Ubezpieczeniowa spółka Toyota rośnie w siłę

Toyota Insurance Management – ubezpieczeniowa spółka grupy Toyota Financial Services, może zaliczyć rok 2019 w Polsce do bardzo udanych. Firma osiągnęła przyrost w zebranej składce na poziomie ok. 16% rok do roku. Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych ubezpieczeń, wzrost wyniósł ok. 10% względem roku poprzedniego. Więcej na ten temat zdradza Adam Wandachowicz, General Manager Toyota Insurance Management.

Toyota Insurance Management (TIM) to spółka reprezentująca centrum kompetencji ubezpieczeniowych koncernu Toyota Motor Corporation. Firma jest częścią MS&AD Holding Japan – siódmego największego ubezpieczyciela na świecie, który na rynkach europejskich funkcjonuje pod nazwą Aioi Nissay Dowa Europe.

– Na polskim rynku Toyota Insurance Management działa stosunkowo od niedawna. Nasze produkty sprzedajemy od niespełna czterech lat. Pomimo szeregu prac, jakie musieliśmy wykonać w związku z wejściem w życie unijnej dyrektywy IDD, jak również zmian prawnych w modelu dystrybucji, które zobowiązani zostaliśmy wdrożyć, nasza dotychczasowa realizacja sprzedaży oraz wskaźnik penetracji w sieci Toyoty i Lexusa w Polsce, są na wysokim poziomie.  Staramy się, aby nie tylko przypis oraz liczba polis osiągały satysfakcjonujący poziom, ale również walczymy o to, żeby wynik techniczny był pozytywny. Jest to niezwykle istotne, po części dlatego, że reasekurujemy portfele sprzedanych produktów ubezpieczeniowych i wspólnie z partnerami lokalnymi znajdujemy najlepsze rozwiązania dla klientów i dealerów sieci sprzedaży – mówi Adam Wandachowicz, General Manager Toyota Insurance Management.

Sukcesem firmy w ostatnim czasie było zbudowanie lojalności klientów wobec sieci sprzedaży Toyota

 – Wiemy już, że klienci, którzy skorzystali z wypłaty odszkodowań z naszych produktów, w 70% częściej podejmują decyzję o ponownym zakupie nowego samochodu marki Toyota. Porównując sytuację makroekonomiczną naszego kraju i dynamiczny wzrost PKB na przestrzeni ostatnich 10 lat, jak również biorąc pod uwagę fakt, jaką ilość ubezpieczeń firmy sprzedały w każdym z segmentów, widzimy ogromny potencjał tego rynku w przyszłości. Udział biznesu ubezpieczeniowego w PKB całego kraju to niespełna 3% – jest to mniej niż średnia europejska, dlatego uważam, że branża ta jest nadal niezwykle chłonna i przyszłościowa. Jest jeszcze sporo miejsca, które można zapełnić różnego rodzaju nowymi produktami. Na tym właśnie chcemy się skupić w 2020 roku. Globalny projekt Mobility będzie wielką rewolucją w podejściu do motoryzacji, ale dla nas, jako podmiotu związanego z ubezpieczeniami, jest to także ogromne wyzwanie. Musimy dostosować nasze produkty ubezpieczeniowe do nowatorskich rozwiązań, jakie planowane są przez naszego japońskiego właściciela. Na przestrzeni najbliższych lat chcemy zaoferować również dodatkowe ubezpieczenia na życie dołączane np. do finansowania samochodu. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci będą mieli możliwość rozliczenia składki w ramach jednej raty, stanowiącej koszt prowadzenia działalności. Ponadto otrzymają od nas gwarancję wypłacalności. Branża ubezpieczeniowa przez wiele miesięcy skupiona była na dostosowaniu modeli operacyjnych oraz wdrażaniu nowego porządku regulacyjnego, tymczasem już od teraz rynek ubezpieczeń czeka wiele nowych wyzwań produktowych. Jednym z nich będzie zbudowanie optymalnej oferty ubezpieczeniowej, związanej z cyber-ryzykiem, czyli z coraz popularniejszym zjawiskiem naszych czasów. Przykładowo, już teraz każdy z naszych dealerów stanowi dużą, niezależną organizację i tak samo jak większe przedsiębiorstwa jest na takie ryzyko realnie narażony. W tym przypadku do zbudowania jest cały portfel produktowy. Najtrudniejszą kwestią jest jednak kwotacja takiego ryzyka, ponieważ mało kto wie, jakie szkody będą zgłaszane w przyszłości, jak oszacować ich skalę, z jaką ilością ataków będziemy mieli do czynienia, czy sytuacje te będą generowały straty, które będzie można udowodnić, itd. Jest wiele trudnych pytań i z pewnością odpowiedź na nie będzie ciekawym wyzwaniem, przed jakim stoi teraz cała branża ubezpieczeniowa – mówi Adam Wandachowicz.

Obecnie już wszyscy dealerzy Toyoty i Lexusa w Polsce współpracują z Toyota Insurance Management w ramach oferowanych produktów. Dużym globalnym wyzwaniem jakie stawia przed sobą TIM, jest dostosowanie swojej oferty do przyszłej transformacji biznesu Toyota Financial Services, takich jak projekt Mobility. W ramach tego przedsięwzięcia, cała grupa Toyoty oprócz produkowania samochodów, ich finansowania i ubezpieczania, chce być marką zapewniającą szerokorozumianą mobilność swoim klientom. Dlatego już teraz, Toyota Insurance Management musi zmierzyć się z wyzwaniem zbudowania nowoczesnej oferty ubezpieczeń, która będzie odpowiednia dla różnego rodzaju innowacyjnych rozwiązań przygotowywanych przez koncern.

W 2020 roku, Toyota Insurance Management planuje także uruchomienie europejskiego programu przedłużonej gwarancji na samochody nowe i używane Toyoty i Lexusa. Zarządzenie naprawą będzie się odbywało w centralnym systemie gwarancyjnym Toyota Motor Europe. Klienci otrzymają w ten sposób gwarancję naprawy awarii, niezależnie od tego, kiedy i gdzie ona wystąpiła. Celem takiego podejścia do klienta jest pewność, że to właśnie samochody marki Toyota są najbardziej niezawodne, a Autoryzowane Stacje Obsługi są jedynym miejscem, w którym właściciel Toyoty otrzyma profesjonalną pomoc i z którego bez wahania powinien korzystać, niezależnie od wieku pojazdu. TIM w dalszym ciągu zamierza jak najlepiej wspierać rozwiązania, które dostarczane są w różnych programach Toyoty, a także postawi na dynamiczny rozwój produktów dodatkowych. Firma skupi się m.in. na dostarczeniu zabezpieczeń ochrony prawnej, zabezpieczenia pojazdów w przypadku szkód całkowitych, ubezpieczenia na wypadek bankructwa oraz rozbudowaniu ubezpieczeń na życie. Równie ważnym projektem, który TIM chce zrealizować na polskim rynku, jest stworzenie marketu ubezpieczeniowego, który będzie rozszerzał ofertę bankowości elektronicznej Toyota Bank Polska. Dzięki temu klienci Banku, oprócz produktów kredytowych i depozytowych, otrzymają w tym samym miejscu także komplementarną ofertę ubezpieczeń na życie.

AnPl

Powiązane artykuły