Regulamin 5. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce

Strona główna Formularz zgłoszeniowy

5. Dolnośląski Rajd o Kropelce

REGULAMIN RAMOWY 

Wiza nr 30/2015 ZO PZM Wr. 15.08.31

1. Wstęp

1.1. 5. Dolnośląski Rajd o Kropelce zostanie przeprowadzony zgodnie z postanowieniami:

– prawa obowiązującego w Polsce,

– Międzynarodowego Kodeksu Sportowego, w części nie dotyczącej sportu kwalifikowanego

– Ustawy „Prawo o Ruchu Drogowym RP”

– Niniejszego regulaminu

– Regulaminu Ochrony Środowiska w sporcie samochodowym

– umowy o współorganizacji pomiędzy Automobilklubem Ziemi Kłodzkiej, FRW Media Group Sp. z o.o. oraz Gminą Miasto Świdnica.

1. Ustalenia ogólne

1.1. Skrócony program imprezy

Otwarcie listy zgłoszeń  – 01.09.2015

Zamknięcie listy zgłoszeń – 25.09.2015 do godz. 08:00

Odbiór administracyjny – 26.09.2015 od godz. 06:00 do godz. 08:00 (według harmonogramu)

Zapoznanie z trasą  – brak

Badanie kontrolne BK1  – 26.09.2015 od godz.06:00 do godz.08:00 (według harmonogramu)

Publikacja listy załóg dopuszczonych  – 25.09.2015 godz. 18:00

Odprawa uczestników  – 26.09.2015 godz. 08:00

Start (Rynek, Świdnica)  – 26.09.2015 godz. 09:00

Meta (wyznaczona stacja paliw)  – 26.09.2015 godz. 16:00

Badanie kontrolne BK2  – 26.09.2015 od godz. 16:10

Opublikowanie końcowej klasyfikacji prowizorycznej  – 26.09.2015 godz. 17:00

Rozdanie nagród (Rynek, Świdnica)  – 26.09.2015 godz. 17:30

1.2. Miejsce i termin imprezy

Impreza odbędzie się dniu 26 września 2015r.

Start  – 26.09.2015,  godz. 09:00

Meta  – 26.09.2015,  godz. 16:00

Rozdanie nagród – 26.09.2015 godz. 17:30

1.3. Lokalizacja zawodów :

Wstępna trasa rajdu: Start – Świdnica, Etap I – Dzierżoniów, Etap II – Ząbkowice Śląskie, Etap III – Kamieniec Ząbkowicki, Etap IV- Bardo, Etap V – Złoty Stok , Etap VI – Trzebieszowice, Etap VII – Kłodzko, Etap VIII – Radków (Wambierzyce), Etap IX – Wałbrzych, Etap X – Szczawno Zdrój, Meta – Świdnica. Szczegółowa trasa 5. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce zostanie podana na godzinę przed startem.

2. Organizacja i opis

2.1. Nazwa zawodów: 5. Dolnośląski Rajd o Kropelce

2.2. Nazwa organizatora:

Automobilklub Ziemi Kłodzkiej

ul. Harcerzy 3a,57-300 Kłodzko, tel/fax +48 74 647 47 02, e-mail: azk98@o2.pl

FRW Media Group Sp. z o.o.

Rynek 38, 58-100 Świdnica, tel. +48 74 644 70 80, +48 603 60 60 70, e-mail: rajd@naszbiznes24.pl

2.3. Komitet organizacyjny:

Robert Jagła – Poseł na Sejm RP

Grzegorz Skiba – Prezes Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej

Jacek Sorokowski – członek Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej

Daniel Trzciński – członek Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej

Iwona Petryla – członek Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej

Anna Juszczak- Wątor – Dyrektor Marketingu i Reklamy FRW Media Group Sp. z o.o.

2.4. Komitet honorowy:

Robert Jagła – Poseł na Sejm RP

Beata Moskal-Słaniewska – Prezydent Miasta Świdnicy

dr Roman Szełemej – Prezydent Miasta Wałbrzycha

Teresa Mazurek – Wójt Gminy Świdnica

Michał Piszko – Burmistrz Miasta Kłodzko

Piotr Fedorowicz – Starosta Powiatu Kłodzkiego

Marek Fedoruk – Burmistrz Szczawna – Zdroju

Marcin Orzeszek – Burmistrz Ząbkowic Śląskich

Krzysztof Żegański – Burmistrz Miasta i Gminy Bardo

Grzegorz Kajca – Dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego we Wrocławia

Leszek Tkaczyk – Dyrektor WORD/o Wałbrzych

inspektor Krzysztof Niziołek – Komendant Powiatowy Policji w Świdnicy

Maciej Mielniczyn – Właściciel MSP Mielniczyn

Elżbieta Sobolewska – Dyrektor Galerii Świdnickiej

Jerzy Mazur – Prezes Zarządu JM Mazur Sp. z o.o.

2.5. Komitet wykonawczy  – główne osoby oficjalne:

Komandor Rajdu – Robert Jagła

Wicekomandor Rajdu– Iwona Petryla

Wicekomandor Rajdu – Jacek Sorokowski

Asystent ds. Zgłoszeniowych – Paulina Purgał

Asystent ds. Turystyczno-Krajoznawczych – Monika Jagła

Asystent ds. Organizacyjnych – Małgorzata Ziemak

Asystent ds. Sponsoringu i Reklamy – Anna Juszczak – Wątor

Asystent ds. Opracowań Komputerowych – Justyna Parla

Sekretarz Rajdu – Ewa Smagieł

Kierownik Biura – Jadwiga Sorokowska

Kierownik Zabezpieczenia Logistycznego – Daniel Trzciński

Kierownik ds. Finansowych – Jacek Brach

Rzecznik Prasowy – Iwona Petryla

Obserwator ZO PZM we Wrocławiu – Andrzej Detka

2.6. Lokalizacja Biura:

FRW Media Group Sp. z o.o. – Rynek 38, 58-100 Świdnica

tel. +48 74 644 70 80, +48 603 60 60 70, e-mail: rajd@naszbiznes24.pl

do dnia 25 września 2015r. od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 – 16:00

w dniu 26 września 2015r. w godz. 06:00 – 20:00

2.7. Opis zawodów:

5. Dolnośląski Rajd o Kropelce (zwany dalej: Imprezą) odbędzie się w dniu 26 września 2015 r. na terenie Dolnego Śląska.

Wstępna trasa rajdu: Start – Świdnica, Etap I – Dzierżoniów, Etap II- Bielawa, Etap III – Ząbkowice Śląskie, Etap IV- Kamieniec Ząbkowicki, Etap V- Bardo, Etap VI – Złoty Stok , Etap VI – Trzebieszowice, Etap VII – Kłodzko, Etap VIII – Radków (Wambierzyce), Etap IX – Wałbrzych, Etap X – Szczawno Zdrój, Meta – Świdnica. Szczegółowa trasa 5. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce zostanie podana na godzinę przed startem.

Ta impreza samochodowa promuje oszczędny i ekologiczny tryb jazdy oraz bezpieczeństwo w ruchu drogowym (BRD).

Trasa prowadzi przez miejsca atrakcyjne turystycznie na terenie powiatów: świdnickiego, wałbrzyskiego, dzierżoniowskiego, ząbkowickiego, wałbrzyskiego i kłodzkiego.

5. Dolnośląski Rajd o Kropelce jest wydarzeniem otwartym dla wszystkich sympatyków motoryzacji i turystyki, w którym wziąć udział może maksymalnie 50 załóg.

Załogę podstawową stanowią min. dwie osoby, określane jako kierowca i pilot. Kierowca musi mieć prawo jazdy, a pilot ukończone 15 lat. Ponadto podczas imprezy w pojeździe mogą znajdować się inne osoby, stanowiące uzupełnienie załogi. Łączna skład załogi nie może przekraczać ilości osób określonej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

W rajdzie nie mogą brać udziału samochody z instalacją gazową oraz auta hybrydowe i elektryczne. Wszystkie samochody zgłoszone do Rajdu muszą posiadać ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych i spełniać wymogi regulaminowe tj.: do udziału w imprezie dopuszcza się wyłącznie samochody osobowe o nadwoziu zamkniętym w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym lub osobowo – towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego.

Załoga ma obowiązek umożliwienia zatankowania organizatorowi min. 8-9 litrów na wyznaczonej przez organizatora stacji paliw. Organizator zwraca uczestnikom wykorzystane podczas imprezy na trasie Rajdu paliwo. Oznacza to, że tankowanie na Mecie odbywa się na koszt organizatorów.

3. Zgłoszenia i wpisowe

3.1. Rejestracja do Rajdu odbywa się za pośrednictwem specjalnie powołanej tematycznej strony internetowej www.rajdokropelce.pl (z odesłaniem na www.naszbiznes24.pl)

3.2. O rejestracji decyduje kolejność nadesłanych za pośrednictwem strony zgłoszeń. Rejestracja kończy się w momencie wpłynięcia zgłoszenia o numerze 50 lub w dniu 25 września 2015r o godz. 08:00.

3.3. W momencie zamknięcia listy zgłoszeń, kolejne zgłoszenie zarejestrowane zostanie na liście rezerwowej. Jeśli ktoś z uczestników wycofa się lub jego zgłoszenie ze względów formalnych będzie wycofane, poinformujemy o możliwości zajęcia wolnego miejsca.

3.4. Uczestników obowiązuje wpisowe – 50 zł (załoga) przyjmowane na konto organizatora lub w kasie w Biurze Zawodów (FRW Media Group Sp. z o.o. – Rynek 38, 58-100 Świdnica). Dotyczy to uczestnictwa w imprezie i zgodę na umieszczenie reklamy organizatora.

Rachunek bankowy Organizatora (FRW Media Group Sp. z o.o) do wpłaty wpisowego:

ING Bank Śląski 81 1050 1908 1000 0090 3041 1376

3.5. W przypadku odmowy przyjęcia reklamy dodatkowej Organizatora wpisowe wynosi 100 % powyższej kwoty.

3.6. Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika wobec osób trzecich

3.7. W wyjątkowych przypadkach organizator ma prawo zwolnić załogę z uiszczenia kwoty wpisowego.

3.8. Organizator ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.

3.9. Przez fakt podpisania zgłoszenia, podczas odbioru administracyjnego w Biurze Zawodów, załoga przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, Organizatorów, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.

4. Zwrot wpisowego

W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w zawodach, dokonane wpłaty nie podlegają zwrotowi. Zwrot wpisowego w wysokości do 90 % może nastąpić w uzasadnionych przypadkach zgłoszonych na piśmie do organizatora w terminie do dnia 25 września 2015 r. Wpisowe będzie zwrócone w pełnej wysokości w przypadku nieprzyjęcia zgłoszenia oraz w przypadku odwołania zlotu przez organizatora. Sytuacje losowe będą indywidualnie rozpatrywane wyłącznie przez organizatora.

5. Ubezpieczenie

Uczestnik zawodów, przez fakt podpisania formularza zgłoszeniowego, zrzeka się wszelkich praw do odszkodowania, mogących wyniknąć w związku z wypadkiem, który może się zdarzyć podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy organizatora oraz osób oficjalnych biorących udział w imprezie. Każdy uczestnik bierze udział w 5. Dolnośląskim Rajdzie o Kropelce na własną odpowiedzialność. Musi on posiadać dokument potwierdzający zawarcie umowy OC właściciela pojazdu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za straty uczestnika powstałe podczas zlotu. Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika zlotu wobec osób trzecich.

6. Reklama i oznakowanie pojazdów

6.1. Tablica „rajdowa” musi być umocowana na masce przedniej samochodu. Na samochodzie może być tylko tablica aktualnej imprezy.

6.2. Kontrola umieszczenia reklamy dodatkowej organizatora przeprowadzona będzie na BK 1. Brak lub umieszczenie w/w reklamy niezgodnie z załącznikiem traktowane będzie jak zgłoszenie bez reklamy dodatkowej organizatora, co odpowiada zwiększonej wysokości wpisowego o 100%.

6.2. Numery startowe: w kolorze kontrastującym z barwą samochodu, załoga musi umieścić na przednich bocznych drzwiach samochodu, oraz dodatkowe numery należy umieścić na bocznych tylnych szybach samochodu. Brak obu numerów podczas trwania imprezy spowoduje karę do wykluczenia włącznie.

6.3 Karta identyfikacyjna. Podczas imprezy, wewnątrz pojazdu wymaga się, aby była umieszczona karta identyfikacyjna widoczna przez prawą tylna boczną szybę, zawierającą numer startowy, aktualne informacje o członkach załogi podstawowej i ich fotografie, oraz stan (ilość) załogi uzupełniającej. Brak tej karty może spowodować nałożenie kary aż do wykluczenia włącznie.

7. Rejestracja uczestników i odbiór administracyjny

7.1. Każda załoga musi zgłosić się w biurze zawodów w dniu 26 września2015r., w godz. 06:00 – 08:00 w celu potwierdzenia swego uczestnictwa oraz odbioru dokumentów organizatora (zgodnie z harmonogramem podanym na stronie zawodów w dniu 25 września 2015r. o godz. 18:00).

7.2. Dokumenty organizatora: Uczestnik Rajdu otrzyma plakietę potwierdzającą uczestnictwo w imprezie, numery startowe, identyfikator uczestnika, tablice do umieszczenia na pojeździe ze wskazaniem miejsca postoju oraz pakiet organizatora z przewodnikiem i bonem żywieniowym.

8. Procedura realizacji udziału w zawodach

8.1. W bazie przed Startem, która zlokalizowana zostanie w Świdnicy na placu firmy Bel Pol – Westerplatte 55D wszyscy uczestnicy poinformowani zostaną o obowiązku zatankowania na własny koszt w towarzystwie specjalnie powołanej komisji samochodu zgłoszonego do imprezy „pod wlewkę”, co oznacza widoczne tankowanie pełnego baku.

8.2. Tankowanie wstępne „pod wlewkę”, o którym mowa w pkt. 8.1. jest jednym z warunków dopuszczenia do Imprezy. Tankowanie będzie się odbywać na stacji paliw przy ulicy Westerplatte 55B w Świdnicy.

8.3. Załoga ma obowiązek umożliwienia zatankowania organizatorowi min. 8-9 litrów na wyznaczonej przez organizatora stacji paliw.

8.4. Podczas tankowania żadna osoba nie może przebywać w samochodzie, za tankowanie samochodu odpowiedzialny jest Organizator.

8.5. Po tankowaniu wlew zostanie „zaplombowany” przygotowanymi przez organizatora naklejkami.

8.6.Organizator zwraca uczestnikom wykorzystane podczas imprezy na trasie Rajdu paliwo. Oznacza to, że tankowanie na mecie odbywa się na koszt organizatorów.

8.7. Naruszenie „plomby” przez uczestników wiąże się z ich dyskwalifikacją, która pociąga za sobą stratę rekompensaty paliwa, o którym mowa w pkt. 8.6.

8.9. W rajdzie nie mogą brać udziału samochody z instalacją gazową oraz auta hybrydowe i elektryczne.

8.10. Do rajdu nie zostaną dopuszczone samochody, które nie przejdą weryfikacji – BK1.

Weryfikacja, o której mowa dotyczy:

a) ważnego ubezpieczenia: OC, NW

b) sprawnych świateł w samochodzie

c) ważnego dowodu rejestracyjnego

d) ciśnienia powietrza w kołach zgodnego z danymi fabrycznymi auta.

9. Program zawodów

9.1. Impreza składa się z odcinka o długości ok. 200 km oraz przystanków na zadania na trasie, która przebiega ze Świdnicy przez Dzierżoniów, Ząbkowice, Bardo, Kłodzko, Nową Rudę, Głuszycę, Szczawno – Zdrój, Wałbrzych do Świdnicy.

9.2. Start załóg odbywać będzie się 26.09.2015 r. w Świdnicy, Rynek w godzinach od 9:00 do 12:00.

9.3. Załogi startować będą co 2 minuty.

9.4. Po każdej piątce wystartowanych załóg organizator przewidział 5 minutową przerwę techniczną.

9.5. Pulsacyjny start co dwie minuty każdej załogi oraz przerwy techniczne oznaczają, że każda drużyna rozpoczyna Imprezę o innym czasie.

9.6. Pierwsza załoga oficjalnie rozpoczyna udział w imprezie podczas Startu na Rynku w Świdnicy o godzinie 9:00, natomiast ostatnia załoga – o godz. 12:00.

9.7. O miejscu na starcie i czasie rozpoczęcia imprezy decyduje kolejność przyjętego formularza zgłoszeniowego. Lista startowa zostanie podana w dniu 25 września 2015r. o godz. 18:00 na stronie www.rajdokropelce.pl (z odesłaniem na www.naszbiznes24.pl).

9.8. Czas dotarcia przez każdą z drużyn do Mety to szacunkowo – ok. 4 godz.

9.9. Szczegółowa trasa zostanie opublikowana na godzinę przed startem na stronie Rajdu pod adresem:www.rajdokropelce.pl (z odesłaniem na www.naszbiznes24.pl) i wywieszona na tablicy ogłoszeń, która wyeksponowana zostanie w rejonie startu.

9.10. Przebieg trasy opublikowany zostanie również w Książce Drogowej, którą otrzyma każda drużyna w bazie podczas odbioru administracyjnego, w dniu 26 września 2015 od godz. 06:00 do godz. 08:00.

9.11. Wszystkie drużyny zobowiązane są stawić w Biurze Rajdu, między godziną 06:00 a 8:00 w celu zarejestrowania się, odbioru dokumentów.

9.12. Godzinowy harmonogram Rajdu

26 września 2015 r. (sobota)

06:00 – 8:00 –zbiórka załóg, odbiór administracyjny, badanie kontrolne (sprawdzenie dokumentów, świateł itp.), tankowanie komisyjne (baza na terenie firmy Bel Pol Westerplatte 55D w Świdnicy)

09:00 – Świdnica, Rynek – start pierwszej załogi

ok. godz. 13:00 – meta pierwszej załogi – Stacja Paliw w Świdnicy na placu firmy Bel Pol – Westerplatte 55D

ok. godz. 16:00 – meta ostatniej załogi

do godz. 16.30 – oczekiwanie na spóźnionych

ok. 17:00 – podanie wyników nieoficjalnych

ok. 17:30 – podsumowanie 5. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce z podaniem wyników oficjalnych i rozdaniem nagród – Świdnica, Rynek

9.13. Uwaga! Nie dopuszcza się wcześniejszego wjazdu n metę.

10. Punktacja

10.1. O zwycięstwie decyduje suma punktów z czterech niezależnie punktowanych konkurencji:

a) Czas przejazdu

b) Zużycie paliwa

c) Wykonanie zadań kontrolnych na trasie

d) Rozwiązany quizz

10.2. Za zadania kontrolne rozumie się:

a) zadania manualne

b) zagadki turystyczne

10.3. Przygotowane zadania i quizzy dotyczyć będą zagadnień z zakresu:

a) pierwszej pomocy

b) turystyki

c) sponsorów

d) organizatorów

e) przepisów o ruchu drogowym

10.4.Za każde zadanie na trasie załoga otrzymuje 3 punkty. Łącznie możliwe jest więc zdobycie – 87 punktów za zadania opublikowane w książce drogowej.

10.5. Zadania na trasie będą możliwe do rozwiązania zarówno bezpośrednio z samochodu, jak i po jego zaparkowaniu i opuszczeniu pojazdu.

10.6. Nie wpisanie zadań z trasy w Książce Drogowej będzie potraktowane przez organizatorów jako nieprzepisowe przejechanie trasy. Oznacza to, że Rajd zwyciężyć może tylko załoga, która rozwiąże wszystkie zadania na trasie.

10.7. Czas przejazdu mierzony będzie za całą trasę.

10.8. Do łącznej klasyfikacji brana będzie pod uwagę suma punktów za konkurencje.

10.9. Każda załoga w Karcie Drogowej otrzyma informację, o jakim czasie powinna zjawić się Na mecie. Na trasie wyznaczony będzie punkt kontrolny w miejscowości Kłodzko – Twierdza Kłodzka.

10.11. Załoga, która przyjedzie na metę 15 minut później niż w wyznaczonym czasie dostaje 3 punkty minusowe za każdą minutę opóźnienia.

10. 12. Załoga, która spóźni się na metę 45 minut zostaje zdyskwalifikowana.

10.13. Załoga, która zostanie zdyskwalifikowana, nie otrzyma zwrotu kosztów paliwa.

11. Warunki uczestnictwa

11.1. W 5. Dolnośląskim Rajdzie o Kropelce wziąć może udział maksymalnie 50 załóg (decyduje kolejność zgłoszeń).

11.2. Załoga to minimum 2 osoby, tj. kierowca i pilot. Załogę może tworzyć liczba osób nie przekraczająca ilości podanej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Dzieci muszą być przewożone w specjalnych fotelikach – zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

11.4. Kierowca musi mieć ważne prawo jazdy kategorii min. B.

11.5. Pilot powinien mieć ukończone 15 lat.

11.6. Załogę mogą tworzyć rodziny, znajomi. Osoby niepełnoletnie powinny być pod opieką opiekuna prawnego.

11.7. Załoga otrzymuje numery startowe i komplet dokumentów rajdowych oraz wykaz atrakcji podczas trwania całej imprezy.

11.8. Liczba osób wchodząca w skład drużyny nie ma wpływu na wynik ostateczny.

11.9. Warunkiem dopuszczenia do uczestnictwa w imprezie jest posiadanie sprawnego samochodu osobowego z ważnymi badaniami technicznymi (ciśnienie w kołach według zaleceń producenta), ważną polisę ubezpieczenia OC i NNW, pisemną zgodę posiadacza pojazdu do startu w rajdzie, jeżeli kierowca lub pilot nie jest właścicielem pojazdu.

11.10. Kierowca samochodu musi być w pełni sprawny lub poruszać się samochodem przystosowanym do prowadzenia. Warunkiem dopuszczenia do uczestnictwa w imprezie jest posiadanie sprawnego samochodu osobowego z ważnymi badaniami technicznymi (ciśnienie w kołach według zaleceń producenta), ważną polisę ubezpieczenia OC i NNW, pisemną zgodę posiadacza pojazdu do startu w rajdzie, jeżeli kierowca lub pilot nie jest właścicielem pojazdu.

11.11. Warunkiem uczestnictwa w Rajdzie jest również wpisowe w wysokości 50 zł/ za samochód– wpłacane przed startem. Całość kwoty zebranej z wpisowego przeznaczona zostanie na dofinansowanie cateringu dla uczestników. Poprzez catering rozumie się bon żywnościowy do wykorzystania we wskazanym przez organizatora punkcie gastronomicznym w Świdnicy, po zakończeniu przejazdu trasy rajdu.

11.12. Załogi są zobowiązane do poruszania się zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

11.14. Za niesportowe zachowanie załoga może zostać wykluczona z rajdu na każdym etapie decyzją organizatorów.

12. Podział na grupy i klasy

12.1. Samochody będą podzielone na grupy: I – benzyna oraz II – olej napędowy, a także w ramach grup na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:

  • klasa I do 1300 cm3
  • klasa II powyżej 1300 cm3 i do 1600 cm3
  • klasa III powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3
  • klasa IV powyżej 2000 cm3 (bez ograniczenia pojemności)

11.2. Nagrody przyznawane będą w ramach grup i klas

13. Wręczenie nagród

Wręczanie nagród odbędzie się na Rynku w Świdnicy w dniu 26.09.2015 o godz. 17:30, podczas oficjalnego ogłoszenia zwycięzców. Nagrody nie podlegają wymianie na gotówkę.

14. Postanowienia końcowe

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do własnej, ostatecznej, interpretacji Regulaminu 5. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce oraz wprowadzenia zmian, uzupełnień i komunikatów w formie pisemnej lub ustnej. Organizatorzy nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do uczestników i ich sprzętu, jak również za spowodowane przez uczestników pośrednio i bezpośrednio szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia. Rozstrzyganie sporów należy do Komandora 5. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce.

Organizatorzy 5. Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce