Toyota wzmacnia swoją pozycję na rynku

Toyota Bank Polska oraz Toyota Leasing Polska działające w strukturze Toyota Financial Services (TFS) w Grupie Toyota, mogą zaliczyć ubiegły rok do bardzo udanych. Firma po raz kolejny odnotowała wzrost sprzedaży finansowania aut nowych i używanych oraz umocniła swoją pozycję w sieci dealerskiej Toyoty. Więcej na ten temat zdradza Ireneusz Wojciechowski, Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Sprzedaży, Rozwoju Biznesu i Skarbu w Toyota Bank Polska.

Ponadto, Toyota Bank w 2019 roku osiągnął poziom blisko 2 mld zł na produktach depozytowych, rosnąc ponad 15% rok do roku. Spółki TFS zrealizowały także kilka nowych, ciekawych projektów, m.in. wdrożyły inteligentną automatyzację obsługi klienta z technologią Conversational AI oraz udostępniły aplikację mobilną Tankuj Korzyści dla kierowców. TFS utworzył także nowy Departament Rozwoju Biznesu i Innowacji, który skupi się na wdrażaniu nowatorskich inicjatyw biznesowych.

Chociaż rok obrachunkowy 2019 zamyka się oficjalnie w marcu 2020, to Toyota Financial Services – „finansowe ramię” koncernu Toyoty, może już teraz pochwalić się świetnymi wynikami sprzedażowymi oraz innowacyjnymi projektami.

Toyota Financial Services już od kilku lat może pochwalić się rosnącą penetracją sprzedaży w sieci Toyota, która już na dobre zagościła wysoko ponad 30%. Firma szacuje, że finalnie do końca marca 2020 r. (tj. w roku obrachunkowym), wskaźnik ten będzie wynosił ponad 35% w przypadku aut nowych. Spółka nie spoczywa jednak na laurach i już zapowiada w kolejnych latach atak na poziomy bliskie 40%. Z kolei jeśli chodzi o finansowanie samochodów używanych, penetracja przekracza już 20%, gdzie jeszcze do niedawna oscylowała na poziomie 14-15%. TFS już planuje zwiększyć ten udział do 23-25% w ogólnej sprzedaży samochodów używanych w sieci Toyota.

– Coraz mocniej zacieśniamy współpracę zarówno z Importerem – Toyota Motor Poland oraz siecią dealerską. Przekłada się to coraz bardziej na rosnącą lojalność Dealerów wobec oferty Toyota Leasing Polska i Toyota Bank Polska. Wspólnie pracujemy nad atrakcyjnością i jakością produktów oraz nad rozwojem naszych usług. Nasze działania wobec Dealerów Toyoty oraz Lexusa zaowocowały m.in. tym, że udział naszego leasingu w Sieci Toyoty w roku 2019, znacząco przekraczał poziom 50%, co na przestrzeni trzech ostatnich lat, stanowi ponad 10% wzrost. Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji i osiągnięcie poziomu 55% udziału – mówi Ireneusz Wojciechowski, Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Sprzedaży, Rozwoju Biznesu i Skarbu w Toyota Bank Polska i Prokurent Toyota Leasing Polska.

Sprzedaż Toyota Financial Services w przypadku samochodów nowych, czyli ilość zawartych kontraktów w 2019 r., była na poziomie bliskim 23 000 podpisanych umów. W przypadku samochodów używanych, TFS kontynuuje również dobrą passę i w roku 2019 podpisał z Klientami ok. 5 000 umów. Wyniki te zostały wypracowane wspólnie przez Toyota Leasing Polska oraz Toyota Bank Polska, warto jednak zaznaczyć, że lokomotywą sprzedaży finansowania aut, ze względu na specyfikę rynku oraz charakterystykę produktu, jest spółka Toyota Leasing Polska – która przekroczyła już 70% udział w całościowych wynikach sprzedaży Toyota Financial Services w naszym kraju. Wyniki sprzedażowe samej Toyoty Motor Poland również widocznie rosną. Dzięki temu napędzają także sprzedaż usług finansowych.

– Z racji swojej misji, działalność spółek Toyota Financial Services, dedykowana jest tylko i wyłącznie dla sieci Toyoty i Lexusa. Dlatego poza skupianiem się nad ofertą i relacjami z Importerem i Dealerami inwestujemy część naszych zysków oraz finansujemy także aktywnie wspólne kampanie reklamowe koncernu, a w przypadku kończących się umów, zachęcamy i kierujemy klientów do sieci Toyoty. Aktywnie wspieramy Dealerów finansując ich stoki samochodowe, auta wystawowe i testowe. Ponadto udzielamy Dealerom elastycznych limitów w rachunkach bieżących, czy też finansujemy budowę, rozbudowę, modernizację salonów lub zakup wyposażenia salonów czy sprzętu serwisowego. Poziom naszego finansowania w stacje dealerskie sięga już obecnie 1 mld zł. Jest to obopólna korzyść zarówno finansowa, jak i wizerunkowa dla całej grupy, która zwiększa poziom jakości obsługi, a tym samym lojalności Klientów. Dzięki temu rośnie wskaźnik retencji, czyli odnawiania umów finansowania w ramach naszej oferty- mówi Ireneusz Wojciechowski.

AnPl

Powiązane artykuły