TIM przyspiesza, rozszerza i optymalizuje

Dystrybutor sprzętu elektrotechnicznego spod Wrocławia przyspiesza ekspansję na polskim rynku.

TIM SA dąży do wzrostu przychodów poprzez zwiększenie sprzedaży przez Internet, który docelowo ma odpowiadać za 80 proc. generowanych obrotów.

Poza tym spółka rozszerza asortyment o 60 proc., czyli bagatela do 75 tys. produktów. Takie działania pozwolą  spółce osiągnąć w 2015 roku pierwsze od dwóch lat zyski.

– Chcemy zwiększyć udziały w rynku poprzez wzrost liczby klientów korzystających z naszych usług. Głównie liczymy na wzrost sprzedaży, a ten będzie realizowany dzięki rejestracji nowych klientów naszego sklepu i jego pozycjonowaniu w przeglądarkach internetowych, głównie w Google – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

TIM SA oferuje, m.in. aparaturę elektryczną, rozdzielnice, elektronarzędzia, osprzęt łączeniowy, a także narzędzia do domu i ogrodu oraz odzież ochronną. Firma dystrybuuje produkty takich producentów, jak Bosch, Delta Plus, Awex, Hager, Schneider Electric i PCE.

– Mamy założenie, że w 2015 roku powinniśmy osiągnąć pierwsze zyski. 2015 rok jest dla nas bardzo ważny, bo to rok przełamania 2-letniej passy strat, związanych ze zmianą modelu sprzedaży. Myślę, że w 2015 rok powinniśmy wejść z ustabilizowaną wewnętrznie firmą i to powinien być rok, kiedy już nie będzie strat, zarówno na sprzedaży, wyniku operacyjnym, jak i zysku EBITDA – takie są założenia – podkreśla Folta.

Po trzech kwartałach 2014 roku spółka wygenerowała 9,32 mln zł straty operacyjnej (wobec straty 6,7 mln zł rok wcześniej) oraz stratę netto rzędu 7,9 mln zł (5,2 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku). Przychody wyniosły 381 mln zł, o 45 proc. więcej niż rok wcześniej i niemal tyle, co w całym 2013 roku.

W 2015 roku TIM SA zakłada trzy podstawowe cele do zrealizowania. Pierwszy z nich dotyczy rozszerzenia asortymentu artykułów elektrotechnicznych o 60 proc. – z 47 tys. do 75 tys. sztuk. Drugi dotyczy optymalizacji kosztów, a trzeci osiągnięcia wyższego wzrostu sprzedaży niż rynek.

(Pa)

Powiązane artykuły