TIM SA rozpoczęło rozbudowę

Jeden z największych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych w Polsce rozbudowuje swój magazyn w Siechnicach. Uroczysta inauguracja inwestycji odbyła się 15 grudnia. Jej zakończenie planowane jest na lato przyszłego roku.

Rozbudowa centrum logistycznego, warta 40 mln zł, to także nowe miejsca pracy. Magazyn powiększy się trzykrotnie – po rozbudowie będzie miało ponad 41 tys. metrów kwadratowych, a już zatrudnia ponad 200 osób.

Wrocławska spółka TIM SA jest jednym z największych dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Co miesiąc z siechnickiego centrum logistycznego wyjeżdża ponad 80 tys. przesyłęk z zamówieniami. Po rozbudowie liczba ta wzrośnie do 200 tys.

– Rozbudowa Centrum Logistycznego TIM SA należy do strategicznych inwestycji na terenie jednego z najlepiej rozwijających się powiatów w Polsce, skupiającego dziewięć gmin znajdujących się wokół Wrocławia – mówi Roman Potocki, starosta wrocławski.

Generalnym wykonawcą inwestycji jest japońska firma Kajima Poland, która wybudowała dotąd m.in. największy w Polsce sklep Ikea w Bielanach Wrocławskich czy centrum logistyczne TK Maxx przy ul. Kiełczowskiej we Wrocławiu.

– To jeden z pierwszych obiektów budowanych dla Hillwood w Polsce, dlatego mam satysfakcję, że to nam powierzono to zadanie. TIM to z kolei lider branży, a z najlepszymi zawsze warto współpracować – mówi Maciej Runkiewicz, wiceprezes Kajima Poland.

Centrum logistyczne TIM SA Kajima Poland zrealizuje we współpracy z HE (Hillwood Europe) Enterprises. Hillwood należy do rodziny Rossa Perota jr. – jednego z gigantów amerykańskiego i światowego rynku nieruchomości.

Rozwój TIM SA w Polsce i Europie 

Firma TIM SA powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych. 1 października 2011 r. powstała Grupa Kapitałowa TIM, którą wraz z TIM SA tworzą: notowana na New Connect Rotopino.pl S.A., a także EL-IT SA i Sun Electro Sp. z o.o.

– W lipcu 2013 r. uruchomiliśmy sklep internetowy. Od tego czasu notujemy dynamiczny wzrost sprzedaży –– Obecnie 70 proc. przychodów ze sprzedaży pochodzi z kanału e-commerce. W ubiegłym roku skonsolidowane obroty firmy przekroczyły 0,5 mld zł. W 2014 r. TIM całkowicie zmienił model biznesowy – zrezygnował z prowadzenia sieci hurtowni i postawił na handel online. Siechnickie centrum logistyczne zaczęło obsługiwać wszystkich klientów firmy. Zresztą realizuje wysyłki nie tylko na teren Polski, ale także do klientów z Europy Zachodniej, korzystających z e-sklepów prowadzonych tam przez spółkę Rotopino.pl, której większościowym udziałowcem jest TIM SA – mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

(ANAG)

Powiązane artykuły