Prestiżowy triumf AB w Plebiscycie CRN Polska

AB S.A. – czołowy europejski dystrybutor IT i elektroniki użytkowej – szósty rok z rzędu został doceniony w corocznym Plebiscycie CRN Polska, organizowanym przez branżowy magazyn CRN. W trakcie gali TECH TRENDY Biznes 2016, która odbyła się w warszawskim hotelu Intercontinental, spółka AB została wyróżniona prestiżowym tytułem „Dystrybutora Roku”. To już szósty z rzędu triumf wrocławskiego dystrybutora w tej kategorii. Jest to tym ważniejsza nagroda, że zwycięstwo AB zapewniły głosy resellerów, integratorów oraz producentów.

Kolejne zaszczytne wyróżnienie trafiło do rąk Andrzeja Przybyło, który został wybrany głosami czytelników CRN „Postacią Rynku IT”. Twórca i prezes zarządu AB S.A. od ponad 25 lat aktywnie kreuje polski i europejski rynek IT, a przyznany tytuł jest docenieniem sukcesów, jakie Grupa AB pod jego kierownictwem osiągnęła w ostatnim roku.

– Firma AB zaczynała 25 lat temu jako jednoosobowa działalność gospodarcza, aby teraz stać się największym dystrybutorem IT i elektroniki użytkowej w regionie CEE oraz należy do grona 10 największych dystrybutorów w Europie. W 2015 roku nasze przychody roczne przekroczyły 7 mld PLN. W ubiegłym roku otworzyliśmy najnowocześniejsze centrum dystrybucyjne w CEE o powierzchni czterech pełnowymiarowych boisk piłkarskich i kubaturze dwóch Hal Stulecia, gdzie zastosowana zaawansowana automatyka pozwala na wysyłkę nawet 120 tys. paczek na dobę – powiedział Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB SA.

Centrum Dystrybucyjne w Magnicach pod Wrocławiem zostało oficjalnie otwarte 10 maja 2016 r. Koszt inwestycji to 129 mln PLN, z czego 24 mln PLN pochodziło z dotacji UE, związanej z innowacyjnością obiektu.

– Dzięki Centrum Dystrybucyjnemu Grupy AB jesteśmy przygotowani na trwającą rewolucję e-commerce i nowe rozdanie na rynku obsługi nowoczesnej dystrybucji, dzięki czemu nasze przewagi konkurencyjne stają się jeszcze mocniejsze. Bardzo się cieszę, że przedstawiciele rynku IT widzą i doceniają ciężką, codzienną pracę zespołu AB, którego celem jest wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i ich najlepsze zaspokajanie – dodał Andrzej Przybyło.

Resellerzy, integratorzy oraz producenci docenili również Patrycję Gawarecką, dyrektora sprzedaży i marketingu AB, która zwyciężyła w kategorii „Szef kanału partnerskiego”. Wyróżnienie w tej kategorii jest potwierdzeniem jej znaczącego wpływu na kanał dystrybucyjny polskiej branży IT.

– Coraz większa rola dystrybutora w układzie producent – konsument stwarza nam możliwość zwiększania wartości dodanej, jaką oferujemy naszym partnerom handlowym. Nieustannie się rozwijamy i stwarzamy ramy, aby nasz sukces były również długoterminowym sukcesem naszych partnerów, także pod względem finansowym – powiedziała Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzedaży i marketingu w AB SA.

(MKO)

Powiązane artykuły