Stasiak (Instytut Geografii Miast i Turyzmu, Uniwersytet Łódzki), dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek (SGH), prof. dr hab. Joanna Szczepankiewicz – Battek (WSB Wrocław),  Hanna Burno (CEO ExtraInHotel sp. z o.o), Grzegorz Kita (prezes Sport Management Polska,  przewodniczący Rady Głównej Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich), Adam Karpiński (DIT, wykładowca WSB Wrocław i AWF Wrocław), Andrzej Trojanowski, Wiesław Motyka (NIK, delegatura w Rzeszowie), dr hab. Michał Roman, współwłaściciel Gospodarstwa Ekoturystycznego Uroczanka w Okopach, dr Daria Jarmen, dr hab. Elżbieta Nawrocka, dr Pior Zawadzki, dr Renata Przeorek z Katedry Marketingu i Gospodarki Turystycznej UE we Wrocławiu, Tomasz Sakuta prezes Fundacji Pro Sport Pro Life Wrocław.

Podczas konferencji wręczone zostaną również nagrody ogólnopolskiego czasopisma „Forum Biznesu”: Gmina Przyjazna Turystyce oraz Najlepszy Produkt Turystyczny i Usługa Turystyczna Roku 2019.

Tradycyjnie także na świdnickim Rynku 16 i 17 października w godzinach od 10.00 do 18.00 odbędzie się Jarmark Wyrobów Tradycyjnych.

 

MaJa

Powiązane artykuły