Polacy uwielbiają zamawiać z dostawą

Od lipca zeszłego roku Glovo, mobilna aplikacja zajmująca się dostawami na życzenie, osiągnęła w naszym kraju milion pobrań ze sklepów App Store i Google Play. W ciągu roku kurierzy z żółtymi plecakami pojawili się w 30 miastach. Firma zapowiada, że to nie koniec działań mających na celu objęcie miana lidera na rynku dostaw w Polsce.

Hiszpańska aplikacja zagościła w smartfonach Polaków na dobre. Dzięki Glovo można zamówić z dostawą do domu przekąskę, lunch, codzienne zakupy z marketów, produkty parafarmaceutyczne z apteki, kwiaty z kwiaciarni czy też książki z okolicznej księgarni. Popularność pokazuje, że takie rozwiązanie jest idealną odpowiedzią na rosnące potrzeby konsumentów, w szczególności w czasach pandemii. Szeroki wybór dostępnych opcji przyczynił się do wzrostu zainteresowania i osiągnięcia miliona pobrań aplikacji. Najwyższe – 3. miejsce na liście bezpłatnych aplikacji w sklepach App Store i Google Play, Glovo osiągnęło 10 kwietnia br. Oceny, które obecnie odnotowuje to odpowiednio 4,7/5 w pierwszym i 4,3/5 w drugim sklepie.

– Rozwój na polskim rynku jest bardzo dynamiczny. Na ten moment mamy ponad 2700 partnerów w tym McDonald’s, KFC, Biedronkę, Carrefour. Mowa tutaj nie o brandach, a o wszystkich punktach, w każdym mieście. – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska. – Cieszymy się z tego sukcesu i wiemy, że to nie koniec. Potrzeby konsumentów się zmieniają i coraz więcej osób zauważa w dostawach największą zaletę, jaką jest oszczędność własnego czasu. Dlatego też, jako jedyna aplikacja w Polsce pozwalająca na zamówienie czegokolwiek, będziemy się rozwijać i pracować nad polepszeniem doświadczeń użytkownika, tak aby sprostać oczekiwaniom klientów. Ponadto naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty – stawiamy na rozbudowę każdej kategorii zamówień. – dodaje Carlos Silván.

Najszybciej zrealizowane zamówienie? 8 minut w Sopocie Najliczniejszą grupę użytkowników Glovo w Polsce stanowią osoby między 26 a 35 rokiem życia. Co ciekawe, częściej z aplikacji korzystają kobiety – różnica jest jednak niewielka. Natomiast najwięcej sympatyków zamówień z dostawą mieszka w Warszawie. Ulubiona kuchnia polskich użytkowników aplikacji to kuchnia amerykańska – w szczególności burgery. Na podium znajdują się też dania włoskie i azjatyckie. W temacie zamówień spożywczych to wysoko na listach zakupów polskich konsumentów znajdują się banany. Od początku współpracy z Biedronką kurierzy dostarczyli 10 ton tego produktu.

– Najczęściej użytkownicy korzystają z aplikacji w piątek i sobotę w godzinach wieczornych między 17 a 19. Przed pandemią widzieliśmy również skoki liczby zamówień w porze lunchowej, ale podczas izolacji ich godziny uległy pewnym zmianom. Zaobserwowaliśmy “wypłaszczenie” się wykresów – zamawiamy przez cały dzień, na co wpływ może też mieć szersza oferta w segmencie zakupów spożywczych. – wyjaśnia Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

Zamówienia trafiają w ręce użytkowników coraz sprawniej, dzięki rosnącej liczbie kurierów we wszystkich miastach. Do tej pory najszybciej udało się zrealizować zamówienie z McDonald’s w Sopocie. Kurier z żółtą torbą w ciągu 8 minut dostarczył Cappuccino i Happy Meal do klienta. Miasta, w których obecnie działa flota kurierska Glovo to: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom. Aplikacja pojawiła się w Polsce w lipcu 2019 roku przejmując PizzaPortal. Już teraz z usługi można skorzystać w 30 miastach w Polsce: Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Katowice, Sopot, Lublin, Szczecin, Toruń, Bydgoszcz, Białystok, Rzeszów, Olsztyn, Opole, Płock, Gliwice, Sosnowiec, Chorzów, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Kielce, Bytom, Tychy, Radom. Więcej informacji na stronie: www.glovoapp.com. MaJa

Powiązane artykuły