Dwanaście wystąpień, ponad trzystu uczestników, dziesiątki ciekawych case’ów. Tak w skrócie podsumować można pierwszy dzień odbywającego się w Rzeszowie Kongresu Profesjonalistów Public Relations – największej konferencji branży PR w Polsce. Tradycyjnie już Kongres rozpoczął się od wystąpienia Adama Łaszyna, Prezesa Alert Media Communications, który przedstawił „Subiektywny ranking najciekawszych trendów PR minionego roku”. Na podium zestawienia znalazły się: PRowa moc populizmów i „realne flashmoby”, a pierwsze miejsce zajął początek walki z zalewem wiadomości typu fake news.
Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, w trakcie wystąpienia #KryzysyZjadamyNaŚniadanie mówił między innymi o tym, jak zmiany w sposobie konsumpcji mediów wpływają na przebieg kryzysów, na jakie typy można podzielić użytkowników sieci i jak coraz silniej otacza nas tzw. DSDB, czyli darmowy system dystrybucji bzdur.
W trakcie Kongresu nie zabrakło również praktycznych porad. Pięć technik radzenia sobie z negatywnym cyklem informacyjnym przedstawiła Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy UBER Polska, o odwadze w komunikacji kryzysowej mówiła Małgorzata Wiśniewska z Telewizji Polskiej, a o tym, co warto mieć gdy trafi się kryzys w komunikacji wewnętrznej, opowiedział Igor Żytka, Koordynator ds. komunikacji wewnętrznej, Provident Polska.
O doświadczeniach swoich firm i instytucji w zarządzaniu kryzysami opowiadały między innymi: Martyna Węgrzyn, Kierownik Działu Komunikacji Zewnętrznej DANONE, Dominika Lenkowska-Piechocka, Szef Zespołu ds. Komunikacji Wewnętrznej Skanska, Iwona Walczak, Koordynator Komunikacji Zewnętrznej Skanska, a także Anna Malinowska, Rzecznik Prasowy Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
O kryzysach w mediach na przykładzie Policji opowiadał były Rzecznik Komendy Głównej Policji inspektor Krzysztof Hajdas, a o kryzysie podczas targów w EXPO Kraków, Grażyna Grabowska, Prezes Zarządu spółki Targi w Krakowie i Sebastian Chachołek, CEO Grupy PRC.
Z kolei Adam Burak, były Dyrektor Marketingu i Komunikacji LOTOS SA, opowiedział o kryzysach w spółkach Skarbu Państwa oraz przedstawił metody ich rozwiązywania.
Pierwszy dzień Kongresu zakończyło wystąpienie czterokrotnego mistrza olimpijskiego Roberta Korzeniowskiego, który omówił techniki relacji z mediami w sporcie wyczynowym.
Ciekawe wystąpienia, przegląd aktualnych trendów, inspirujące rozmowy – to już w zasadzie wyróżniki Kongresu PR. Cieszę się, że z roku na rok nasza impreza przyciąga tak dużą liczbę uczestników. Dostrzegam, że Kongres spełnia swoje zadanie, bowiem ma być i jest miejscem integracji branży, ale także poszerzania wiedzy i doświadczeń – podsumował pierwszy dzień rzeszowskiej imprezy dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto.
Równolegle z Kongresem drugiego dnia odbywa się również sesja naukowa „Kryzys i Media” organizowana przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W jej trakcie zaplanowano czternaście wystąpień przedstawicieli środowiska akademickiego, poświęconych między innymi badaniom na temat kryzysów, obecności postprawdy w mediach czy kryzysowi autorytetów.
Relacje z kongresu można śledzić na bieżąco w mediach społecznościowych, między innymi na Facebookowym profilu Kongres Profesjonalistów Public Relations oraz na Twitterze: pod hashtagami #kpr2017, #kongrespr2017, #KryzysyZjadamyNaŚniadanie i #PSMM.
Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public Relations są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations. Pozostałymi partnerami wydarzenia są: Orange Polska, Exacto sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, IAA Polska, Mestengo sp. z o.o., Wirtualne Biuro Prasowe Newslink, Publicon Public Relations, Sare SA, Sepja digital, ABAKUS Konsulting, TOP SA, VEGACOM SA, CanZan, COMMIT Polska Sp. z o.o., CAR-RENTAL.PL, PRawdziwy PR, Filmowy.org, Apartamenty Bystra Woda, Drukarnia TPM sp. j., Bielenda Kosmetyki Naturalne, Media Mag, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Terma Bania, Cermag, NATURATIV, Mydło Stacja, Chochołowskie Termy oraz Witalnie.com.pl.
(BaPu)