Jest parasol dla startupów

Podejmujesz decyzję. Zakładasz firmę! To jedna z pierwszych tak odważnych decyzji w Twoim życiu. Są i strach, i entuzjazm, i wątpliwość, i nadzieja. Mamy dla Ciebie cenny program wsparcia.

Bycie tzw. startupem to ryzykowna sprawa. Zanim podejmiesz decyzję o założeniu firmy, skontaktuj się z Funduszem Regionu Wałbrzyskiego. Ta instytucja, od ponad 22 lat wspierająca przedsiębiorców, realizuje rządowy program „Pierwszy Biznes –wsparcie w starcie”. To m.in. pożyczki dla osób otwierających działalność gospodarczą lub tworzących miejsca pracy oraz bezpłatne szkolenia i doradztwo.

Za nami kolejna konferencja doradcza dla osób zainteresowanych programem  „Pierwszy Biznes – wsparcie w starcie”. W Świdnicy, w siedzibie spółki FRW Media Group spotkali się beneficjenci pożyczek udzielonych przez Fundusz Regionu Wałbrzyskiego.

Startupowcy wzięli udział w szkoleniach prawnych, które przeprowadziła dr Katarzyna Schmidt-Kwiecińska, radca prawny, wspólnik Kancelarii Radców Prawnych P. Bojarski &dr K.Schmidt-Kwiecińska sp. partnerska z Wrocławia, księgowych – przeprowadzonych przez Beatę Soroczyńską, księgową z Biura Rachunkowego „KiK” ze Świdnicy i dotyczących ogólnej wiedzy okołobiznesowej.

– Pomysł na firmę wziął się z życia – mówi  Wojciech Kielka, startupowiec z programu „Pierwszy Biznes – wsparcie w starcie”. – Od lat prowadzę klub sportowy w ramach stowarzyszenia. Często jeżdżę za granicę na zawody i jedna z firm sportowych zaproponowała mi, bym był jej przedstawicielem.

Z kolei przedsiębiorcze panie: Aleksandra Bratkowska-Krupa i Katarzyna Bylica powiązały założenie firmy z własnymi pasjami. Obie są weterynarzami i będą prowadziły przychodnię dla zwierząt. Podobnie, swe marzenia realizuje Dorota Kicka, która chce założyć kawiarenkę literacką.

– Wszystkie biznesy są poparte mocnymi cyframi – mówi Anna Pławecka, prezes FRW Media Group. – Mają olbrzymią szansę na dobre funkcjonowanie. Jak powiedziano na dzisiejszym szkoleniu, trzeba mieć na pewno w sobie wewnętrzny excel, a wtedy wszystko się uda – dodaje

Uczestnicy szkolenia spotkali się też z przedstawicielami portalu Naszbiznes24.pl, który zadba o ich promocję.

fot. Dariusz Nowaczyński

 

Powiązane artykuły