Patriotyzm gospodarczy a decyzje zakupowe Polaków

Polacy coraz bardziej interesują się pochodzeniem zakupionych produktów. Czytają etykiety, chcą być świadomymi konsumentami i wybierać rodzime artykuły. Jednak przy globalnym napływie zagranicznych towarów często czują się zagubieni i nie zawsze są w stanie odróżnić polskie marki od obcych. Coraz więcej firm zauważa ten trend i stara się aktywnie działać na tym polu. Angażując się we wsparcie polskiego biznesu i myśli technologicznej starają się przekonać klientów do metki Made in Poland.

Polskie przedsiębiorstwa skłaniają się ku działalności z naciskiem na patriotyzm ekonomiczny i wspieranie rodzimej produkcji. Konieczne jest podkreślanie, jak ważne jest tego typu działanie dla ogólnego dobrostanu. Dzięki każdej decyzji konsumenckiej możemy przyczynić się do tego, że kapitał pozostanie w kraju. To z kolei pozwala producentom na rozwój oraz generowanie nowych miejsc pracy.

W badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia w 2015 roku wykazano, że Polacy dużo chętniej decydują na zakup rodzimych kosmetyków. Ponad połowa respondentów zwraca uwagę na pochodzenie produktów. Zwolenniczkami polskich kosmetyków są szczególnie kobiety po 35 roku życia. W tej grupie, istotność pochodzenia kosmetyków, podkreśla aż 62% badanych. Polskie marki kosmetyczne bardzo intensywnie pracują nad swoim wizerunkiem i coraz bardziej widać tego efekty. Dla klientów ważny jest fakt, że rodzime produkty nie ustępują jakością tym zagranicznym oraz to, że pojawiają się tańsze kosmetyki, które cenowo są dostępne właściwie dla każdego. Ostatnio firma hołduje też hasłu „Najpiękniejsze, bo polskie”.

NATURA logo zieloneSieć drogerii Natura mocno podkreśla swoje pochodzenie. Działa na rynku już od ponad 18 lat i wie, że Polacy cenią rodzime marki, dlatego dba, aby ich jakość była jak najlepsza, a także współpracuje głównie z krajowymi producentami. Spółka przeprowadziła kampanię promocyjną pod hasłem „Najpiękniejsze, bo polskie”, przez które chce zachęcić do wybierania polskich marek, zarówno dostępnych w sieci na wyłączność, jak i pozostałych obecnych na rynku.

– Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy polską firmą. Dlatego naturalnie zależy nam też na wsparciu polskiego biznesu i myśli technologicznej. Chcemy uświadomić klientom, że w naszych placówkach znajdą szeroką ofertę rodzimych produktów, które reprezentują wysoką jakość i są jednocześnie przystępne cenowo – mówi Karolina Wyczółkowska, dyrektor ds. marketingu marki Natura.

Akcentowanie polskości produktów daje konsumentom szansę wyboru tego, w jakim stopniu chcą wspierać krajowy biznes. Nie ogranicza to oczywiście możliwości korzystania z zagranicznych marek, ale z pewnością ułatwia podjęcie decyzji patrząc na artykuły w sklepach z trochę innej perspektywy.

(Kris)

Powiązane artykuły