Rosną wyniki sprzedaży Audi

Koncern z Ingolstadt po raz kolejny odnotował wzrost wyników sprzedaży: od stycznia do czerwca 2015, po raz pierwszy w swej historii, producent oddał do rąk klientów na całym świecie ponad 900 tys. samochodów marki Audi.

Przychody ze sprzedaży wzrosły do blisko 30 mld euro, a zysk operacyjny do 2,9 mld euro. Rentowność operacyjna ze sprzedaży wyniosła 9,8 procent, ponownie osiągając górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent.

 – Koncern Audi, w pierwszych sześciu miesiącach trwającego roku obrotowego, po raz kolejny udowodnił swoją siłę. Mimo wysokich nakładów inwestycyjnych na nowe modele, technologie i rozbudowę sieci produkcyjnej na całym świecie, Audi nie traci z oczu swoich ambitnych celów – podkreślał podczas prezentacji sprawozdania finansowego za pierwsze półrocze roku 2015, szef Audi, Rupert Stadler.

Przedsiębiorstwo nie uniknęło wpływu niepewnej sytuacji na rynkach. Mimo to, nowy rekord sprzedaży stanowi dowód siły marki Audi i całego koncernu. Co warto podkreślić, wysoki popyt odnotowano pomimo zbliżającej się generacyjnej wymiany ważnych modeli, stanowiących blisko 40 procent wielkości sprzedaży czterech pierścieni.

– Chcemy kontynuować nasz wzrost w całym roku oraz nadal z sukcesem stawiać czoło różnym wyzwaniom. Ze względu na dużą zmienność rynku i na rosnące koszty kolejnych etapów ofensywy modelowej, kluczowe znaczenie ma też wyważona i ostrożna działalność gospodarcza –  mówi Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG.

Wzrost sprzedaży o 3,8 procent w pierwszym półroczu pokazuje, że Audi znajduje się na dobrej drodze do ustanowienia w 2015 roku nowego rekordu. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku obrotowego sprzedano już 902 389 samochodów z symbolem czterech pierścieni (w 2014 r.: 869 357). Szczególnym zainteresowaniem klientów na całym świecie cieszyły się modele rodziny A3 oraz SUV-y: Q3 i Q5.

-Obecnie świadomie dokonujemy nakładów na nowe modele, rozwiązania techniczne i moce produkcyjne, które to nakłady zwrócą się w perspektywie średnio-i długoterminowej – komentuje Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji.

Audi realizuje największy w całej historii przedsiębiorstwa program inwestycji. Do roku 2019, na nowe modele, innowacje i stale rozbudowywaną sieć produkcyjną na całym świecie, popłynie łącznie 24 mld euro. Tylko od stycznia do czerwca 2015, Audi zainwestowało w działalność operacyjną 2 mld 001 mln euro (w 2014 r.: 1 mld 552 mln), czyli o 30 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku 2014.

Od stycznia do czerwca, Audi zatrudniło już ponad 2 tysiące nowych pracowników, a do końca roku przedsiębiorstwo planuje zatrudnić w samych tylko Niemczech łącznie blisko 4 tysiące ludzi. Koncern poszukuje przede wszystkim ekspertów w zakresie alternatywnych napędów oraz specjalistów, którzy w erze cyfryzacji będą rozwijać obszary Audi connect i smart factory. Do końca roku, Audi chce zatrudnić blisko 6 tysięcy nowych pracowników w fabrykach na całym świecie.

W bieżącym roku obrotowym, przedsiębiorstwo chce sprzedać więcej samochodów marki Audi niż w roku ubiegłym. Wyzwaniem jednak jest fakt, że koniunktura w 2015 roku cały czas jest niepewna. Jednocześnie rosną nakłady finansowe na nowe moce produkcyjne, innowacyjne rozwiązania techniczne i nowe, atrakcyjne samochody. Do tego dochodzą wyraźnie zintensyfikowane działania konkurencji na kluczowych rynkach oraz przełom w przemyśle motoryzacyjnym prowadzący do wdrażania alternatywnych koncepcji napędu, spełniających zaostrzone na całym świecie normy emisji CO2.

Ocenia się, że wraz ze wzrostem zależnym od ramowych warunków gospodarczych, wzrośnie także sprzedaż oraz przychody koncernu Audi. Ponadto przedsiębiorstwo spodziewa się, że osiągnie zysk operacyjny, który będzie mieścił się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.

(Kris)

Powiązane artykuły