Strategia dla natury

Dbałość o środowisko naturalne staje się dziś jednym z najbardziej pożądanych elementów działalności firm. Aby znaleźć się na podium i stać się prawdziwym liderem wyznaczającym trendy niezbędny jest tzw. zrównoważony rozwój. Od lat stanowi on DNA marki Bonduelle. Do swojej strategii firma wprowadza właśnie politykę B!PACT, która wzmocni jej starania o tworzenie żywności pochodzenia roślinnego przy jak najmniejszej ingerencji w naturę.

Polacy coraz liczniej dołączają do grona klientów, dla których wyznacznikiem na zakupach nie jest już tylko cena. Liczą się jakość i skład produktów, sposób produkcji, a także całościowa polityka firm. Na rosnące oczekiwania konsumentów odpowiada Bonduelle. Jako globalny producent warzyw, firma szczególną troską otacza środowisko naturalne, które jest dla niej podstawowym narzędziem pracy.

– Naszymi priorytetami od lat są ochrona gleby i różnorodności biologicznej oraz skoncentrowanie biznesu na człowieku, dzięki dostarczaniu żywności pochodzenia roślinnego jak najlepszej jakości. Strategia B!PACT, którą będziemy realizować przez najbliższe pięć lat to naturalna konsekwencja naszych dotychczasowych działań. W długofalowej perspektywie chcemy, aby wszystkie produkty firmy pochodziły ze zrównoważonego rolnictwa, rolnictwa ekologicznego i nie zawierały pozostałości pestycydów. Z tej swoistej gwarancji marki polscy konsumenci mogą korzystać już dziś sięgając m.in. po Złocistą Kukurydzę i Groszek Tradycyjny w puszce. Oba produkty sprzedawane są z nowymi etykietami, na których znajduje się informacja, że są to warzywa bez pozostałości pestycydów – tłumaczy Anna Telakowiec, Dyrektor Marketingu.

Bonduelle – natura zobowiązuje!

B!PACT to jednak dużo więcej.

– W ciągu najbliższych pięciu lat chcemy, aby wszystkie opakowania Bonduelle nadawały się do przetworzenia /recyclingu lub ponownego użycia. Planujemy także, że do roku 2025 Grupa będzie uprawiać 100% swoich areałów stosując co najmniej jedną alternatywną metodę uprawy. Strategia zakłada również promocję sezonowych i lokalnych produktów czy ochronę bioróżnorodności oraz gleby poprzez zastosowanie m.in. techniki siewu bezpośredniego, eliminację GMO i szczegółowe badanie produktów. W planie na najbliższe pięć lat znajduje się również rozszerzenie oferty producenta o produkty organiczne – tłumaczy Anna Telakowiec, Dyrektor Marketingu.

Najnowsza strategia Bonduelle to naturalna konsekwencja rozwoju firmy, która od lat aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju i prowadzi politykę innowacji stale dostosowując ją do współczesnych warunków. Wszystko po to, by jako globalny lider na rynku warzyw przetworzonych zapewnić konsumentom produkty najwyższej jakości i konsekwentnie zmniejszać swoje oddziaływanie na środowisko naturalne.

AnPl

Powiązane artykuły