Martes Sport – ekspansja i dalsze inwestycje

Silna pozycja Grupy Kapitałowej Martes Sport na rynku to wynik trafnych inwestycji i poszukiwania nowych dróg rozwoju. Spółki wchodzące w skład polskiej Grupy Kapitałowej Martes Sport połączone są wzajemnymi relacjami i od ponad dwudziestu  lat działają na rynku międzynarodowym.

 

Sieć sklepów detalicznych

Obecnie sieć liczy ponad 370 sklepów w Polsce i za granicą. Plany rozwoju zakładają ekspansję ukierunkowaną na rynek East-Central Europe.

Tylko w ciągu ostatniego roku, w okresie od marca 2020 do maja 2021, na terenie Polski, Czech i Rumunii powstało 28 nowych placówek handlowych Martes Sport o łącznej powierzchni ponad 21 000 m2. W harmonogramie do końca 2021 roku zaplanowane zostało uruchomienie kolejnych 31 sklepów.

Równolegle do nowych otwarć trwa modernizacja istniejących już sklepów pod kątem ich atrakcyjności dla konsumenta oraz struktury asortymentu. Zgodnie z założeniami jest to podniesienie standardu sklepów do koncepcji 1.5 – konsekwentnie realizowane od blisko dwóch lat. Wszelkie zmiany prowadzone są na podstawie badań Customer Experience we współpracy z pracownią Schwitzke&Górski, która stworzyła projekt o podwyższonym standardzie, odpowiadającym na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku. W maju 2021 swoją premierę na rynku miał nowy koncept  Martes Sport Pro, w którego skład wchodzi 70 sklepów stacjonarnych, których dotychczasowa baza produktowa została znacząco poszerzona o sprzęt sportowy – w kluczowych dla takiego asortymentu lokalizacjach.

Po dużym sukcesie konceptu online FITANU.COM, który wyróżnia się ofertą sportowych marek premium, na przestrzeni ostatniego roku została podjęta decyzja o otwarciu sieci stacjonarnych punktów sprzedaży. Umożliwiło to wprowadzenie usługi click&collect jako najszybszego sposobu dostawy zakupów internetowych. Obecnie pomyślnie funkcjonują już 3 showroomy FITANU.COM, w kluczowych miastach w Polsce – Katowice (Silesia City Center), Poznań (Galeria Stary Browar), Gdynia (Galeria Klif). Plan rozwoju FITANU.COM zakłada obecność sklepów stacjonarnych w stolicach państw Europy środkowo-wschodniej oraz dalszą ekspansję w największych miastach Polski.

GK Martes Sport niezmiennie stawia na rozwój sieci sklepów stacjonarnych. Łączy handel stacjonarny z ofertą online, oferując sprzedaż hybrydową. Płynnym połączeniem między tymi dwoma kanałami sprzedaży są aplikacje Klub Martes Sport oraz Klub FITANU.COM, dzięki którym konsument zyskuje stały dostęp do dedykowanych rabatów i funkcjonalności podnoszących standard zakupów. Obok działających już sklepów stacjonarnych Martes Sport i FITANU.COM do końca 2021 roku pojawi się zupełnie nowy koncept punktów handlowych.

 

Modernizacja zaplecza logistycznego oraz nowe większe magazyny

Grupa Kapitałowa Martes Sport stale inwestuje w infrastrukturę magazynową i usprawnianie procesów logistycznych. W posiadaniu Spółki jest 7 magazynów. W trzecim kwartale 2021 roku uruchomiony zostanie magazyn centralny ze zautomatyzowaną realizacją zamówień dla sklepu online www.sklepmartes.pl. Ten najnowszy magazyn to centrum logistyczne dedykowane tylko obsłudze posiadanych sklepów internetowych. Jego powierzchnia to 8000 m2, co daje 13 000 nowych miejsc paletowych. W zakresie logistyki e-commerce wdrożony został automatyczny w wielu aspektach tryb realizacji zamówień i obsługi klienta. Działanie w pierwszej kolejności zostało uruchomione dla witryny sprzedażowej FITANU.COM w zakresie wysyłek polskich i zagranicznych. W krótkim czasie zastosowane rozwiązanie pokazało skuteczność w postaci przyspieszonej realizacji zamówień oraz w ponad stuprocentowych  wzrostach sprzedaży.

 

Inwestycja w sprzedaż online

Funkcjonujące obecnie kanały sprzedaży internetowej to www.sklepmartes.pl, www.fitanu.com oraz www.sklepiguana.pl. Każda z witryn posiada multibrandowy asortyment składający się z produktów marek własnych, których GK Martes Sport jest producentem i wyłącznym dystrybutorem oraz znanych sportowych marek dostarczanych od kontrahentów zewnętrznych.

Sklepy internetowe funkcjonują w kilku wersjach językowych poza Polską m.in. w wersji angielskiej, czeskiej i rumuńskiej. Po dużym sukcesie w zakresie sprzedaży online w Polsce, obecnie największe przyrosty sklepy internetowe odnotowują w Czechach. Zespół e-commerce stale pracuje nad wdrożeniem nowych wersji językowych, a – co za tym idzie – rozszerzeniem działalności na kolejne kraje. Dużym sukcesem na rodzimym rynku okazało się wejście z ofertą sklepmartes.pl na platformę sprzedażową allegro.pl.

Technicznie witryna sklepmartes.pl jest w trakcie wdrożenia najnowszej wersji oprogramowania Magento, co zapewni wydajniejsze działanie sklepu internetowego.

 

 

Ekspansja sprzedaży hurtowej

Dynamiczny rozwój sprzedaży hurtowej to kolejny sukces jakim może pochwalić się Grupa Kapitałowa Martes Sport. Jest on możliwy między innymi, dzięki stale poszerzającemu się portfolio marek znajdujących się w dystrybucji Grupy. Oprócz marek własnych takich jak Elbrus, Iguana, Bejo, IQ, Coolslide, Aquawave, Martes, Huari, Radvik, w dystrybucji GK Martes Sport znajdują się marki: Hi-Tec, Magnum, Nike Accessories, Arena, O’Neill, Brugi, Russell Athletic, Icepeak, PEAK, Craft. Co istotne, w niedalekiej przyszłości lista ta poszerzy się o kolejne marki światowego formatu. Warto również wspomnieć o usłudze produkcji dedykowanej dla marek zewnętrznych – segment, w którym dzięki świetnemu zapleczu projektowemu znajdującemu się w polskiej centrali oraz zapleczu produkcyjnemu na rynkach azjatyckich GK Martes Sport realizuje projekty dla kontrahentów z całego świata, a jej produkty są dostarczane na rynki Malezji, Kostaryki, Ekwadoru, Egiptu, Izraela, RPA oraz wielu krajów europejskich.

 

Grupa Kapitałowa Martes Sport to największa polska firma z prywatnym kapitałem w branży sportowej, zarówno pod względem osiąganych przychodów, jak i wysokości wkładu własnego. Własne kanały produkcyjne, centra logistyczne oraz stabilnie funkcjonująca sieć sprzedaży stacjonarnej, wsparta sprzedażą internetową to idealny grunt do dalszej ekspansji biznesowej.

 

 

 

 

Oprac. (JuNie)

Powiązane artykuły