Gdy Formuła E w klasie wyścigów samochodowych rozpoczęła swój piąty (!) sezon w grudniu 2018 roku z udziałem wielkich, znanych producentów samochodów, takich jak Porsche, BMW i Mercedes-Benz na pokładzie, stało się oczywiste, że inauguracja każdej serii wyścigowej w klasie pojazdów elektrycznych nie jest melodią przyszłości, ale naszą rzeczywistością.
Od 2008 roku jesteśmy jednym ze światowych liderów elektromobilności i po niemal 11 latach na rynku jesteśmy przekonani, że teraz nastał dla nas najlepszy czas. Startuje pierwsza światowa seria wyścigów motorowodnych, równie widowiskowych i spektakularnych jak F1 H2O, ale przyjaznych środowisku – E1 H2O! Cała energia zużywana w zwodach będzie pochodzić z odnawialnych źródeł energii. Dynamikę projektu tworzą jednak ludzie, a mobilność elektryczna podbija serca i staje się pasją wybitnych osobowości. Chęć udziału w projekcie zadeklarował pierwszy i jedyny Polak w najbardziej elitarnej klasie wyścigów motorowodnych F1H2O Bartłomiej Marszałek. Obecnie trwają rozmowy definiujące zakres udziału polskiego zawodnika w projekcie.
Specyfikacja polskich łodzi elektrycznych formuły E1 H2O:
- Materiał kadłuba: Włókno węglowe, nylon, włókno syntetyczne, airex & nomex
- Długość: minimum 4,8 m
- Szerokość : 2,1 m
- Waga: minimum 513 kg (z pilotem)
- Moc: 200 albo 300 HP
- Prędkość maksymalna : 190 km/h (ponad 118 mp/h)
- Przyśpieszenie : 0-100 km/h w 5 sekund
- Funkcje bezpieczeństwa: poduszka powietrzna, kabina pilota zbudowana z włókna węglowego i nylonu z materiałami odpornymi na wstrząsy. Podpora głowy i szyi HANS, kuloodporna szyba przednia i pianka z tworzywa sztucznego dla końcówek kadłuba, aby uniknąć penetracji w przypadku kolizji.
Harmonogram prac:
- 02/2019 dostawa łodzi typu powerboat klasy F1H2O.
- 03-04 /2019 przygotowanie w pełni funkcjonalnego prototypu elektrycznej łodzi wyścigowej
- 04 /2019 rozpoczęcie testów elektrycznej łodzi wyścigowej i kalibracji elementów mechanicznych
- 05 /2019 ukończenie testów. Oddanie wzorcowej łodzi do dalszej replikacji.
AnPl