Rodzinnie i turystycznie odkrywali ekojazdę

Średnio 5,45 litrów paliwa na 100 kilometrów, niezwykle wymagającej trasy, spaliło każde spośród 50 aut biorących udział w 6. Dolnośląskim Rajdzie o Kropelce. Zawody, których partnerem głównym była firma Terwer Logistic, rozegrane zostały w miniony weekend. Warto podkreślić, że wystartowało w nich prawie 150 osób. Oznacza to, że każda załoga składała się średnio z 3 osób, a rekordziści na pokładzie mieli aż 7! Oprócz ekojazdy priorytetem były zatem świetna zabawa oraz odkrywanie tajemnic Dolnego Śląska.

6. Dolnośląski Rajd o Kropelce to z założenia zawody dla kierowców amatorów, w których udział wziąć może każdy. Uczestnicy startują prywatnymi samochodami, a załogę stanowić może taka ilość osób, na jaką zarejestrowane jest auto. Organizatorzy, czyli Automobilklub Ziemi Kłodzkiej oraz FRW Media Group, do rywalizacji przygotowali trasę liczącą ok. 185 km, na której usytuowano aż 29 zadań. W punktacji równie ważne było jak najniższe spalanie, odwiedzenie punktów turystycznych oraz rozwiązanie zagadek.

W tym roku zdecydowaliśmy, że nieco podniesiemy poprzeczkę naszym uczestnikom i do rywalizacji wybierzemy trochę trudniejszą trasę. Idealne wyniki w niskim zużyciu paliwa osiąga się lekkimi samochodami, z małymi silnikami, na dłuższych odległościach i na trasach prowadzących przez tereny płaskie. Ponadto znaczenie ma także waga załogi. My przygotowaliśmy dość długą trasę, ale zróżnicowaną, ze sporym górskim, krętym fragmentem, a załogi wystartowały w większości rodzinnymi samochodami i w maksymalnym składzie – opowiada Robert Jagła, pomysłodawca i komandor Rajdu o Kropelce. – To wszystko sprawiło, że wyniki nie są aż tak spektakularne. Chodziło nam jednak o to, aby promować ekojazdę na co dzień. Aby myśleć o byciu „eko” każdego dnia, podczas codziennych podróży. Kiedy jedziemy do pracy, czy wtedy kiedy, odwozimy dzieci do szkoły – dodaje.

Rajd, który odbył się w sobotę, 1 października 2016r., a start i metę miał w Świdnicy, przejechał przez 5 powiatów: świdnicki, wałbrzyski, kłodzki, ząbkowicki i dzierżoniowski. Załogi odwiedziły część najciekawszych atrakcji turystycznych na trasie, a do wielu innych otrzymały biletu wstępu (do realizacji w dowolnym terminie). Zawitały m.in. do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Ślaskiej, Zamku Książ,Spływów Pontonowych SKI-RAFT w Bardzie, czy Twierdzy w Srebrnej Górze.

Niesamowitym przeżyciem było zobaczenie atrakcji, która dopiero powstaje, a o której głośno w telewizji. Mam tu na myśli Złoty Pociąg Pancerny z Grzmiącej. Byliśmy tam naprawdę pierwszymi turystami, a dzieciaki miały mnóstwo frajdy – mówi Magdalena Piątek, która wspólnie ze swoją pilotką Joanna Draus i 5-tką dzieciaków stanowiła najliczniejszą załogę w zawodach. Ten team z Chryslera Town &Country dostał też nagrodę Fair Play.

Najważniejsze wyróżnienie, czyli Grand Prix za ekojazdę powędrowało do Piotra Stencela i Anety Kozioł. Wśród kobiecych załóg triumfowały siostry Stalmach – Aleksandra i Agnieszka. Rodzinną rywalizację wygrali Agnieszka Poroś-Łojewska i Piotr Łojewski. Puchar za najlepszy wynik na próbie sportowej otrzymali Rafał Fiołek i Paulina Fiołek. Ponadto Najlepszym Oltimerem została Warszawa z 1968 roku, którą startowali Krzysztof Grobelny i Daria Grobelna. A najmłodszym uczestnik rajdu to 5-cio miesięczna Zosia Kansy.

Tegorocznej edycji Dolnośląskiego Rajdu o Kropelce towarzyszył Piknik Bezpieczeństwa na świdnickim Rynku. Nie zabrakło więc symulatorów: eko-jazdy i bezpiecznej jazdy TOYOTY oraz zderzeń. Sporym zainteresowaniem cieszyło się też stoisko Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.

Kolejny Rajd o Kropelce za rok. Warto zatem już teraz trenować ekologiczną i ekonomiczną jazdę.

6. Dolnośląski Rajd o Kropelce  – WYNIKI

Klasa 1 ON

1. miejsce: Aleksandra Stalmach | Agnieszka Stalmach (Aixam)

2. miejsce: Rafał Kansy | Anna Stelmaszyk-Kansy (Audi A2)

3. miejsce: Bartosz Broński | Maja Brońska(Volkswagen Polo)

Klasa 1 PB

1. miejsce: Aleksander Jaroszewicz | Joanna Jaroszewicz (Skoda Felicja – pick up)

2. miejsce: Mateusz Sompolski | Martyna Ratyńska (Fiat Seicento)

3. miejsce: Aleksander Ćwirko | Agnieszka Ćwirko (Fiat Maluch)

Klasa 2 ON

1. miejsce: Rafał Stalmach | Marta Stalmach (Smart FourFour)

2. miejsce: Mateusz Bojaryn | Danuta Drzazga-Bojaryn (Audi A2)

3. miejsce: Włodzimierz Cieślik | Aneta Chodorowska (Toyota Yaris)

Klasa 2 PB

1. miejsce: Piotr Stencel | Aneta Kozioł (Daewoo Nexia)

2. miejsce: Krystian Pachuta | Karolina Bukowska (Toyota Yaris)

3. miejsce: Marcin Hołyst | Agnieszka Hołyst (Fiat 500)

Klasa 3 ON

1. miejsce: Sławomir Jarek | Dorota Kłysz (Volkswagen Sirocco)

2. miejsce: Ryszard Potoczny | Adriana Potoczna (Audi A3)

3. miejsce: Magdalena Rumiancew- Wróblewska | Dorota Sało (VW Golf)

Klasa 3 PB

1. miejsce: Paweł Batóg | Grzegorz Zimny (Toyota Avensis)

2. miejsce: Agnieszka Poroś-Łojewska | Piotr Łojewski (Ford C-Max)

Klasa 4 PB

1. miejsce: Krzysztof Grobelny | Daria Grobelna (Warszawa)

Klasa OPEN

1. miejsce: Rafał Fiołek | Paulina Fiołek (Renaut Clio)

2. miejsce: Hubert Grochowina | Anna Grochowina (Subaru Baja)

3. miejsce: Marcin Lubiecki | Aleksandra Mordek (Opel Astra)

Powiązane artykuły