Kongres Turystyki Polskiej w Świdnicy

W Świdnicy w październiku  odbędzie się Konferencja Przygotowawcza Kongres Turystyki Polskiej. Partnerami tego przedsięwzięcia będą m. in.: Związek Miast Polskich, Izba Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej i Dolnośląska Izba Turystyki.

Turystyka postrzegana jest przez samorządy lokalne jako ważny czynnik rozwoju gospodarczego. Jej podstawę stanowią zasoby dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, które przy odpowiednim zarządzaniu sprzyjają jej rozwojowi.

rzecznik_350x700_kongresImpreza skierowana jest zarówno do prezydentów, burmistrzów, wójtów ale także osób zajmujących się w urzędach turystyką, promocją oraz kulturą. Zaproszeni będą również przedstawiciele przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych, fundacji, firm sprzedających usługi lub produkty sektora turystycznego.

Wśród podmiotów działających w sektorze turystycznym coraz częściej słyszy się o potrzebie zorganizowania spotkania, które będzie okazją do wymiany poglądów i podzielenia się własnymi doświadczeniami. Rozumiejąc te potrzeby miasto Świdnica 21-22 października 2015 r. zorganizuje Konferencję Przygotowawczą Kongres Turystyki Polskiej.

Prezydent Miasta Beata Moskal – Słaniewska liczy na duże zainteresowanie i wymianę doświadczeń uczestników kongresu:

– Turystyka to wciąż niedoceniana, ale rosnąca z roku na rok branża w gospodarce narodowej. Promowanie wiedzy, dobrych praktyk i wymiana doświadczeń, to główne cele kongresu. Liczę także na to, że z wiedzy tej skorzystają samorządowcy, gdyż to właśnie gminy i miasta prowadzić powinny jak najlepszą politykę turystyczną, przyczyniającą się do rozwoju nie tylko branży, ale i swoich miejscowości. Zapraszam serdecznie do mojego miasta – Świdnicy. Miejsca atrakcyjnego pod wieloma względami. Wyjątkowe zabytki, różnorodne wydarzenia kulturalne, obiekty sportowe, mnóstwo zielonych placów, parków i skwerów oraz bliskie sąsiedztwo malowniczych szlaków turystycznych, a przede wszystkim jedyni w swoim rodzaju świdniczanie – zaangażowani w sprawy miasta – to atrybuty niezwykłej atmosfery tego miejsca – mówi Beata Moskal-Słaniewska, Prezydent Świdnicy.

W programie przewidziano m. in.: sesje plenarne, panele dyskusyjne, warsztaty, seminaria, wycieczki pokazujące dobre praktyki w promocji turystyki oraz prezentacje ofert handlowych firm i samorządów.

(Kris)

Powiązane artykuły