Szybkie randki – szybki biznes

I edycja Business Mixera, czyli spotkań biznesowych w firmule „speed dating”, czyli „szybkich randek” okazała się strzałem w dziesiątkę. Wydarzenie zorganizowała Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna.

W Hali Stulecia spotkało się150 firm, na prezentację oferty miały 2 minuty. Odbyły się 4 sesje prezentacyjne, a każdy przedsiębiorca opuścił wydarzenie z kilkudziesięcioma nowymi kontaktami.

WSSE-BM-8Idea Business Mixera zaczerpnięta została z formuły „speed dating”, czyli „szybkich randek” pochodzącej ze Stanów Zjednoczonych. Przedsiębiorcy siedzący przy okrągłych stołach po kolei prezentowali swoją ofertę. Mieli na to dokładnie dwie minuty. Koniec czasu sygnalizowany był przez dźwięk dzwonka. Po tym jak wypowiedzieli się wszyscy, przedsiębiorcy przesiadali się do następnych stołów, by zaprezentować się kolejnym uczestnikom.

– Formuła okazała się strzałem w „dziesiątkę”. Krótki czas na prezentację, oznaczał, że uczestnicy byli maksymalnie skupieni na swoich wypowiedziach oraz prezentacjach innych uczestników. Przez 4 sesje panował bardzo wysoki poziom koncentracji i zaangażowania. Po zakończeniu każdy uczestnik miał w ręku kilkadziesiąt wizytówek, czyli kontaktów do potencjalnych partnerów biznesowych. Sama również wzięłam udział w „Mixerze”, co oznacza, że przedstawiłam ofertę koło 40 osobom. Kilka z nich zapowiedziało, że jest zainteresowanych inwestycją w strefie – mówi Barbara Kaśnikowska, prezes wałbrzyskiej strefy.

WSSE-BM-6W wydarzeniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele m.in. branży AGD, motoryzacyjnej, obróbki metali oraz tworzyw sztucznych, a także firmy usługowe – telekomunikacyjne, eventowe, doradcze i szkoleniowe. Przedsiębiorcy podczas dwuminutowych wypowiedzi wspierali się folderami, próbkami swoich produktów, a nawet krótkimi prezentacjami i filmami na tabletach.

 

 

– Pierwszy raz jestem na takim spotkaniu i przeszło moje oczekiwania. Ilość, jakość i konkretność rozmów sprawiły, że okazało się naprawdę owocne. Pamiętajmy, że w biznesie czas to pieniądz. Już widzę efekty. Około 90% rozmówców było zainteresowanych naszą ofertą. Była to zatem doskonała okazja na nawiązanie kontaktów biznesowych – opowiada Daniel Skarżyński z Berendsen Textile Service.

– Niektóre firmy mogłyby opowiadać godzinami o swojej ofercie . Trzeba było wybrać jednak samą „esencję” swojej działalności i odpowiednio ją zaprezentować. Te krótkie wypowiedzi były jednak wstępem do dłuższych, kuluarowych rozmów. Teraz możemy przekazać te kontakty do odpowiednich działów w firmach. Możliwe zatem, że zaowocują długoterminowymi zleceniami – opowiada Robert Smirnow, prezes Nysa Zakład Pojazdów, działającej w WSSE w gminie Strzelin.

Do Business Mixera zgłosiło się ponad 240 firm. Do udziału zakwalifikowało się 150 przedsiębiorstw działających głównie w południowo-zachodniej części Polski, czyli na obszarze objętym wałbrzyską strefą.

(ANAG)

 

Powiązane artykuły